«Vivi» vadītājs: Līdz gada beigām mērķis ir maršrutos laist 18 jaunos elektrovilcienus

Piektdien, 15. decembrī, pirmo reizi pasažierus pārvadās jaunie "Škoda" elektrovilcieni, taču kopumā šogad mērķis ir maršrutos laist 18 vai 19 jaunos vilcienus. To Latvijas Radio intervijā sacīja pasažieru pārvadātāja "Vivi" (iepriekš – "Pasažieru vilciens") valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis. 

Intervija ar "Vivi" vadītāju Rodžeru Jāni Griguliu
00:00 / 07:08
Lejuplādēt

Pirms pirmajiem reisiem, kurus izpildīs ar jaunajiem elektrovilcieniem, Grigulis atzina, ka uzņēmumā valda patīkams satraukums. "Gadiem ilgušais vilcienu ceļš uz Latviju ir nonācis līdz kaut kādam finišam," viņš piebilda. 

Grigulis stāstīja, ka Latvijā patlaban atrodas 20 jauno vilcienu sastāvi, tomēr tikai trīs vilcieni, kas piektdien pārvadās pasažierus, no kopumā 32 pasūtītajiem ir "Vivi" īpašumā. Pārējie vēl līdz pieņemšanas-nodošanas aktu parakstīšanai esot ražotāja "Škoda Vagonka" īpašumā. 

Tomēr tuvākajās dienās plānots pasažieru pārvadājumos izmantot arvien jaunus vilcienus. Līdz gada beigām "Vivi" apņēmies maršrutos laist 18 vai 19 jaunos elektrovilcienus, atzīmēja Grigulis. 

Tāpat "Vivi" vadītājs sacīja, ka plānots – nākotnē uzņēmuma lietotnē varēs redzēt, kurus reisus izpildīs jaunie elektrovilcieni. 

Jaunajos elektrovilcienos ir klimata kontrole, ergonomiski sēdekļi, mūsdienu prasībām atbilstošas, plašas labierīcības, kas ir piemērotas arī pasažieriem ar ierobežotu mobilitāti. Tie ir aprīkoti ar video un audio informēšanas sistēmām, jaudīgu WiFi pieslēgumu.

Tomēr jaunajos vilcienos pagaidām nebūs vietas velosipēdu novietošanai, stāstīja Grigulis. "Vivi" vienojies ar ražotāju, ka vilcieni tiks pielāgoti arī velosipēdu novietošanai, taču konkrētu risinājumu un termiņu nenosauca.

Vilcienu gaita, salīdzinot ar pašlaik lietošanā esošajiem, ir vienmērīgāka, un trokšņu līmenis salonos būs zemāks. Jauno vilcienu konstruktīvais ātrums ir līdz 160 km/h (pašlaik – 120 km/h). Maksimālo ātrumu būs iespējams attīstīt iecirkņos, kur to nākotnē ļaus dzelzceļa infrastruktūra. 

Pēc visu jauno elektrovilcienu saņemšanas un to ekspluatācijas uzsākšanas vilciena pasažieru pārvadātājs "Vivi" varēs ieviest intervāla grafikus visos elektrovilcienu maršrutos. Tas nozīmē, ka darba dienu rītos un vakaros, kas tradicionāli ir noslogotākais laiks, vilcieni kursēs ik pēc 15 līdz 20 minūtēm. Ar jaunajiem vilcieniem izpildīs reisus Aizkraukles, Tukuma, Skultes un Jelgavas virzienā.

KONTEKSTS:

Šī gada februārī vilcienu ražotājs "Škoda Vagonka" un "Pasažieru vilciens" (tagad – "Vivi") Satiksmes ministrijai apliecināja, ka plānots sākt pasažieru pārvadājumus ar jaunajiem elektrovilcieniem jau šīs vasaras beigās, bet vēlāk paziņoja, ka sertifikācijas procesa dēļ tomēr vilcieni nesāks kursēt ātrāk kā šī gada rudenī.

Līgums par 32 jaunu elektrovilcienu piegādi, ko "Pasažieru vilciens" un "Škoda Vagonka" parakstīja 2019. gada vidū, paredzēja, ka pirmie vilcieni tiks piegādāti 2022. gada pirmajā pusgadā, bet līdz 2023. gada beigām pasažieru pārvadājumi tiks veikti jau ar visiem 32 jaunajiem vilcieniem. Taču karš Ukrainā aizkavēja piegādes, jo vilcienus līdz Rīgai nācās vest ar autotransportu un montēt uz vietas.

Katrs vilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem.

Ministru kabinets atbalstīja valsts budžeta ilgtermiņa saistības 255,889 miljonu eiro apmērā "Pasažieru vilciena" elektrovilcienu iepirkuma finansēšanai.

Pirmo vilcienu Latvijā saņēma 2022. gada jūnija beigās. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti