Sadaļas Sadaļas

Pagaidu velojoslas Čaka ielā grib saglabāt vismaz līdz rudenim; uzdod modelēt iespējas mazināt auto plūsmu 

Rīgā Čaka ielā pagaidu velojoslu ietekmi uz satiksmi plānots turpināt vismaz līdz septembrim, savukārt atbildīgajam departamentam plānots uzdot meklēt risinājumus satiksmes plūsmas izkliedēšanai šajā ielā. Šos jautājumus plāno apspriest Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja. 

Pagājušā gada novembrī eksperimentālā kārtā ieviestās velojoslas Marijas un Aleksandra Čaka ielā posmā no Elizabetes ielas līdz Ērgļu ielai uzņēma gan ar sajūsmu, gan nopēlumu. No Rīgas domes Satiksmes departamenta (RDSD) vadītāja Vitālija Reinbaha neseniem izteikumiem jaušams, ka velojoslas Čaka ielā ir daļa no krietni plašāka veloinfrastruktūras plāna.

Pagaidu velojoslas Čaka ielā grib saglabāt vismaz līdz rudenimJānis Kincis

"Tā noteikti savienosies ar citām velojoslām. Departaments strādā tā, lai izveidotu tādu infrastruktūru pilsētā, lai lietotājs varētu aizbraukt no punkta “A” uz punktu “Z” pēc iespējas ātrāk, drošāk un ekoloģiskāk. Šīs velojoslas Čaka ielā ir paredzētas, lai pārbaudītu, kā mēs varam šādu sadarbību starp dažādu transporta veidu lietotājiem izveidot tā, lai neviens no viņiem nebūtu zaudētājs,” skaidroja Reinbahs.

RDSD pērn decembrī aptaujāja satiksmes dalībniekus un uzņēmējus. Izrādījās, ka divas trešdaļas aptaujāto iedzīvotāju un 68% uzņēmēju velojoslas Čaka ielā drīzāk uzskata par apgrūtinājumu, bet velojoslu izveidi Čaka ielā atbalsta riteņbraucēji un citi mazāk aizsargātie satiksmes dalībnieki. Sevišķi kritiski ir Purvciema iedzīvotāji, kuri brauc ar auto vai sabiedrisko transportu, kas vairāk kavējoties.

Pašvaldība plāno vērtēt ierosinājumu velojoslas eksperimentu pagarināt līdz rudenim, vienlaikus prasot meklēt risinājumus sabiedriskā transporta kavējumu novēršanai. Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas vadītājs Olafs Pulks (Jaunā Vienotība) Satiksmes departamentam rosinās sagatavot no 1. septembra ieviešamas izmaiņas satiksmes organizācijā.

"Es piedāvāšu Satiksmes departamentam izstrādāt risinājumu, lai var redzēt sabiedriskā transporta prioritāti kustībā, kas minēts arī Rīgas pilsētas dokumentos. Taču es uzskatu, ka mums vajag saglabāt šīs velojoslas, vismaz šajā vasaras posmā noteikti. Kamēr mums ir tik lēna vakcinēšana [pret Covid-19], mēs aicinām izvairīties no sabiedriskām vietām, tostarp sabiedriskā transporta, kam velotransports un elektriskie pārvietošanās rīki ir lieliska alternatīva. Tātad arī tiem jārod vieta kopējā satiksmes plūsmā," norādīja Pulks.

Pašu velojoslu uzkrāsošana vēl nav eksperiments, uzsvēra pilsētplānotājs un arhitekts Oto Ozols. Ir daudz veidu, kā mēģināt mazināt auto plūsmu un sabiedriskā transporta kavējumus Čaka ielā.

Ozols sacīja: “Piemēram, samazināt braukšanas ātrumu līdz 30 kilometriem stundā. Tas ir viens no risinājumiem, kā šo ielu padarīt mazāk pievilcīgu caurbraukšanai. Redzot, ka problēmas ar sastrēgumiem Čaka ielā ir faktiski tikai pusotru stundu diennaktī, kas skaidrojams ar auto plūsmu no šķērsielām tieši uz Čaka ielu. Tas, ko arī vajag darīt, ir ar luksoforu regulējumu dozēt auto plūsmu uz Čaka ielu, kā arī dot iespēju no centra izbraukt pa Avotu ielu. Tas ir stāsts par to nenotikušo eksperimentu.”

Ozols ir pārliecināts, ka dažādiem transporta veidiem pielāgota Čaka iela būtu svarīgs darbs pilsētas centra padarīšanā par vidi, kas būtu interesanta vairāk iedzīvotājiem un arī potenciālajiem investoriem.

“Velotransporta, sabiedriskā transporta, gājēju prioritizēšana – tie nav pašmērķi, tie ir instrumenti, kā mēs varam nonākt pilsētā, kas ir patīkama dzīvošanai. Tas ir arī stāsts par pilsētu izdzīvošanu, jo šobrīd par investīcijām mūsu reģionā cīnās galvenokārt tieši pilsētas,” atzīmēja Ozols.

Rīgas dome šogad plāno pusmiljonu eiro izmantot pagaidu velojoslu izveidei arī Dzirciema, Pulkveža Brieža, Duntes ielā, arī Raņka dambī un citur. Savukārt par transporta organizācijas izmaiņām Čaka ielā Satiksmes departamentam ziņojums jāsniedz līdz jūnija vidum.

KONTEKSTS:

Pēc Aleksandra Čaka ielas atjaunošanas Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas sēdē deputāti rosināja ielā izveidot velojoslas velosipēdu infrastruktūras uzlabošanai. Tika nolemts eksperimentālā kārtā Marijas un Čaka ielā ieviest pagaidu velojoslas par spīti iespējamiem sastrēgumiem.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt