Sadaļas Sadaļas

Ārpus Rīgas

''Rīgas un Apriņķa Avīzes'' galvenais redaktors Dzintris Kolāts par miskastēm Baložos

Ārpus Rīgas

Avīzes "Talsu Vēstis" žurnāliste Mārīte Jankelēviča par jaunu estrāžu būvniecību novdā

Braukt autobusā un tramvajā Daugavpilī kļūs dārgāk

Braukšana autobusā un tramvajā Daugavpilī kļūs dārgāka

43 centu vietā ar septembri uzņēmuma „Daugavpils satiksme” transportā biļete braukšanai vienā virzienā maksās jau 50 centus. Par to pēdējā domes sēdē vienojās pašvaldības deputāti. Tomēr arī šī summa, kas joprojām būs viszemākā valstī, pilnībā nesegs „Daugavpils satiksmes” pārvadājumu izmaksas. Taču jaunais transporta tarifs būs pamats, lai spertu konkrētāku soli uz Daugavpils pilsētnieka kartes ieviešanu, skaidro domes vadība.

Ap 16 miljoniem pasažieru gadā vidēji pārvadā uzņēmuma ''Daugavpils satiksme'' tramvaji un autobusi, sabiedriskais transports pilsētā ir pieprasīts un arī lēts.

Ar 1. septembri tomēr braukšanas maksa, kas nav celta jau 10 gadus, Daugavpilī augs, un tie būs 50 centi, saka uzņēmuma ''Daugavpils satiksme'' valdes loceklis Romans Savickis:

"2008. gadā pēdējo reizi tika palielinātas cenas Daugavpils sabiedriskajā transportā, uz 30 santīmiem toreiz. Kad ieviesām eiro, tad biļešu cena kļuva 43 centi, un tagad nolēmām tarifu palielināt."

Ekonomiskais pamatojums bija kritērijs, kāpēc šāds lēmums par biļešu cenas kāpumu autobusus un tramvajos bija jāpieņem, skaidro domes priekšsēdētāja vietnieks Igors Prelatovs:

"Esošā cena neatbilst reālajai pašizmaksai. Ja mēs domājam par mūsu uzņēmuma attīstību un ja mūsu pilsētnieki grib jaunus maršrutus, jaunas tramvaju sliedes, jaunus tramvajus un autobusus, tad šī cenas pacelšana ir saimnieciski un ekonomiski pamatota."

Tomēr arī 50 centi, kas joprojām Latvijā būs zemākā braukšanas cena sabiedriskajā transportā, pilnībā nesegs pārvadājumu izdevumus, atzīst ''Daugavpils satiksmes'' valdes loceklis Romans Savickis, norādot: "Galvenais pamatojums ir viena pasažiera brauciena pašizmaksa un tā šobrīd vidēji sastāda 53 eiro centus. Jaunā cena to nenosegs, bet mēs nevēlējāmies šokēt mūsu pasažierus un klientus."

Tieši šī iemesla dēļ pret biļešu cenu kāpumu pilsētas sabiedriskajā transportā balsoja domes opozīcijas – ''Saskaņas'' deputāti, kuri pirms pašvaldību vēlēšanām bija solījuši pilsētniekiem vispār bezmaksas braucienus.

"Daugavpilī ļoti daudz cilvēku saņem minimālo algu vai nedaudz virs, tas būs trieciens viņu maciņiem, jo viņi nav tajā kategorijā, kas var braukt bez maksas, par to koalīcijas deputāti vispār nav padomājuši," saka Valērijs Kononovs.

Norēķināties ar 43 centiem sabiedriskajā transportā nav īpaši ērti gan pasažieriem, gan konduktoriem, protams, negribētos, lai celtos biļešu cenas, - saka pasažieri, tomēr tas nepieciešams, lai mazinātu arī pašvaldības dotācijas ''Daugavpils satiksmei'', kas mērāmas vairākos miljonos eiro. Pats uzņēmums par pārvadājumiem gadā spēj nopelnīt tikai pāris miljonus eiro, izklāstot uzņēmuma finansiālo situāciju, atzīst Romans Savickis.

"Ieņēmumi no pamatdarbības šogad plānoti ap 2 miljoniem, tad ir zaudējumu kompensācija par atvieglojumiem - bezmaksas braucieniem, jo par velti mums brauc skolēni un pensionāri un visu gadu, tie ir 3,5 miljoni. Tad citi izdevumi, kas saistīti ar darba algu, remontiem ir 1,4 miljoni, ko sedz pašvaldība, tad valsts kompensācija 450 tūkstoši par zaudējumiem, kad pārvadājam 1.un 2. grupas invalīdus, paralēli paši pelnām ar reklāmu uz tramvajiem, retro tramvaja pakalpojumiem un citu, tie ir 55 tūkstoši gadā. Kopā tie 8,3 miljoni eiro ieņēmumu gadā," klāsta Savickis.

Paralēli uzņēmums spiets ņemt aizņēmums un cerēt uz valsts atbalstu jau iesākto modernizācijas projektu realizācijai un arī transporta parka atjaunotnei.

"Tikko paņēmām 1 miljona lielu aizņēmumu, kas nepieciešams Kohēzijas fonda projektu īstenošanai. Tagad plānojam pirkt no Krievijas jaunus tramvajus, vēl tam nepieciešami ap 1,5 miljoni eiro," saka Savickis.

50 centi par braukšanu ar septembri Daugavpils sabiedriskajā transportā joprojām būs zemākie valstī, salīdzinoši - Liepājā biļete maksā 70-80 centus, Jelgavā 1-1,50 eiro, bet galvaspilsētā Rīgā 1,15-2 eiro.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt