Vērtē iespēju atjaunot autobusu komercreisus starp Daugavpili un Rīgu

Lai arī AS "Pasažieru vilciens" augusta beigās lēma četrus no reisiem starp Daugavpili un Rīgu izpildīt ar ietilpīgākiem vilcieniem, tas nespēj risināt visu pasažieru vajadzības. Tāpēc šobrīd tiek meklēti risinājumi, lai atjaunotu iepriekš nepietiekamās rentabilitātes dēļ zaudētos autobusu komercreisus.

Vērtē iespēju atjaunot autobusu komercreisus starp Daugavpili un Rīgu
00:00 / 03:30
Lejuplādēt

Piecas reizes diennaktī no Daugavpils uz Rīgu un tikpat daudz atpakaļ pasažieri var doties, izmantojot vilcienu satiksmi. Plūsma liela, bija gadījumi, kad desmitiem cilvēku nācās palikt uz perona vietu trūkuma dēļ. Šai situācijai meklēts risinājums.

"Daugavpils valstspilsētas iedzīvotāji sūdzējās, ka netiek uz vilcienu, ka rīta vilciens ir pārpildīts. Direkcija noreaģēja ar "Pasažieru vilcienu" un pielika papildu vagonus," stāstīja Latgales plānošanas reģiona Sabiedriskā transporta nodaļas vadītāja Iveta Dubrovska.

Iepriekš bija 310 sēdvietas, kuru skaits palielināts līdz 420. Paralēli dažas dienas nedēļā starp Rīgu un Daugavpili kursē arī komercautobuss. To veic pārvadātājs "Daugavpils autobusu parks", kam reisi neesot izdevīgi. 

"Dotācijas no valsts nav par šiem maršrutiem, bet pēc likumiem mēs pārvadājam visu atlaižu kategoriju pasažierus par saviem līdzekļiem.

Otrs ir visu energoresursu sadārdzinājums. Mēs nevaram ļoti celt biļešu cenas. Tad mēs vispār nebūtu konkurētspējīgi ar "Pasažieru vilcienu"," klāstīja uzņēmuma pārstāvis Artjoms Vengrevičs.

To, ka tās ir problēmas pārvadātājiem, atzina arī Latgales plānošanas reģionā, kas veic pārrunas ar Autotransporta direkciju (ATD).

"Viņiem nav izdevīgi, jo brauca arī invalīdi, daudzbērnu ģimenes, respektīvi, tie, kuriem ir nulles biļetes. Autobuss it kā ir pilns, bet viņi par to nesaņem neko," norādīja Dubrovska. "Sanāksmē izskanēja, ka domās par kādiem kompensējošiem pasākumiem, kuri nemaksā par biļetēm."

"Mēs būtu gatavi pamēģināt vēlreiz, ar nosacījumu, ja būs kādas dotācijas no valsts par to atlaižu kategoriju pasažieru pārvadāšanu vai būs grozījumi  likumos, kur būs paredzēts, ka pārvadātājs pats nosaka cenu jebkādām pasažieru kategorijām," skaidroja Vengrevičs.

Šie faktori nonākuši atbildīgo institūciju redzeslokā un tiek meklēti risinājumi, apliecināja ATD Sabiedriskā transporta plānošanas nodaļas vadītājs Jānis Lagzdons.

"Šāds likumprojekts ir izstrādāts, ir notikusi tā publiskā apspriešana. Drīzumā tiks virzītas šādas likumdošanas izmaiņas," skaidroja ATD pārstāvis.

To pavadīs likumprojekts arī par biļešu cenām vilcienos Rīga-Daugavpils virzienā, sacīja Lagzdons.

"Šie vilcieni ir maksimāli piepildīti jau Rīgas tuvumā. Uz tuvāko Sabiedriskā transporta padomes sēdi tiks virzīts jautājums par papildu maksas ieviešanu tiem, kas pērk biļetes tikai Pierīgas zonā – no Rīgas uz Lielvārdi," klāstīja ATD speciālists.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti