Noslēdzas Ūsu mēnesis - sabiedrībā zināmi cilvēki aicina vīriešus domāt par savām ģimenēm

Noslēdzoties Ūsu mēnesim Movembrim, tapis Vīriešu veselības video ar sabiedrībā populāru vīriešu dalību, vēsta Latvijas Urologu asociācija (LUA). Kopīgi ar vairākiem partneriem asociācija novembrī veikusi dažādas aktivitātes, lai pievērstu sabiedrības uzmanību regulārām vīriešu veselības pārbaudēm un mazinātu milzīgos mirstības rādītājus no prostatas vēža.

Aktieris Andris Keišs, pludmales volejbolists Aleksandrs Samoilovs, žurnālists Haralds Burkovskis, politiķis Mārtiņš Bondars un urologs Alvis Laukmanis aicina ikvienu vīrieti pievērst uzmanību un neatstāt novārtā savu veselību gan sevis paša, gan savas ģimenes dēļ.

Kaut arī Movembra sociālā kampaņa kļūst arvien atpazīstamāka, tomēr, lai uzlabotos situācija Latvijā, nepieciešams par šo tēmu runāt atklāti un regulāri. Ar prostatas vēža simptomiem pērn tika diagnosticēti 1123 jauni pacienti, savukārt nāves gadījumu skaits sasniedza rekordlielu skaitli – 409, liecina Slimību profilakses un kontroles centra (SPKC) statistikas dati par 2014. gadu.

Jau trešo gadu Ūsu mēneša aktivitātēs iesaistījās arī hokeja klubs “Dinamo Rīga”. 24.novembrī norisinājās “Dinamo Rīga” mājas spēle, kuras ietvaros ikviens apmeklētājs tika aicināts piedalīties atraktīvā erudīcijas konkursā, iegūt nozīmīgu informāciju par savu veselību un izmērīt ūsu kuplumu, kur raženāko ūsu īpašnieki piedalījās publiskā skatītāju balsojumā un saņēma dāvanas no kampaņas atbalstītājiem – “Rīgas Bārddziņa” un “Lumberjack”.

Vēsture

„Movembra” ideja ir dzimusi 2004.gadā Melburnā, Austrālijā, kad divi draugi, apspriežot aktuālākās modes tendences, nolēma atsākt ūsu audzēšanas praksi un to darīt tieši novembrī. Par godu šai aktivitātei draugi mēnesi pārsauca par „Movembri” - Mo angļu valodā ir saīsinājums no vārda “moustache” jeb ūsas. Iedvesmojoties no drauga mātes, kura vāca ziedojumus krūts vēža ārstēšanai, abi draugi nolēma kampaņu veltīt vīriešu veselībai un prostatas vēzim. Tāpat tika izstrādāti noteikumi un „Movembra” vadlīnijas, kas šodien joprojām ir spēkā. Abi draugi izsūtīja e-pastu ar nosaukumu "Vai esi pietiekami vīrišķīgs, lai būtu vīrietis?" un 2004.gadā šo izaicinājumu pieņēma 30 vīrieši, bet 10 gadus vēlāk – 2014.gadā jau četri miljoni ūsu audzētāji pievērsuši sabiedrības uzmanību vīriešu veselības jautājumiem.

 Spēles laikā bija pieejama improvizēta vīriešu frizētava, kurā meistari piedāvāja bez maksas sakopt vīrišķīgo sejas rotu, kā rezultātā vairāki hokeja spēles apmeklētāji ieguva pavisam jaunu tēlu.

Latvijas Urologu asociācija plāno veikt arvien plašākas aktivitātes gan Ūsu mēneša ietvaros, gan ikdienā. “Esam gandarīti, ka ar katru gadu mūsu atbalstītāju pulks pieaug, cilvēki nav vienaldzīgi un labprāt iesaistās aktivitātēs.

Tikai kopīgiem spēkiem mēs varam uzlabot situāciju Latvijā un kļūt veselīgāki un ar dzīvi apmierinātāki,” stāsta LUA biedrs, urologs Pēteris Vaganovs.

Novembra mēnesī LUA kopā ar citiem sociālās kampaņas atbalstītājiem aicina Latvijas vīriešus ataudzēt ūsas, lai tādā veidā pievērstu uzmanību vīriešu veselības problēmām, piemēram, prostatas vēzim un citām uroloģiskām saslimstībām. Kampaņas rīkotāji ir vienisprātis, ka par vīrieša pašpārliecinātību liecina ne tikai ūsu audzēšana, bet arī sevis un savas veselības cienīšana, regulāri apmeklējot ārstu. “Ikvienam vīrietim jāatceras – uroloģiska rakstura problēmas nav normāls novecošanas simptoms vīrietim, bet gan saslimšana, kuru nepieciešams ārstēt. Ja nevar saņemties sevis dēļ, tad dariet to savas sievas, mātes un bērnu dēļ,” situāciju komentē urologs Vaganovs. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Veselība
Dzīve & Stils
Jaunākie
Interesanti