Dalīsies vai nē?

Dzirdot vārdu medijpratība, daudziem pirmā asociācija ir - viltus ziņas. Taču pasaulē reti kas ir balts vai melns. Uzmanības piesaistīšanai un vēlamā vēstījuma nodošanai tiek izmantoti visdažādākie paņēmieni - skandalozi virsraksti pie it kā patiesām ziņām, neatbilstoši video un tendenciozi atlasītas bildes, pārspīlējumi un baumu izplatīšana, nepamatoti izceltas detaļas vai, gluži otrādi, apzināti noklusēti fakti. Ziņas par neuzticamām padara gan paviršība, gan apzināta rīcība. Ar sociālo tīklu un citu mediju palīdzību var viegli iebiedēt, izsmiet, sēt naidu, vairot stereotipus, popularizēt pseidozinātni, slēpti reklamēt un citādi maldināt.

Šajā testā piedāvājam noskaidrot, cik labi proti atpazīt šādus vēstījumus gan sociālo mediju vietnēs, gan ziņu portālos. Tie piesārņo informatīvo telpu, un tos nav vērts nodot tālāk, tāpēc mūsu jautājums ir - VAI DALĪSIES? Ja ziņa tev šķiet uzticama un godīgi veidota, spied JĀ. Ja saskati kādu no minētajiem maldināšanas un paviršības elementiem, spied NĒ.

Par katru pareizo atbildi saņemsi vienu punktu.