Nedienas ar elektrovilcieniem turpinās – pasažierus pārvadā tikai 8 no 17 «Škoda» vilcieniem (precizēts)

Patlaban pasažierus pārvadā tikai astoņi no 17 jaunajiem vilcienu sastāviem. Savukārt piecus sastāvus pēc "Škoda Vagonka" defektu novēršanas pārbauda, lai pārliecinātos, vai neatkārtojas iepriekš konstatētie un novērstie defekti. Šie pieci vilcieni pakāpeniski atsāks pasažieru pārvadājumus, pirms tam ar tiem nobraucot attiecīgu kilometru daudzumu bez pasažieriem, informēja "Pasažieru vilciens" (PV). 

Precizēts darba kārtībā un pārbaudēs esošo vilcienu skaits.

Šobrīd tikai divu jauno elektrovilcienu tehniskais stāvoklis neatbilst pilnvērtīgai to izmantošanai pasažieru pārvadājumos, savukārt vēl divi vilcieni ir veiksmīgi izgājuši pārbaudes, ir rezervē un tuvākajā laikā tie pakāpeniski atgriezīsies apritē, informēja uzņēmums.

Uzņēmuma pārstāvis Edgars Butāns atzina, ka būtiskākās kļūmes ir ar vilcienu elektroniku un dažādiem sensoriem:

"Pasažieru vilciens" pārstāvis Edgars Butāns par jaunajiem elektrovilcieniem
00:00 / 00:49
Lejuplādēt

"Pasažierus nevar pārvadāt tikai ar diviem," sacīja Butāns.

Vēlāk "Pasažieru vilciens"  precizēja, ka ir vēl pieci, nevis  7 vilcieni, kuriem defekti ir novērsti un kuriem notiek  pārbaudes.

Butāns pastāstīja, ka jauno vilcienu pārbaudēs piedalās arī piegādātāja "Škoda Vagonka" personāls, kas nepieciešamības gadījumā reaģē, ja tiek konstatēti kādi defekti.

Dinamiskās pārbaudes nozīmē to, ka, atkarībā no iepriekš konstatētā defekta rakstura, ar katru vilcienu tiek nobraukti vismaz 200 vai 600 kilometru, attiecīgi imitējot braucienu atbilstoši kustības grafikam, viņš skaidroja.

To, kad pasažierus varēs pārvadāt visi sastāvi, PV nespēja pateikt.

Uzņēmumā apgalvoja, ka vilcienu precizitāte ir uzlabojusies. Šomēnes no visiem vilcienu reisiem precīzi bija 98,2%. PV arī norādīja, ka pasažieru pieprasīto kompensāciju dinamika samazinās.

Līdz šim kopējā pieprasījumu summa ir 750 eiro, no kuriem 500 ir par janvāri, bet 250 par šo mēnesi. Turklāt šomēnes daudzas pieprasītās kompensācijas ir par janvāri, pieminēja Butāns.

Tikmēr satiksmes ministra padomnieks Edgars Klētnieks uzsvēra, ka svarīgākais ir nodrošināt maršruta nepārtrauktību:

Satiksmes ministra padomnieks Edgars Klētnieks par vilcienu satiksmi
00:00 / 00:40
Lejuplādēt

"Tas ir "Pasažieru vilciena" kompetencē, un tas ir viņu pienākums šo uzdevumu izpildīt. [..] Ministram ir svarīgi, ka cilvēkiem laikus ir jātiek uz darbu. Situācija, kad "Škodas" defektu [dēļ] cilvēki ir atstāti pieturā, tāda nedrīkst atkārtoties," viņš pauda. Esot būtiski, vai pasažieri tiek pārvadāti ar vecajiem vai jaunajiem vilcieniem, tomēr jāskatās, vai "Škoda" solījumu varēs laikus izpildīt. "Mēs pagaidīsim šo datumu, tad arī komentēsim."

Satiksmes ministrs Kaspars Briškens ("Progresīvie") uzņēmumam "Škoda Vagonka" ir noteicis, ka līdz marta pirmajai dekādei gataviem ir jābūt 95% jauno elektrovilcienu. Pretējā gadījumā čehu kompānijai piemēros sodu.


Ko par vilcienu ilgajām problēmām domā Rīgas Centrālajā stacijā uzrunātie pasažieri? 

Pasažieri par jauno vilcienu nedienām
00:00 / 00:57
Lejuplādēt

Studente no Jūrmalas: "Man uz telefonu visu laiku nāk notifikācijas par kavētiem vilcieniem. Tie ir pilnīgi jauni vilcieni, tiem tiešām būtu jāstrādā. Mēs tik ilgi tos gaidījām. Kāpēc tie nestrādā? Kāda ir problēma?"

Jūrmalas iedzīvotājs: "Mani tas nepārsteidz. Arī ar iepriekšējo vilcienu iepirkumu mums bija analoģiski. Mēs vēl parādā palikām. Par savu naudu viņi var darīt, ko viņi grib. Par nodokļu maksātāju naudu gribētos, ka nopērk pareizos, jo ir iemesls, kāpēc mums "Volvo" ir izplatītākā marka, jo tā ziemai ir derīgāka. Ar vilcieniem vajadzētu būt analoģiski."

Rīdzinieks: "Cik es zinu, arī citās valstīs ir bijušas problēmas ar vilcienu ieviešanu. Pašlaik es neesmu nokavējis nevienu vilcienu. Varbūt es domātu citādāk, ja būtu kādu svarīgu tikšanos nokavējis."

Rīdziniece: "Mēs visi kļūdāmies. Ķirurgi arī kļūdās. Zem viņu skalpeļiem mirst cilvēki. Mēs visi esam cilvēki. Arī viņiem ir tiesības kļūdīties."

KONTEKSTS:

Līgums par 32 jaunu elektrovilcienu piegādi, ko "Pasažieru vilciens" un "Škoda Vagonka" parakstīja 2019. gada vidū, paredzēja, ka pirmie vilcieni tiks piegādāti 2022. gada pirmajā pusgadā, bet līdz 2023. gada beigām pasažieru pārvadājumi tiks veikti jau ar visiem 32 jaunajiem vilcieniem. Taču karš Ukrainā aizkavēja piegādes, jo vilcienus līdz Rīgai nācās vest ar autotransportu un montēt uz vietas.

Pirmo vilcienu Latvijā saņēma 2022. gada jūnija beigās, bet pasažieru pārvadājumus ar jaunajiem vilcieniem sāka 2023. gada 15. decembrī

Drīz pēc tam vairākiem vilcieniem sāka atklāties defekti, un janvāra sākumā viens no jaunajiem vilcieniem apstājās līnijā Rīga–Skulte. Nedienas un jauno vilcienu reisu atcelšana turpinājusies arī pēc tam.

Turklāt jaunajos vilcienos nav velonovietņu, kuru ierīkošana varētu izmaksāt vairāk nekā miljonu eiro.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti