Sadaļas Sadaļas

Čaka ielā saglabās tikai vienu velojoslu

Čaka ielā no 1. septembra būs tikai viena velojosla – virzienā uz centru. Savukārt virzienā no centra tiks ierīkota sabiedriskā transporta josla. Šādu priekšlikumu pirmdien atbalstīja Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja. Koalīcijas deputāti to sauc par kompromisu starp visiem satiksmes dalībniekiem, savukārt opozīcija pauda kritiku par steigu, kādā priekšlikums tapis.

Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks par Čaka ieluLinda Zalāne

Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks ("Jaunā Vienotība") pastāstīja, ka diskusijas par satiksmes organizēšanu ilga vairāk nekā divas stundas. Tika nolemts, ka pašreizējais eksperiments ar velojoslām abos virzienos Čaka ielā nav bijis veiksmīgs. Deputātiem bija jārada risinājums, kā sabiedriskā transporta plūsmu šajā ielā nevis bremzēt, bet paātrināt.

Satiksmes departaments piedāvāja divus rīcības variantus, no kuriem abi paredzēja Čaka ielā samazināt privātā transporta plūsmu: vai nu ierīkot ielā pilnvērtīgu velo infrastruktūru, vai arī par galveno veloceļu veidot blakus esošo Barona ielu, savukārt Čaka ielu padarīt par sabiedriskā transporta koridoru.

Tomēr deputāti izšķīrās par labu scenārijam, ko neilgi pirms sēdes iesniedza "Jaunās Vienotības" deputāti – velojoslu atstāt tikai vienā ceļa pusē virzienā uz centru. Savukārt virzienā no centra lemts izveidot sabiedriskā transporta joslu. Vicemērs Vilnis Ķirsis ("Jaunā Vienotība") to sauca par kompromisu, kas ļautu gan ielu arī turpmāk izmantot velobraucējiem, gan mazinātu sabiedriskā transporta kavējumus. 

"Satiksme mierinātā veidolā turpinātu pastāvēt, jo tad vienā pusē tā būtu velojosla, kas atdalītu gājējus no auto un sabiedriskā, otrā pusē tā būtu sabiedriskā transporta josla, kurā tāpat būtu mazāk noslogota," stāstīja Ķirsis.

Priekšlikums arī uzdod Satiksmes departamentam līdz nākamā gada 1. aprīlim izstrādāt risinājumu, lai Krišjāņa Barona ielu pārveidotu par gājēju un velosipēdistu ielu,

vienlaikus tramvajam piešķirot kustības prioritāti. Opozīcijas deputāti priekšlikumu kritizēja, jo par to nav speciālistu izvērtējuma.

"Tikpat sasteigtu lēmumu, kā toreiz pieņēma, politiski balsojot, ka vajag velojoslas, šobrīd tikpat sasteigti ir piedāvāts cits risinājums. [..] Speciālista viedoklis šodien neizskanēja neviens," izteicās deputāts Juris Radzevičs ("Gods kalpot Rīgai").

Kritiku par to, ka divu velojoslu vietā plānots saglabāt tikai vienu, pauda organizācijas "Drošās ielas" un "Pilsēta cilvēkiem".

"Skaitīju velobraucējus Bruņinieku un Čaka ielas krustojumā. Vienas stundas laikā tur ir saskaitīti 600 velobraucēji, no kuriem tajā virzienā, kuru jūs grasāties likvidēt, stundas laikā izbrauca 200 velobraucēji. Tā ir tā cilvēku plūsma, kura tiks uzlikta uz ietvēm," komentēja organizācijas "Pilsēta cilvēkiem" pārstāvis Oto Ozols.

Vairāki deputāti, kas priekšlikumu atbalstīja, kritikai piekrita. Tomēr, kā norādīja frakcijas "Par!/Progresīvie" deputāti – abu velojoslu saglabāšanai balsu komitejā pietrūcis, tāpēc bijis vajadzīgs kompromiss. Turklāt pirmdien pieņemtais priekšlikums esot tikai pagaidu variants.

"Jā, šis ir kompromisa variants, bet šis kompromisa variants nāk no tā, ka mēs principā izvairījāmies no tā, ka velojoslas vispār nebūtu uz Čaka ielas," izteicās frakcijas "Par!/Progresīvie" deputāte Justīne Panteļējeva.

Satiksmes departaments sēdē norādīja, ka Čaka iela ir pietiekami plata, lai komitejas atbalstīto risinājumu ar trim joslām autotransportam un vienu velosipēdiem varētu īstenot.

KONTEKSTS:

Eksperimentālās velojoslas Čaka ielā ir jau vairāk nekā pusgadu. Eksperiments tika pagarināts no aprīļa līdz septembrim, un tā mērķis bija veikt satiksmes kustības mērījumus, lai saprastu, vai uz Čaka ielas ierīkojami pastāvīgi riteņbraucēju celiņi. Par velojoslām iedzīvotājiem bija dažādi viedokļi – autobraucēji norādīja uz trūkumiem, savukārt velosipēdisti priecājās.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt