Uz Bauskas šosejas pie tirdzniecības centra A7 slēdz apgriešanos virzienā uz Rīgu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

No otrdienas, 6. septembra, uz Bauskas šosejas (A7) pie tirdzniecības centra A7 (7,78. km) tiks slēgta apgriešanās vieta virzienā uz Rīgu, informēja "Latvijas Valsts ceļi".

Turpmāk apgriešanās braukšanai Rīgas virzienā būs caur jaunizbūvēto Ķekavas ielas apļveida krustojumu ar Baložu ielu.

Kreisais pagrieziens ir viens no bīstamākajiem manevriem, un uz galvenā ceļa ar intensīvu satiksmi tas nav pieļaujams drošības apsvērumu dēļ. Līdz ar to, izstrādājot Ķekavas apvedceļa projektu, tika paredzēta jauna, droša apgriešanās vieta apļveida krustojumā.

Realizējot Ķekavas apvedceļa projektu, tiks izbūvēti gandrīz 100 kilometri joslas kilometru un ieklātas 220 000 tonnas asfalta. Trases būvniecībā arī tiks izmantots 450 000 tonnu dolomīta un granīta šķembu, kā arī 520 000 kubikmetru smilts.

Ķekavas apvedceļa nodiluma kārtai Latvijā pirmoreiz tiks pielietota plānkārtas asfalta tehnoloģija, tāpat būvniecībā tiks izmantotas Čehijā projektētas un ražotas saliekamas betona caurtekas ar īpaši izteiktu ilgmūžību un noturību pret agresīvajiem klimatiskajiem apstākļiem.    

Metāla barjeru kopgarums visā trases garumā sasniegs 40 000 metrus, bet betona barjeru – 4000 metrus. Tiks izbūvētas arī 14 mākslīgās būves un prettrokšņu risinājumi. Tāpat projekta laikā pārbūvēs maģistrālo ūdensvadu, gāzes vadus un trīs augstsprieguma līniju šķērsojumus, kā arī izbūvēs lietus ūdens kanalizācijas tīklus. Tiks uzstādīti aptuveni 900 apgaismes ķermeņu.

Lai pēc būvdarbu pabeigšanas būtu iespējams uzraudzīt jaunizbūvēto ceļu diennakts režīmā (virsmas kvalitāte, braukšanas apstākļi u.c.), tiks izveidots satiksmes vadības centrs, kuru veidos 20 videonovērošanas kameras, divas meteostacijas, desmit sensori, kas fiksē satiksmes plūsmu, kā arī satiksmes plūsmas datu analīzes sistēma.

Būvdarbu aktīvākajā fāzē būvlaukumā strādās līdz pat 450 cilvēku, kā arī vairāk nekā 100 autotransporta vienību un 50 mehānismu vienību.

Būvdarbi objektā jāpabeidz līdz nākamā gada beigām. Ķekavas apvedceļš top publiskās un privātās partnerības ietvaros – proti, būvnieks par saviem līdzekļiem veic projektēšanas un būvniecības darbus un pēc tam 20 gadu garumā ceļu uztur. Savukārt valsts ik gadu veic pieejamības maksu jeb, vienkāršiem vārdiem sakot, izpērk ceļu kredītā. Pēc 20 gadiem jaunā šoseja pāries valsts īpašumā. Būvniecību nodrošina AS "Kekava ABT" un tā piesaistītie apakšuzņēmēji, bet būvuzraudzību nodrošina SIA "Firma L4".

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti