Panorāma

Tieslietu nozari vērtēs ārzemju auditori

Panorāma

E. Levits: svarīgi, lai koalīcijai ir viens kandidāts prezidenta amatam

Bedru labotāji strādā arī putenī

«Ēnu dienā» LTV viesojas pie ceļu remontbrigādes – bedru labotāji strādā arī putenī

Ceļu darbinieki, kuri spiesti cīnīties ar masveida bedrēm uz ceļiem, ir tie cilvēki, kas situāciju mēģina vērst uz labo pusi un padarīt brauktuves pēc iespējas drošākas. “Ēnu dienā” LTV filmēšanas komanda sekoja līdzi kādas ceļu remontbrigādes darbam.

Līst lietus vai snieg sniegs, bet bedres jālabo. Tā arī uz Rīga-Ērgļi autoceļa ap dziļām, kantainām bedrēm darbojas ceļu darbinieki. LTV “ēnoja” remontbrigādi četru cilvēku sastāvā. Viņi ņem vajadzīgos instrumentus un dodas pie labojamās bedres.

“Šādos laika apstākļos pašlaik vienīgā pieejamā tehnoloģija ir ar auksto maisījumu jeb tā saukto auksto asfaltu,” stāsta “Latvijas Autoceļu uzturētāja” autoceļu uzturēšanas un pārvaldības departamenta direktors Vilnis Vigulis.

Sākumā bedri iztīra no sniega un apkaļ tās malas. No bedres izgrābj visu lieko un silda tās pamatni, lai būtu labāka saķere ar ielāpa materiālu. Drīz vien bedrē ievieto arī aukstā asfalta masu. Tas tiek sildīts un izlīdzināts.

Kā ir strādāt šādos laika apstākļos? “Jāstrādā ir, nav jau variantu. Bedrītes jālāpa!” saka Aivars. Viņš ceļu jomā strādā jau gandrīz 31 gadu.

Aivars stāsta, ka katra ziema un pavasaris paiet līdzīgi. Ceļu labošanas tehnoloģijas šo gadu laikā esot krietni mainījušās: “Pēdējos laikos jau tā kā labāk sanāk!” Līdz ar to arī ceļu segums esot krietni noturīgāks.

Bedri pieblietē, un tā ir salabota. ''Autoceļu uzturētāja'' pārstāvji gan atzīst, ka uzliktā ielāpa mūžs var nebūt ilgs – šī tehnoloģija ir tikai pagaidu risinājums.

“Paši saprotat, ka šādos laika apstākļos neko īpaši kvalitatīvu nevar sasniegt, bet strādājam maksimāli kvalitatīvi, bedrīte kādu laiku kalpos. Bet jāņem vērā tas, ka šajā posmā, kur mēs veiksim remontu, asfalta segums ir avārijas stāvoklī esošo posmu sarakstā, kas nozīmē, ka pats asfalta segums jau ir sabrucis,” skaidro Vigulis.

Par avārijas bedrēm “Latvijas Autoceļu uzturētājs” uzzina, saņemot informāciju no iedzīvotājiem vai arī pēc saviem ceļu apsekojumiem. Drošības apsvērumu dēļ bedres labo tikai diennakts gaišajā laikā. Šobrīd uz Latvijas ceļiem pie bedru labošanas strādā 56 remontbrigādes.

0 komentāri
Pievienot komentāru
Komentēt vari ar kādu no saviem sociālo mediju profiliem
Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti