Lielas ASV korporācijas, tādas kā "Amazon" un "FedEx", eksperimentē ar piegādes robotu nosūtīšanu līdz mājas durvīm. Tikmēr Hjūstonas universitātes pilsētiņā roboti par aptuveni diviem eiro piegādā pusdienas.
"Ir auksti, un es negribēju nekur doties, tāpēc pasūtīju sev pusdienas uz šejieni," stāstīja Hjūstonas universitātes studente Sedija Garsija.
Savukārt citi uzņēmumi piedāvā konceptuāli jaunu ideju – 3000 eiro vērto robotu Džitu, kas paklausīgi seko savam īpašniekam un palīdz pārvadāt mantas.
Džitai nav vajadzīga īpaša telefona aplikācija vai uzmācīga cilvēku izsekošanas tehnoloģija, piemēram, seju atpazīšana vai GPS. Tā vienkārši fokusējas uz īpašnieku, izmantojot kameras un sensorus.
"Pēc pusotra gada izpētes mēs nolēmām pievērsties tam, lai palīdzētu cilvēkiem kļūt par gājējiem un doties ārā pastaigā tā vietā, lai izgudrotu jaunu līdzekli, ar kuru viņi varētu pārvietoties," klāstīja uzņēmuma pārstāvis Gregs Linns.
Tomēr, kā teic tehnoloģiju apskatnieki, visiem kravas robotiem aizvien ir būtiski trūkumi, sākot jau ar cenu. Džitai tā ir arī nepieciešamība pēc līdzenām virsmām un risks pazust lielā ļaužu pūlī.
Tikmēr pusdienu piegādātajiem joprojām nepieciešama cilvēku iesaiste – no kravas ielādes līdz attālinātai vadībai, lai atrisinātu navigācijas problēmas.