No nākamā gada maija valsts autoceļu ikdienas uzturēšanas tirgus būs atvērts brīvai konkurencei

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Saeima ceturtdien, galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus likumā “Par autoceļiem”, kas paredz atvērt valsts autoceļu ikdienas uzturēšanas darbu tirgu no nākamā gada maija, informēja Satiksmes ministrijā.

Darbu veicēju no 2021. gada 1.maija atbilstoši regulējumam par publiskajiem iepirkumiem izvēlēsies VSIA "Latvijas Valsts ceļi" (LVC). Plānots, ka LVC varēs jau no nākamā gada 1. janvāra uzsākt valsts autoceļu ikdienas uzturēšanas darbu publisko iepirkumu. Patlaban autoceļu ikdienas uzturēšanas darbus veic VAS "Latvijas Autoceļu uzturētājs" (LAU).

Likumprojekta autori norādījuši, ka iecerētās izmaiņas dos iespēju ceļu būvniecības nozares un citu radniecīgu nozaru pārstāvjiem piedalīties konkursā par valsts autoceļu uzturēšanu. Tādējādi komersantiem tiks radīta iespēja paplašināt savu piedāvāto pakalpojumu klāstu un nodrošināt efektīvāku tehnikas un cilvēkresursu izmantošanu, kā arī, piemēram, mazināt autoceļu būvniecības komersantu saimnieciskās darbības sezonalitāti.

Likums stājas spēkā nākamajā dienā pēc tā izsludināšanas.

Uzturamo valsts autoceļu kopgarums ir vairāk nekā 20 000 kilometru, no tiem 9129 kilometri autoceļu ir ar melno segumu un 10 989 kilometri ir grants autoceļi. Ikdienas uzturēšana tiek veikta arī vairāk nekā 900 tiltiem.

KONTEKSTS:

Šobrīd autoceļu uzturēšana ir deleģēta Valsts akciju sabiedrībai „Latvijas Autoceļu uzturētājs”. Tās valdes priekšsēdētājs Raitis Nešpors izprot Satiksmes ministrijas vēlmi tirgu atvērt un atgādina, ka jau vēsturiski vairākkārt mainīts modelis, kādā tiek noskaidroti autoceļu uzturētāji.

Konkurences padome pozitīvi vērtē valsts autoceļu ikdienas uzturēšanas tirgus atvēršanu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti