Slovākijas autopārvadātāji draud pievienoties Polijas uzsāktajai Ukrainas robežpunktu blokādei

Polijā jau desmito dienu turpinās autopārvadātāju organizētā kravas automašīnu blokāde uz robežas ar Ukrainu, un šobrīd poļiem draud pievienoties arī Slovākijas tālbraucēji. Viņi vērsušies pie Eiropas Komisijas (EK) ar lūgumu ierobežot ukraiņu autopārvadātājus, atceļot viņiem piešķirtos pagaidu atvieglojumus.

Situācija ir ļoti smaga – kopš 6. novembra turpinās poļu autopārvadātāju organizētā kravu transporta blokāde uz robežas ar Ukrainu, kā rezultātā izveidojušās milzīgas rindas abās pusēs robežai gan Ukrainas pusē, gan arī Polijā. 

Rēķinoties ar  milzīgajām rindām uz abu valstu robežas, daļa ukraiņu autopārvadātāju pēdējā laikā mainījuši savus loģistikas ceļus, izvēloties uz Eiropu doties caur Rumāniju vai Slovākiju, kas arī robežojas ar Ukrainu.

Taču nupat kļuvis zināms, ka arī Slovākijas autopārvadātāju asociācija draud rīkoties tieši tāpat kā poļi un bloķēt ceļus savā pusē Ukrainas pierobežā.

Slovākijas autopārvadātāju asociācija prasīja, lai Eiropas Komisija (EK) atjaunotu iekšzemes pārvadājumus Eiropas Savienībā ar komercatļaujām. 

Tas nozīmē, ka arī slovāki – līdzīgi kā poļi – prasa ierobežot ukraiņu autopārvadātājus, atceļot viņiem tos atvieglojumus, kādi tika piešķirti pārvadājumu jomā uz Eiropu pēc Krievijas vispārējā iebrukuma sākuma.

Tāpat poļu autopārvadātāji prasīja atjaunot atļauju sistēmu Ukrainas pārvadātājiem.

Eiropas Savienība (ES) un Ukraina šā gada martā vienojās par "transporta vīzu režīma atcelšanas" pagarinājumu vēl līdz nākamā gada 30. jūnijam.

Aiz poļu autopārvadātāju aktivitātēm var saskatīt arī politiskas intereses. 

Ukrainas mediji ziņoja, ka Polijas autopārvadātāju nesen izveidoto asociāciju atbalsta pret Ukrainu noskaņotā poļu partija "Konfederācija". 

Un šobrīd šī pārvadātāju organizācija bloķē darbu trīs galvenajiem robežsķērsošanas punktiem ar kaimiņvalsti, caur kuriem Ukraina piegādāja preces Eiropas Savienības tirgum.

Blokāde ļoti smagi ietekmē tieši lauksaimniekus, kuri mēģina izvest Ukrainā izaudzēto. Jau iepriekš ziņots, ka kuģu satiksme caur tā dēvēto graudu koridoru Melnajā jūrā ir atjaunota, bet tā šobrīd notiek salīdzinoši nelielos apjomos, rēķinoties ar Krievijas regulāriem uzbrukumiem kravas kuģiem.

Līdz šim visa produkcija no Ukrainas tika vesta ārā pa ceļiem, ko poļi tagad jau desmit dienas bloķē. Ja poļu autopārvadātāju protesti turpināsies, kā solīts, jeb divus mēnešus, tad jau drīzumā varēs runāt par ukraiņu uzņēmējiem nodarītiem zaudējumiem desmitiem miljonu dolāru apmērā, Ukrainas telemaratonā stāstīja nevalstiskās organizācijas "Ukrainas agrārā rada" pārstāvis Deniss Marčuks.

"Pagaidām, kamēr turpinās dialogs, mēs varam konstatēt, ka zaudējumi ir, bet vēl nav tik nozīmīgi.

Ja poļu protesti turpināsies, kā plānots, jeb vairāk nekā divu mēnešu garumā, tad tas varētu radīt zaudējumus līdz pat 100 miljoniem eiro vai dolāros," sacīja Marčuks.

Gadījumā, ja poļi nespēs atrisināt šo problēmu un kravu autopārvadājumu plūsmu turpinās bloķēt, tad iespējama arī situācija, ka Eiropas Komisija sāk pārkāpuma procedūru pret Poliju, vēstīja poļu un ukraiņu mediji. EK ukraiņu medijiem paudusi, ka poļu galvenā prasība par atļauju sistēmas atjaunošanu ir juridiski neiespējama.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti