22. decembrī elektroautobusi sāks kursēt 26., 33. un 57. autobusa maršrutā, savukārt brīvdienās tie kursēs 9., 20. un 26. autobusa maršrutā.
Tiesa, šie ir autobusi, kuri savā maršrutā dodas reti, salīdzinot ar citiem sabiedriskā transporta maršrutiem. Taču, kā norādīja uzņēmuma "Rīgas satiksme" valdes loceklis Andris Lubāns, šie maršruti izvēlēti atkarībā no to garuma un režīma. Pašlaik elektroautobusi izbrauc rīta stundās, kad ir vairāk cilvēku, un arī vakarā, lai autobuss pilnvērtīgi varētu patērēt savu enerģiju.
"Rīgas satiksmes" autobusu parka saimniecību papildinājuši visi 35 "Solaris" elektroautobusi, bet piektdien, 22. decembrī, maršrutos devušies pieci, pārējos satiksmē ielaidīs pakāpeniski – šobrīd tiek veiktas pēdējās to pārbaudes un sagatavošana.
Līdz ar jauno autobusu saņemšanu "Rīgas satiksme" ilgtermiņā samazinās ekspluatācijas izmaksas. Savukārt pilsētā tiks samazināts gan kaitīgo izmešu, gan trokšņu līmenis.
Autobusi ir gaiši zaļā krāsā. Tā izvēlēta, lai autobusi būtu pamanāmi un arī tādēļ, ka autobusi ir ekoloģiski, kas asociējas ar zaļo krāsu, norādīja "Rīgas satiksme".
Pasažieriem jaunajos autobusos tiks nodrošināts lielāks komforta līmenis, tostarp būs iespēja uzlādēt viedtālruni.
Biedrības "Pilsēta cilvēkiem" pārstāvis Armands Būmanis kopumā pozitīvi vērtēja to, ka "Rīgas satiksme" pāriet uz elektrifikāciju un arvien mazāk pa Rīgas ielām brauks vecie dīzeļautobusi.
"Kas mums jau no paša sākuma [neapmierina], un ko mēs jau arī sen esam Rīgas domē teikuši, un arī "Rīgas satiksme" par to ir informēta, ir tas, ka ir izvēlēts ceļš iet uz elektroautobusiem.
Daudz efektīvāk šobrīd Rīgai ir iegādāties bateriju trolejbusus, kas nosegtu ļoti daudz papildu vajadzības, kādas ir sabiedriskajam transportam, un to uzlādei nav nepieciešams papildu laiks,
jo tie uzlādējas, braucot zem vadiem. Savukārt elektroautobusiem ir gan lielas baterijas, kuras ir jālādē ilgu laiku, gan arī palielināts svars, kas arī ietekmē izdevumus," skaidroja Būmanis.
Viņš gan pieļāva, ka elektroautobusi izvēlēti noteikumu dēļ, kas jāizpilda, lai šo finansējumu iegūtu.
Elektroautobusi iegādāti Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansēta projekta "Elektroautobusu iegāde Rīgas valstspilsētai" ietvaros. Kopējās projekta izmaksas plānotas 19,18 miljonu eiro apmērā, tai skaitā Kohēzijas fonda līdzfinansējums – 16,06 miljoni eiro.
"Rīgas satiksme" gan plāno iegādāties papildu 17 elektroautobusus, kas izmaksātu vēl 9,3 miljonus eiro (bez PVN), piesaistot Eiropas Savienības Atveseļošanas fonda līdzfinansējumu, taču par to vēl skaidrs lēmums nav pieņemts, jo pašlaik ir sarunas par elektroautobusu ražošanas rūpnīcu, lai saprastu, kad un kā varētu autobusus saražot.