Šī gada pavasarī liepājnieki tika aicināti pieteikties kļūt par "Liepājas vēstnešiem" – cilvēkiem, kuri dažiem izvēlētiem viesiem vienā nedēļas nogalē centās parādīt vēju pilsētā piedāvātās atpūtas iespējas. Divu nedēļu laikā tika saņemti 84 pieteikumi, no kuriem tika atlasīti septiņi – izvēle par labu krita arī vienai ģimenei un diviem pāriem.
"Mērķis bija ne tikai caur pašu liepājnieku prizmu iepazīstināt ar Liepāju, bet arī veidot lokālpatriotismu pašu liepājnieku vidū. Vairot gan to piederības sajūtu savai pilsētai, gan arī to iespēju mums viņus vairāk izcelt," skaidroja Liepājas domes Sabiedrisko attiecību un mārketinga daļas vadītāja Zita Lazdāne.
Liepājas pilsēta kopā ar tūrisma uzņēmējiem gan pašiem vēstnešiem, gan arī viesiem nodrošināja naktsmājas, ēdināšanas iespējas un sedza ieejas maksu apskates objektos vai pasākumos, no pašvaldības budžeta kopā tam atvēlot nepilnus 20 000 eiro.
Lielākās izmaksas gan veidoja publicitātes video filmēšana un to montāža, taču, vai ieguldījumi attaisnosies tūristu skaita pieaugumā, pagaidām speciālisti atturas prognozēt.
"To īsto rezultātu mēs manīsim tikai nākamajā un aiznākamajā gadā, jo skaidrs, ka šī kampaņa gāja ārkārtīgi ilgi no pavasara līdz pašam rudenim, pusgadu. Kādu laiku atpakaļ publiskojām, ka ir 10% pieaugums – kopējais tūrisma skaits viesnīcās," teica Liepājas reģiona Tūrisma informācijas biroja vadītāja Inta Šoriņa.
Kopumā reklāmas kampaņā bija iesaistīti vairāk nekā 70 Liepājas viesmīlības, atpūtas, kultūras un sporta uzņēmumi, kā arī desmitiem privātpersonu. Savukārt viesi bija no Rīgas, Saulkrastiem, Garkalnes, Dobeles, Kandavas un Olaines. Pozitīvas atsauksmes par šādas kampaņas īstenošanu esot saņemtas ne tikai no citām pašvaldībām, bet arī no pilsētas apmeklētājiem.
"Mēs jau tikai paši, kas te dzīvojam, varam vislabāk izrādīt tās foršās vietiņas, jo tā, iebraucot vienkārši pilsētā, tu jau bieži vien nezināsi, kur ir labākā kafija, skaistākie skati un gardākie kruasāni," klāstīja Liepājas vēstnese Kristiāna Bumbiere.
"Nākamgad jau skatīsimies, vai mēs paplašinām mazliet to teritoriju un paņemam klāt arī lietuviešus un, iespējams, vēl kādu valsti," piebilda Lazdāne.
Vai līdzīga akcija tiks rīkota nākamajā gadā, domes pārstāvji vēl to nav izlēmuši. Iespējams, ka 2020. gadā mārketinga un tūrisma kampaņā vienkārši tiks izmantoti šajā gadā safilmētie materiāli.