4. studija

Ko izveidojis "Latvijas dzelzceļš" - sociālu akciju vai "kapa pieminekli"?

4. studija

Seniori sašutuši - sabiedriskā viedokļa pētījumos viņus neņem vērā!

Kam domātas tilta margas, ja pie tām nav iespējams pieturēties?

Rīgas Zemitāna tilta pārbūvi tagad sola vien 2022.-2023. gadā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Lai gan iepriekš izskanējis, ka Rīgas Zemitāna tiltu varētu sākt remontēt 2021. gadā, tagad Rīgas domes Satiksmes departaments informēja, ka tilta pārbūvi varētu uzsākt 2022. - 2023. gadā.

LTV raidījums “4.studija” pēc iedzīvotāju sūdzībām vērsa uzmanību uz nejēdzīgi izvietotajām Zemitāna tilta kāpņu pagaidu margām, kuras nav ērtas vecākā gadagājuma cilvēkiem un cilvēkiem ar īpašām vajadzībām.

Rīgas domes Satiksmes departamentā atzina, ka problēma pastāv, taču uzskata, ka šīs margas ir pietiekami labs risinājums, jo pagaidu margas ir tikai un vienīgi gājēju drošībai, jo esošās konstrukcijas tomēr ir savu laiku nokalpojušas.  

Departamenta pārstāve Ilze Dimante raidījumam pastāstīja, ka “šobrīd jau ir izsludināts iepirkums un notiek iepirkuma procedūras vērtēšana pretendentiem, lai mēs varētu pārbūvēt tiltu”.

“Tas nozīmē, ka šobrīd mēs izstrādāsim būvprojektu, tilta pārbūves projektu, lai mēs varētu 2022. - 2023. gadā uzsākt pilnīgu, kapitālu tilta pārbūvi,” sacīja Dimante.

 “Līdz tam laikam diemžēl ir jārēķinās ar pagaidu drošības pasākumiem un šīm margām,” sacīja Dimante.

Ja gājēji uzskata, ka ir nepieciešamas vēl papildus margas, departaments sola  paskatīties, ko var lietas labā darīt un, iespējams, uzstādīt arī papildu margas.

Satiksmes departaments dos rīkojumu tiltu uzturētājiem apsekot šo vietu, un, ja tiks pieņemts lēmums kaut ko lietas labā darīt, tad jau nedēļas laikā uzstādīs jaunas pagaidu margas, vēstīja “4. Studija”.

KONTEKSTS:

Pagājušajā ziemā autovadītāji sūdzējās par katastrofālo Zemitāna tilta stāvokli, daudzi uz tilta asajām bedrēm pārsituši mašīnu riepas. Pēc cilvēku sūdzībām galvaspilsētas pašvaldība nolēma ierobežot braukšanas ātrumu – 30 kilometri stundā. Savukārt remontu solīja vien 2021. gadā.

Jau 2018. gada aprīlī Rīgas domes Satiksmes departaments veica daļēju Jorģa Zemitāna tilta kāpņu elementu demontāžu, jo kāpņu margu nožogojums un konstrukcijas elementi bija sliktā stāvoklī. Ap šo laiku Rīgas domes Satiksmes departaments solīja sākt gatavot arī iepirkuma dokumentāciju Zemitāna tilta pārbūves būvprojekta izstrādāšanai. Tika apgalvots, ka iepirkums tiks izsludināts jau tajā pašā 2018. gadā. 

Solījumi tiltu atjaunot bijuši arī vēl krietni iepriekš.

2014. gada februārī, atbildot uz iedzīvotāja sūdzību par bedrēm uz tilta, Rīgas domes satiksmes departaments atbildēja, ka "Satiksmes pārvadam pār dzelzceļu pie Zemitānu stacijas kopš tā būvniecības nav veikts kapitālais remonts un pārvada daudzu konstrukciju stāvoklis ir neapmierinošs. Brauktuves hidroizolācija un tās aizsargslānis ir bojāts, tāpēc brauktuves asfaltbetona segumā intensīvi veidojas bedres." Departaments jau toreiz apgalvoja, ka plāno 2015. gada laikā izstrādāt projektu visa pārvada konstrukciju atjaunošanai un 2016. gadā to īstenot. Plāns paredzēja "visu bojāto konstrukciju nomaiņu vai atjaunošanu, kā rezultātā tiks nodrošināta satiksmes pārvada ilgmūžība, nestspējas saglabāšana un droša un komfortabla satiksme".

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti