Piejūras klimats

Runā režisori. Natālija Meščaņinova par "Pasaules sirdi", Gints Grūbe par "Lustrum"

Piejūras klimats

Kino kā terapijas daļa. Saruna ar Gintu Grūbi pēc "Lustrum" pirmizrādes

"Pasaules sirds" režisore Meščaņinova: Nevēlos tikt uzlūkota krievu kino kontekstā

Filmas «Pasaules sirds» režisore Meščaņinova cenšas neskatīties krievu kino

"Cenšos neskatīties krievu kino, jo nevēlos tikt uzlūkota tā kontekstā" – tik tieša savos izteikumos ir režisore Natālija Meščaņinova, kuras filma “Pasaules sirds” nupat ieguvusi Rīgas Starptautiskā kino festivāla galveno balvu.

Lai gan sākotnēji režisore iecerējusi veidot filmu par ekoteroristiem, esam nonākuši gluži pretējā teritorijā – “Pasaules sirds” galvenais varonis ir nomaļas medību suņu audzētavas veterinārārsts, kas meklē vietu, kurā justos iederīgs: savas mājas, savu ģimeni – patvērumu jeb pasaules sirdi.

Kadrs no filmas "Pasaules sirds"

Meščaņinova, kura vairāk pazīstama kā dokumentālā kino veidotāja, ieskicē savu īpašo paņēmienu filmas personāžu izveidē, kas tāpat ir dziļi balstīts dokumentālā kino veides tehnikās: "Visupirms iepazīstu savu iespējamo filmas varoņu vidi – pavadu tajā zināmu laiku, kā arī mēdzu lūgt Marinas Razbežkinas dokumentālā kino studijas audzēkņiem palīdzību izpētes procesā. 

Pāris reižu esam izmantojuši paņēmienu, kad kāds dokumentālā kino režisors pieslēdzas scenārija izstrādes procesam, dodoties izbraukumos uz plānoto filmas varoņu vidi un safilmējot diezgan daudz materiāla, kurš dod mums zināmu īstenības sajūtu.

Tādējādi mēs iegūstam lielu apjomu dažādu sīku detaļu, kuras paši nekad neiedomātos, nepazīstot šos apstākļus."

Filmas "Pasaules sirds" uzņemšanas laukumā

Tāpat viņai ļoti interesanti šķiet visu scenārija tapšanas laiku iesaistīties reālās dzīves procesos. "Piemēram, rakstot scenāriju Borisa Hļebņikova filmai “Aritmija”, gadu "tusējām" kopā ar ārstiem.

Rezultātā filmas personāžu raksturi, tai skaitā arī filmas galvenā varoņa tēls, tika būvēti, apvienojot šo mediķu personību iezīmes – to, kā viņi runā, kā reaģē, ar kādu pārliecību rīkojas.

Kad visa šī informācija iegūta, uzsūkta tādā tīri jutekliskā, nevis žurnālistikas līmenī, tad jau šos tipāžus var ierakstīt scenārijā.”

Kino, foto un TV
Kultūra
Jaunākie
Populārākie
Interesanti