Rīgā turpinās Čaka ielas velojoslu eksperimentu; apsver sabiedriskā transporta vienvirziena satiksmi

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja atbalstīja plānu līdz 1. septembrim pagarināt pagaidu velojoslu eksperimentu Marijas un Aleksandra Čaka ielā. Vienlaikus izskan iecere par vienvirziena satiksmi šajā ielā sabiedriskajam transportam.

ĪSUMĀ:

  • Rīgā A.Čaka ielā pagaidām paliks eksperimentālas velojoslas.
  • Satiksmes organizācijas izmaiņas sabiedrības atzinumu neguva.
  • Iniciatori uzskata – eksperimentam nepieciešams vairāk laika.
  • RD Satiksmes komitejas deva “zaļo gaismu” izmēģinājumu turpināt.
  • Vienlaikus izvērtēs iespēju Čaka ielā ieviest sabiedriskā transporta vienvirziena satiksmi.

Saskaitot visas velojoslas kopā, Rīgā tās veido teju 34 kilometrus. Kopš pērnā gada novembra visbiežāk tiek runāts par šo divu kilometru garo, eksperimentālo velojoslu Aleksandra Čaka ielā.

65% aptaujāto norādījuši, ka šī josla rada tikai sarežģījumus. Īpaši negatīvi to vērtējuši uzņēmēji un iedzīvotāji, kas šajā posmā pārvietojas ar sabiedrisko vai privāto transportu.

Idejas iniciatori negatīvu attieksmi skaidrojuši ar vairākiem iemesliem. Eksperiments sākts ziemas sezonā, kad velojoslas izmanto retāk, un aptauja veikta pārāk agri.  “Protams, cilvēka psiholoģija ir tāda, ka visas tās izmaiņas, kas ir kaut kas pretī iepriekšējām paražām, uzreiz netiek pieņemtas,” sacīja Rīgas domes Satiksmes departamenta direktors Vitālijs Reinbahs.

“Tas nav stāsts tikai par velosipēdistiem, tas ir primāri stāsts par gājējiem. Mums ir jāveido Rīga, kas ir droša gājējiem, kas ir droša velosipēdistiem. Mēs neesam redzējuši visus eksperimenta plusus, jo, kā jau es minēju, cilvēki strādā no mājām. Veikali ir ciet, kafejnīcas nestrādā. Nekas no tā, kas varētu iedzīvināt ielu, šobrīd nenotiek,” norādīja Rīgas domes deputāte Agnese Logina (“Attīstībai/Par!”/"Progresīvie").

Tagad lemts eksperimentam dot vairāk laika – līdz septembrim. Drīz tikšot arī atjaunots velojoslas krāsojums.

Logina atklāj, ka Čaka ielā šogad plānotas vēl citas izmaiņas. Paredzēts uzstādīt soliņus, jaunas atkritumu tvertnes un velostatīvus.

Vienlaikus Satiksmes departamentam uzdots līdz 1. augustam izstrādāt risinājumus, lai novērstu sabiedriskā transporta kavējumus sastrēgumstundās šajā ielā. Norit visu transporta veidu skaitīšana Čaka ielā un tai tuvējās ielās.

Uzsverot sabiedriskā transporta prioritāti, tā netraucētai plūsmai izvērtēs arī iespēju Čaka ielu padarīt par vienvirziena ielu un tādējādi autobusu un trolejbusu kustību organizēt krasi atšķirīgi no tā, kā šobrīd.

RD Satiksmes departamenta direktors Vitālijs Reinbahs
00:00 / 00:39
Lejuplādēt

To domes komitejas sēdē atklāja Satiksmes departamenta direktors Reinbahs: "Mēs visi zinām, ka Čaka ielas platums neatļauj mums nodrošināt prioritāti gan sabiedriskajam transportam, gan velo transportam, gan privātajam transportam.

Mēs pa šo laiku vēlamies izvērtēt iespēju nodrošināt vienvirziena satiksmi arī Čaka ielā.

Tā varētu nodrošināt nepārtrauktu sabiedriskā transporta kustību pa apli: Čaka iela – Birznieka Upīša iela – Avotu iela – Pērnavas iela, kur plūsma varētu sadalīties uz Deglava pārvadu un Zemitāna pārvadu."

Jaunā risinājuma starprezultātu komitejā plāno apspriest 15. jūnijā un galīgo risinājumu sagatavot līdz 1. augustam, lai ieviestu no 1. septembra.

KONTEKSTS:

Pēc Aleksandra Čaka ielas atjaunošanas Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas sēdē deputāti rosināja ielā izveidot velojoslas velosipēdu infrastruktūras uzlabošanai. Tika nolemts eksperimentālā kārtā Marijas un Čaka ielā ieviest pagaidu velojoslas par spīti iespējamiem sastrēgumiem.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti