Uz Zemitāna tilta bedru dēļ ierobežo ātrumu līdz 30 km/h; nopietnu remontu sola pēc 2 gadiem

“Kāda karadarbība norisinājusies uz Zemitāna tilta?” – tā pēdējās dienās vaicā daudzi sociālo tīklu lietotāji, kuri, šķērsojot šo pārvadu, mēģina izvairīties no daudzajām bedrēm, kas tur pēkšņi parādījušās. Daži autobraucēji uz tilta asajām bedrēm pārsituši mašīnu riepas. Pēc cilvēku sūdzībām galvaspilsētas pašvaldība tagad nolēmusi tur vienkārši ierobežot braukšanas ātrumu – 30 kilometri stundā. Savukārt remontu sola vien 2021. gadā.

Uz tilta jau ir uzstādītas ierobežojošās ceļa zīmes, un departamentā norāda, ka tās būs spēkā līdz brīdim, kad tiltu apsaimniekotāji varēs veikt bedru remontdarbus ar karstā asfalta tehnoloģiju. To gan esot iespējams darīt vien tad, kad gaisa temperatūra pārsniedz +5 grādus.

 LTV filmēšanas komanda novēroja, ka šobrīd uz tilta notiek bedrīšu pagaidu lāpīšana.

“Lai arī tika uzdots 24 stundas monitorēt šī tilta stāvokli un labot šīs avārijas bedres, tās veidojās straujāk, nekā bija iespējams tās salabot,” skaidroja Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāve Una Ahuna-Ozola.

“Līdz ar to tika pieņemts lēmums uzstādīt šīs divas ceļa zīmes – viena no tām ir ātruma ierobežojums līdz 30km/h, un otra ir ceļa zīme, kas informē par nelīdzenu ceļu,” informēja Ahuna-Ozola.

Tilta stāvoklim šobrīd līdzi seko un bedru labošanu nodrošina pilnsabiedrība “Daugavas labā krasta uzturētājs”.

Tomēr departamentā atzīst, ka tiltam kopumā nepieciešams remonts. Visu konstrukciju inspekcija notika 2018. gada vasarā, un atskaites slēdzienā noteikts, ka tilta nestspēja ir droša, tomēr vizuālo defektu dēļ rekomendēta atjaunošana vai pārbūve.

Satiksmes departaments šobrīd ir uzsācis iepirkuma dokumentācijas sagatavošanu, lai izsludinātu iepirkumu par projekta dokumentācijas izstrādi Jorģa Zemitāna tilta pārbūvei. Pārbūves darbi tiks veikti pēc projekta dokumentācijas izstrādes un saskaņošanas, orientējoši 2021. gadā, teikts departamenta paziņojumā medijiem.

KONTEKSTS 

Jau 2018.gada aprīlī Rīgas domes Satiksmes departaments veica daļēju Jorģa Zemitāna tilta kāpņu elementu demontāžu, jo kāpņu margu nožogojums un konstrukcijas elementi bija sliktā stāvoklī. Ap šo laiku Rīgas domes Satiksmes departaments solīja sākt gatavot arī iepirkuma dokumentāciju Zemitāna tilta pārbūves būvprojekta izstrādāšanai. Tika apgalvots, ka iepirkums tiks izsludināts jau tajā pašā 2018.gadā. 

Solījumi tiltu atjaunot bijuši arī vēl krietni iepriekš.

2014.gada februārī, atbildot uz iedzīvotāja sūdzību par bedrēm uz tilta, Rīgas domes satiksmes departaments Krišjāņa Petera personā atbildēja, ka "Satiksmes pārvadam pār dzelzceļu pie Zemitānu stacijas kopš tā būvniecības nav veikts kapitālais remonts un pārvada daudzu konstrukciju stāvoklis ir neapmierinošs. Brauktuves hidroizolācija un tās aizsargslānis ir bojāts, tāpēc brauktuves asfaltbetona segumā intensīvi veidojas bedres." Departaments jau toreiz apgalvoja, ka plāno 2015.gada laikā izstrādāt projektu visa pārvada konstrukciju atjaunošanai un 2016.gadā to īstenot. Plāns paredzēja "visu bojāto konstrukciju nomaiņu vai atjaunošanu, kā rezultātā tiks nodrošināta satiksmes pārvada ilgmūžība, nestspējas saglabāšana un droša, un komfortabla satiksme".

 

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti