4. studija

Karoga stiprinājums: gan praktiska nepieciešamība, gan mākslas darbs!

4. studija

Tā šķiras Latvijā: bijusī vedekla vīramāti un eksvīru atstāj bez jumta virs galvas

Kāpēc Rīgas Motormuzejā, kuru bija plānots atvērt 2014.gadā, joprojām notiek remonts?

Trīs gadus rekonstruētais Rīgas Motormuzejs durvis vaļā vērs jūlijā

Lai arī bija solījums Rīgas Motormuzeju atvērt 2014.gadā, tā durvis aizvien ir slēgtas. VAS „Ceļu satiksmes un drošības direkcija” (CSDD) norāda, ka darbi aizkavējušies, jo to apjoms bija lielāks, nekā sākotnēji domāts.

„Mēs arī gribējām Motormuzeju atvērt 2014.gadā, bet, sākot dažādus darbus, kas saistīti gan ar celtniecību, gan ar ekspozīcijas iekārtošanu, šie darbi ir aizkavējušies kopumā par diviem gadiem - līdz 2016.gadam. Bet rezultāts būs ļoti labs gan mums, gan apmeklētājiem, jo mēs tomēr vērsim vaļā Austrumeiropā lielāko, modernāko, inovatīvāko motormuzeju,” uzsver CSDD pārstāve Ieva Bērziņa.

Tātad – muzeja ēkas rekonstrukcijai bija nepieciešami papildu būvdarbi, kas atklājās celtniecības laikā. Toties līdzās esošā CSDD biroja ēka uzcelta gluži no jauna un jau svinīgi atklāta.

„Biroja ēku mēs atklājām apmēram pusgadu iepriekš, pirms Motormuzeja, bet kopumā šī vieta ir jāskata kā komplekss risinājums un komplekss piedāvājums. Arī biroja ēkā nav vēl atvērti visi pakalpojumi klientiem, kas būs pieejami vairāk no 1.jūlija,” Bērziņa skaidro.

Līdzīgu skaidrojumu sniedz Rīgas Motormuzeja direktora vietnieks Agris Šmits.

„Šobrīd noris pēdējie darbi pirms Motormuzeja atvēršanas un esam plānojuši, ka Rīgas Motormuzeju skatītājiem atvērt jau jūlija mēnesī,” saka Šmits.

„Daudziem no šiem eksponātiem tika veikti rekonstrukcijas darbi, un mēs gribam jaunajā ekspozīcijā cilvēkiem rādīt arī to, ko mēs esam šajos gados darījuši un atjaunojuši. Līdz ar to būs gan tie spēkrati, kuri ir atguvuši savu oriģinālo izskatu, (..) gan arī diezgan daudzi jauni spēkrati, ko mēs gribam parādīt, kas kādreiz glabājās mūsu fondos vai kuru nebija vispār,” norāda Šmits.

Kamēr rit būvniecības darbi, Rīgas Motormuzejs apmeklētājiem ir slēgts jau trīs gadus, un arī slavenie antīkie automobiļi nekur tuvumā nav redzami. „Spēkrati bija apskatāmi tad, kad Rīgas Motormuzejs aizvērās ciet uz rekonstrukciju. Vēlāk spēkrati tika aizvesti uz Rāmavu. Tur mēs īrējām lielas telpas, kur bija apskatāmi visi spēkrati, kas atradās gan ekspozīcijā, gan fondos,” piebilst Šmits.

Abu ēku izbūve, iekārtošana un ekspozīcijas ierīkošana izmaksājusi 10 miljonus eiro. Tiek solīts, ka jau pēc nepilniem diviem mēnešiem Motormuzejs tiks atvērts. Uz jautājumu, cik maksās muzeja apmeklējums, atbildi vēl nesaņemam, bet – visticamāk, biļetes būs dārgākas nekā līdz šim, un arī uz Muzeju nakts brīvbiļeti laikam jau nav ko cerēt.

„Cilvēki uzvedās diezgan traki tajās Muzeju naktīs. Mums ir ļoti daudz deponēti eksemplāri, unikāli eksemplāri un bieži vien pēc Muzeju naktīm mums ir jāveic pulēšana, tīrīšana un brīžiem krāsošana. Mēs skatīsimies, ļoti rūpīgi izvērtēsim, vai mēs plaši atvērsim Rīgas Motormuzeju visiem apmeklētājiem bez maksas,” norāda Bērziņa.

Tiek solīts, ka muzejā būs apskatāmi aptuveni 30 restaurēti spēkrati, kā arī vairāki līdz šim neredzēti automobiļi.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Motori
Dzīve & Stils
Jaunākie
Interesanti