Ziņa precizēta!
Precizēts ceļu remontdarbiem paredzētais finansējums.
Visu darbu finansējums ir vairāk nekā 160 miljoni eiro.
Līdz šim "pārsvarā darbi ir pabeigti uz valsts vietējās nozīmes autoceļiem un uz tiltiem, kur darbi bija uzsākti vēl pērn", pastāstīja "Latvijas Valsts ceļu" pārstāve Anna Kononova.
Darbu apjoms ir apmēram tāds pats kā iepriekšējos gados. Mazāk ir to posmu, kurus pārbūvē pilnībā, vairāk ir to, kuros atjaunots tikai asfalta segums. Viens no tādiem ir 23 kilometrus garais posms uz A8 Jelgavas šosejas.
"Mazāk ir tādi pārbūves posmi, varbūt ņemot vērā finansējuma struktūru, tādēļ ka lielākā daļa finansējuma nāk no valsts budžeta un tas ir ierobežots, tad mēs vairāk koncentrējamies uz esošā seguma saglabāšanu," skaidroja Kononova.
Turklāt Jelgavas šosejas posma atbildīgais būvnieks skaidro, ka atjaunot segumu tieši šim posmam ir vairāk nekā piecreiz lētāk, nekā sagaidīt, kad tas būs jāpārbūvē no jauna. Labā prakse ir to darīt ik pa 7–9 gadiem, un šogad aprit astoņi gadi kopš pēdējās pārbūves.
Uz Jelgavas šosejas trešdien bija izveidojies vairāk nekā kilometru garš sastrēgums. Tā sākumpunkts bija ceļa remonts, bet turpat arī bija notikusi neliela avārija.
Būvnieks jau piekopj praksi, lai mazāk traucētu satiksmi, un darbus krustojumos veic naktīs. Asfaltēšanas darbi Jelgavas šosejā beigsies aptuveni 19. jūlijā, un ir ieklātas vairāk nekā divas trešdaļas asfalta. Autovadītāji aicināti izturēties ar sapratni pret ierobežojumiem.
"Diemžēl ir diezgan regulāras sūdzības no būvuzņēmējiem. Īpaši sāpīga vieta mums ir Vidzemes šoseja, kur diezgan regulāri autovadītāji pārkāpj [norādes] un brauc pie sarkanās gaismas. Tā ka tā ir tāda būvnieku ikdiena uz ceļa diemžēl," atzina Kononova.
"Latvijas Valsts ceļi" aicina savā mājaslapā sekot līdzi aktuālajiem ceļu remontdarbu posmiem un tam, cik ilgi tos var nākties šķērsot, lai plānotu braucienus un iespējamus apvedceļus.