Arī dronu piloti varēs kārtot eksāmenu un iegūt tiesības

Arī bezpilota lidaparātu jeb dronu tālvadības piloti varēs kārtot eksāmenu un tādējādi iegūt tiesības – līdzīgas, kādas saņem autovadītāji, to intervijā Latvijas Radio stāstīja Civilās aviācijas aģentūras (CAA) Bezpilota gaisa kuģu lidojumu drošuma nodaļas vecākais inspektors Ilmārs Ozols.

Intervija ar CAA pārstāvi Ilmāru OzoluKārlis Dagilis
    Pēc viņa teiktā, valdības iepriekš pieņemtie noteikumi par kārtību, kādā veicami bezpilota gaisa kuģu lidojumi, jau ir novecojusi un tajā bijuši "dažādi robi", tostarp tā bijusi pārāk stringra. Tāpēc ir izstrādāts jauns regulējums, kas tuvinās vienotajam Eiropas Savienības regulējumam un ko ir plānots pieņemt šajā vasarā.

     

    "Ja būs ne vienkāršāks regulējums, tad skaidrāks, kam, kas, kā ir jādara, lai saņemtu atļaujas.

    Viena tāda būtiska izmaiņa būs tāda – ja šobrīd atļauja bija jāsaņem uz konkrēto lidojumu vai uz lidojuma sēriju, tad tagad varēs iegūt ilgtermiņa atļauju.

    Līdzīgi kā autovadītāji iegūst apliecību, lai piedalītos ceļu satiksmē, tāpat arī bezpilota lidaparātu, dronu lietotājiem būs iespējams iegūt līdzīgu atļauju," skaidroja Ozols.

    Tālab bezpilota lidaparātu lietotājiem plānota zināšanu pārbaude jeb eksāmens, kam paredzēti dažādi līmeņi atkarībā no riska pakāpes.

    "Vienkāršākajā līmenī pietiks ar to, ka šis eksāmens, zināšanu pārbaude tiks veikta attālināti, cilvēkam atrodoties mājā un vienkārši telefonā nokārtojot.

    Ja risks palielināsies - vēlēsies veikt lidojumus ar smagākiem droniem vai publiskos pasākumos -, tad atkarībā no tā, kāda ir tā gaisa telpa, tad arī vajadzēs klātienē kārtot," norādīja CAA pārstāvis.

    Viņš atzina, ka dronu lietotājus var iedalīt divās kategorijās –  ir tie, kas cenšas ievērot noteikumus, un tie, kas tos neievēro. Savukārt šī grupa sadalās trīs kategorijās, tostarp ir tie, kas nezina par noteikumiem.

    "Tā īstenībā ir lielākā lietotāju kategorija, ar ko ir jāstrādā, un ar jauno noteikumu projektu mēs kā Civiālās aviācijas aģentūra centīsimies informatīvi izglītot," atzina Ozols, norādot, ka vēl ir tāda kategorija, kuriem "noteikumu nav, nepastāv".

    CAA pārstāvis piebilda, ka pērn bijušas vairāk nekā 30 administratīvo pārkāpumu lietas, un no tām lielākajā daļā cilvēki saņēmuši reālus naudas sodus.

    Motori
    Dzīve & Stils
    Jaunākie
    Interesanti