Daugavpils atsakās no vienas tramvaja līnijas izbūves par labu citai; plānoto sešu jaunu tramvaju vagonu vietā saņems četrus

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Daugavpils lēmusi atteikties no jaunas tramvaja līnijas izbūves, kas savienotu pilsētas centru posmā no esošā tramvaja galapunkta "Stacija" ar "Cietoksni". Uzņēmums "Daugavpils satiksme" lūdz valdību šiem mērķiem paredzētos līdzekļus novirzīt citas līnijas izveidei Vaiņodes ielas posmā, savienojot pilsētas apkaimes "Ķīmija" un "Vecstropi". Abi šie projekti guvuši Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda atbalstu. Pirmajā gadījumā iepirkuma konkurss ir beidzies bez rezultāta, otrajā – līnijas izbūves projekts saskāries ar būtisku sadārdzinājumu. Tāpat paredzams, ka plānoto sešu jaunu tramvaju vagonu vietā pilsēta saņems četrus.

Daugavpils atsakās no vienas tramvaja līnijas izbūves par labu citai; plānoto sešu jaunu tramvaju vagonu vietā saņems četrus
00:00 / 04:53
Lejuplādēt

Pēc ES Kohēzijas fonda atbalstītā projekta "Videi draudzīga un integrēta mobilitāte Daugavpils pilsētā" plāniem tuvākajā laikā Daugavpilī būtu jāiegādājas vēl seši jauni tramvaju vagoni. Vairāki konkursi to iegādei beigušies bez rezultātiem, līdz saņemts pēdējā konkursa piedāvājums.

"Tramvaju iepirkumu konkurss kopumā bija no sešām daļām, ir pieteicies viens pretendents uz vienu daļu, un apņemas piegādāt četrus tramvaju vagonus. Patlaban iepirkumu komisija vērtē piedāvājumu, un lēmums pagaidām vēl nav pieņemts. Ja viss būs kārtībā, pilsēta saņems četrus jaunus vagonus," atzīmēja "Daugavpils satiksmes" projektu vadītāja Dagnija Briška-Nikolajeva.

Tas ir par diviem tramvaju vagoniem mazāk, nekā sākotnēji plānots, bet vienīgais pretendents ir vietējais uzņēmums "Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca".

"Galvenais labums, ka konkursam ir vismaz rezultāts," transporta nozares kūrētājs Daugavpilī – valstspilsētas domes priekšsēdētāja vietnieks Aleksejs Vasiļjevs (Latvijas Krievu savienība) – neslēpa, ka bija bažas par šī konkursa norisi tieši pretendentu trūkuma dēļ. Tagad šķietami šis jautājums atrisināts, galvenais noteikums – iekļauties noteiktajos projekta termiņos, tātad līdz nākamā gada beigām.

Taujāts, vai pilsētai būs kāds labums no tā, ka uzvarējis ir tieši Daugavpils pilsētas uzņēmums, Vasiļjevs atbildēja izvairīgi: "Šis uzņēmums neplāno šeit Daugavpilī paplašināt ražošanas iespējas. Viņi tikai kā konstruktoru lego te no gatavām formām savāks vagonus, no gatavām sastāvdaļām. Tāpēc nedomāju, ka tā ir kāda laba ziņa Daugavpilij, ja nu vienīgi tādā veidā, ka vismaz mūsu darbiniekiem, kas strādā šajā uzņēmumā, būs darbs."

Jāatgādina, ka Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca arī iepriekš notikušos konkursos pretendēja uz tramvaju vagonu piegādi "Daugavpils satiksmei", taču neveiksmīgi. Bet tam, ka interese kopumā par šo konkursu bija zema, ir savs izskaidrojums. "Atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem uzraudzības rādītājs ir jāsasniedz līdz nākamā gada beigām. Un vairāki ražotāji norādīja, ka šī laika ir par maz, ņemot vērā ģeopolitisko situāciju pasaulē," sacīja Briška-Nikolajeva.

Sarežģījumi "Daugavpils satiksmei" radušies arī ar Kohēzijas fonda atbalstīto divu jaunu tramvaju līniju izbūvi. 16. septembrī ārkārtas domes sēdē Daugavpils domes deputāti lēma par grozījumu veikšanu projektā, atsakoties no iecerētas idejas izbūvēt vienu no plānotajām jaunajām tramvaja līnijām. 

"Projektā "Videi draudzīga un integrēta mobilitāte Daugavpils pilsētā" tika pieņemts lēmums, ka netiks būvēta jauna līnija no esošā tramvaju galapunkta "Stacija" uz "Cietoksni", jo apvienotais iepirkums, kas bija uz autoruzraudzību, projektēšanu un būvdarbiem, beidzās bez rezultāta. Jo pretendents ar zemāko cenu iesniedza dokumentāciju neatbilstoši iepirkuma prasībām, bet nākamais pretendents ievērojami pārsniedza paredzamo līgumcenu," norādīja Briška-Nikolajeva.

Šī projekta kopējās izmaksas līdz ar jaunu tramvaju vagonu iegādi, vairāku esošo tramvaju līniju posmu remontu un jaunās līnijas izbūvi bija mērāmas nepilnu 30 miljonu eiro apmērā. Daļu  paredzēto līdzekļu Daugavpils dome plāno novirzīt citas jaunas tramvaja līnijas izbūvei Vaiņodes ielas posmā, kas savienos divas nozīmīgas pilsētas apkaimes – Ķīmiķu rajonu (1. un 2. maršruta sākumpunktā) un Stropus (3. maršruta sākumpunktā).

"Šobrīd viss ir sadārdzinājies, tāpēc mēs lūdzam Ministru kabinetu daļēji pārdalīt līdzekļus Vaiņodes ielas līnijas būvdarbiem, kur ievērojami pieauga izmaksas," sacīja Briška-Nikolajeva.

Respektīvi, sākotnēji plānoto gandrīz 8,5 miljonu eiro vietā izmaksas līnijas izbūvei pieauga par 4 miljoniem – līdz 12 469 769 eiro.

Satiksmes ministrijas pārstāve Baiba Gulbe apliecināja – no Daugavpils pašvaldības pieteikums par finansējuma pārdali ir saņemts un tiks izskatīts, jo svarīgākais ir apgūt un nepazaudēt ES finansējuma daļu: "Tā procedūra ir tāda, ka pašvaldība sūta informāciju Centrālajai finanšu un līgumu aģentūrai, kura to izvērtē, un tālāk jau ministrija lems par tālāko rīcību. Tā ir visa mūsu kopējā interese, lai tā nauda, kas pieejama, tiktu arī iztērēta."

Projekti, kas vērsti uz videi draudzīga transporta ieviešanu Daugavpilī, ir jāīsteno līdz 2023. gada 31. decembrim

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti