Ministrs liks slēgt Deglava tiltu Rīgā

Pēc Būvniecības valsts kontroles biroja ekspertu (BVKB) secinājuma par Augusta Deglava ielas pārvada Rīgā bīstamo stāvokli iekšlietu ministrs Sandis Ģirģens ("KPV LV") liks Valsts policijai  no ceturtdienas, 25.aprīļa, rīta slēgt satiksmi pa Deglava tiltu. To ministrs pastāstīja intervijās Latvijas Radio un LTV. 

ĪSUMĀ:

  • Lai gan BVKB konstatēja Deglava tilta nesošo konstrukciju bojājumus, tam nav pilnvaru to slēgt.
  • Ministrs Ģirģens uzskata tiltu par bīstamu un uzdod policijai apturēt satiksmi uz pārvada.
  • Satiksme uz Deglava tilta tiks slēgta no ceturtdienas, 25.aprīļa, rīta.
  • Policija centīsies transporta plūsmas novirzīt citur. 
  • Lielākās problēmas varētu rasties ar sabiedrisko transportu. Uz laiku varētu slēgt vienu trolejbusa maršrutu.
  • Rīgas domes pārstāvji nepiekrīt ministram. 

Slēgs pārvadu

Viņš uzsvēra, ka ir daudz faktoru, kas liek secināt – tilts apdraud cilvēku drošību un dzīvību.

Kamēr tilts nav slēgts, ministrs tomēr mudina cilvēkus izvairīties no tā izmantošanas.

Iekšlietu ministrs Sandis Ģirģens par A.Deglava tilta slēgšanuAigars Rozenbergs

    Ģirģens arī kritizēja Rīgas domes Satiksmes departamentu, kurš arī pēc BVKB ekspertu secinājumiem atteicies apturēt satiksmes plūsmu uz tilta. Viņaprāt, satiksme būtu slēdzama līdz pilnai tehniskai ekspertīzei, kas ļautu pārliecināties, vai tilts ir drošs.

    Tāpēc ministrs sazinājies ar policijas vadību, lai no ceturtdienas bloķētu satiksmi uz pārvada, ja to neizdarīs pati Rīgas dome. No ceturtdienas rīta policija centīsies transporta plūsmas novirzīt citur. Ministrs mudināja Rīgas domes departamentu līdz ceturtdienai izplānot satiksmi tā, lai būtu ērta pārvietošanās citur.

    Valsts policijas priekšnieks Ints ĶuzisZane Mače

      Arī Valsts policijas priekšnieks, ģenerālis Ints Ķuzis uzskata, ka šobrīd ir pārāk daudz neskaidrību par tilta nestspēju, tāpēc riskēt ar drošību nedrīkst. Policijas priekšnieks uzskata, ka tilts satiksmei jāslēdz līdz ekspertīzes slēdzienam.

      “Mums nav tiesību riskēt, tādēļ es uzskatu, ka tilts satiksmei jāslēdz līdz ekspertīzes slēdzienam, ka tas ir pilnībā drošs satiksmes plūsmai. Nedrīkstu pieļaut situāciju, kurā ir ļoti augsti riski, kas šobrīd līdz galam nav izvērtēti. Mums nav nepieciešama vēl viena traģēdija,” pauda Ķuzis.

      Ķuzis uzdevis Rīgas reģiona policijas pārvaldei kopā ar Rīgas domes Satiksmes departamentu izstrādāt satiksmes organizācijas plānu šajā situācijā.

       Tilts būs slēgts, līdz ekspertu slēdziens to atzīs par drošu.

      RD bažām nepiekrīt

      Gan būvprojekta autors, gan pasūtītājs paliek pie sava – slodze ir samazināta, draudu autobraucējiem un kājāmgājējiem nav. Tilts tik slikti izskatās tādēļ, ka principā šobrīd tas ir būvlaukums. Ir bojāta betona virskārta un sarūsējušas stiegras. Tādēļ jau notiek remonts, bet balsti ir droši.

      “Ja šie balsti būtu būtiski pārslogoti, tad būtu redzami bojājumi, kas par to liecinātu, spēcīgas ieloces rīģeļu vidū, būtu jābūt spēka plaisām. Visa tā nav!” medijiem uzsvēra uzņēmuma “Inženierbūve” tiltu inženieris Edmunds Akimovs.

      Savukārt Rīgas domes Satiksmes departamenta direktora pienākumu izpildītājs Emīls Jakrins intervijā LTV, komentējot ministra paziņojumu, pauda, ka tilta stāvoklis nav būtiski mainījies pēdējos desmit gados. Taču viņš neslēpa, ka tilts ir sliktā stāvoklī un tāpēc tas tiek remontēts.

      Turklāt pašlaik tilts esot būtiski atslogots – satiksme uz tā ir samazināta un virkne konstrukciju demontētas. Bet bažas par tilta celtspēju nav mainījušās.

      “Šobrīd bažas par pārvada nestspēju neviens dokuments nerāda,” sacīja Jakrins.

      Viņš atzina, ka BVKB secinātais nav pārsteigums, un par to ziņoja būvnieks, tāpēc remonta iecere tiek pārprojektēta. Savukārt ministra lēmums esot politisks, medijiem sacīja Jakrins.

      “Pēc šāda principa Rīgā mēs varam slēgt arī Vanšu, Salu, Brasas, Zemitāna un, iespējams, citus tiltus un pārvadus. Šis konkrētais pārvads atrodas būvniecības procesā. Tas, ka ir papildu darbi atklājušies, tā nav nekāda kritiska situācija, un šie problēmu mezgli tiks novērsti,” apgalvoja Jakrins.

      Iedzīvotāju skaits apkaimēs Deglava tilta tuvumā:

      • Purvciems – 59 940;
      • Pļavnieki – 47 185;
      • Dārzciems – 18 956;
      • Dreiliņi – 5 681.

      Dati: apkaimes.lv

      Deglava pārvada slēgšana radīšot haosu pilsētas satiksmē, atzina RD Satiksmes departamenta pārstāvis. Vislielākās neērtības tas radīs tiem, kas izmato sabiedrisko transportu, jo to maršruti varētu pagarināties par vairākiem desmitiem minūšu. Līdz ar tilta slēgšanu varētu apturēt vienu trolejbusa maršrutu. 

      Otrdienas rītā preses konferencē pie Deglava pārvada Rīgas vicemērs Vadims Baraņņiks (“Saskaņa”) pauda, ka pašlaik situācija tiek apspriesta un speciālisti saka, ka slodzes uz pārvada ir krietni samazinātas un neesot pamata to slēgt. Viņš gan atzina, ka "tilts nav spīdošā stāvoklī", taču tas esot drošs, lai varētu pārvietoties. 

      Baraņņiks arī medijiem piebilda, ka, viņaprāt, ministrs “taisa politisku šovu”.

      Tilta remonta izmaksas pārsniedz piecus miljonus eiro. Bet dīkstāves dienas rīdziniekiem zaudējumus nenes, jo būvniekam maksā tikai par padarīto.

      Tikmēr Būvniecības valsts kontroles biroja eksperti, kuri pieņēma lēmumu apturēt būvniecību, bet ekspluatācijas apturēšana nebija viņu kompetencē, uzskata, ka lēmums par tilta slēgšanu uz laiku ir pareizs.

      “Šādā situācijā, kamēr nav iegūta pārliecība, ka ir droši, ir jāslēdz. Kad ir iegūta pārliecība, tad var ekspluatēt,” uzsvēra BVKB Kontroles departamenta direktors Māris Demme.

      Pēc eksperta atzinuma saņemšanas jāveic izmaiņas būvprojektā, un tilta remonta darbus var atsākt. Taču tam būs nepieciešams vismaz mēnesis. Tikmēr lietusgāzes skalos remontam atsegtās tilta daļas un tilts tiks bojāts vēl vairāk.

      “Šis jautājums ir aktuāls un tas, protams, būs atkarīgs no tā, cik operatīvi izdosies atrisināt. Bet vēl aktuālāks būs, tuvojies rudenim, kad būs jālemj par konservācijas darbiem,” atzina Demme.

      Viņš nevarēja apgalvot, vai darbus varēs pabeigt līdz rudenim.  

      KONTEKSTS:

      Rīgas dome sākusi Deglava tilta remontu. Pārvada pārbūvi par 4,27 miljoniem eiro veic lietuviešu uzņēmums AS "Kauno tiltai" pēc SIA "Inženierbūve" izstrādātā būvprojekta.

      Veicot satiksmes pārvada balstu remontdarbus, tika atklāti defekti, kuru novēršana netika paredzēta pārvada pārbūves būvprojektā. Objektā būvdarbi tika apturēti līdz esošo pārbūves risinājumu izmaiņu izstrādei.

      Drošības nolūkos no 10.aprīļa kravas transportlīdzekļiem, kas brauc pāri tiltam, ir noteikts masas ierobežojums - 30 tonnas. Sabiedriskā transporta un privātā transporta kustība gan netiek ietekmēta.

      Taču aprīļa vidū Būvniecības valsts kontroles biroja konstatēja Deglava tilta nesošo konstrukciju bojājumus un mudināja apturēt pārvada ekspluatāciju. Rīgas dome gan tiltu slēgt negrasījās.

      15 komentāri
      Alma ex Cīrule
      Teicami izdomāts! Tagad dusmīgie rīdzinieki EP ievēlēs Ījābu, Kudoru un citādus ieliktnīšus!
      Olavs Valters
      Kā tad bija, pirms tiltu uzcēla 1966. gadā? Kā iedzīvotāji tika pāri sliedēm?
      Zane Līvmane
      Labas saimniekošanas paraugstunda! Vajag Rīgas domes kabinetu izvietot zem Deglava tilta!
      Anonīms lietotājs 18881
      interesanti kāpēc tiltu neslēdz uzreiz pēc eksperta slēdziena saņemšanas, bet vēl gaida līdz 25. aprīlim? cer ka tilts pats sagāzīsies un tad nebūs jāslēdz?
      Anonīms lietotājs 34852
      Pff 2.5km 20min ar kājām. Ar mašīnu nav diez ko ātrāk.
      Anonīms lietotājs 6871
      Domāju, lēmums pareizs, - jāsāk RDi sist par nesaimnieciskumu, infrastruktūras nolaišanu pēdējo 10 gadu (ušmeriku valdīšanas) laikā, - Barona ielas nevajadzīgajai pokazuhai (Barona ielu tagad plāno slēgt autotransportam!) nauda atradās, Lāčplēša ielas sačakarēšanai - arī, pat Kapu tramvajam - ir, bet tiltu uzturēšanai, regulārai kontrolei, plānveida renovācijai naudas nav, Čakmarijas bedrēm - nav, apzaļumošanai - nav, satiksmes plūsmu uzlabošanai - prāta nepietiek, Ziemeļu šķērsojums iestrēdzis, Dienvidu tilts nav pabeigts, lai gan tilta viens no pamatmērķiem bija izeja uz Jelgavas šos., Stacijas laukumu pelnošais stockmans tā arī atļāvās nesakārtot (par 20%?), utt. RD NAV SAIMNIEKS, NAV SPĒJĪGS PROFESIONĀLI PLĀNOT UN REALIZĒT, bet izsaimnieko, izzog un notrallina. Tādēļ nesaimnieki ir jāsoda. Lai radzevičs ar jakrinu un baraņņiku ar privātajiem vāģiem pārvadā tos 150K pa apkārtceļiem, kamēr sakārto tiltu. Vienreiz taču jāiestājas arī PERSONĪGAI ATBILDĪBAI par savu nespēju!
      Anonīms lietotājs 6871
      Sorry, izolētajā Lucavsalā, tas par Park&Ride.
      Anonīms lietotājs 6871
      22483. Tieši par to IR RUNA - NAV REĀLAS, PERSONĪGAS ATBILDĪBAS PAR SAVU STULBUMU - šībrīža lēmēji nejēdz salikt prioritātes, šiko un izrādās par svešu naudu, kamēr pamatvajadzības ir dziļā p*kaļā: 100gades nejēdzīgā naudas notriekšana pa labi un kreisi gan valsts, gan RD līmenī būtu lieliski atrisinājusi medmāsu un skolotāju stāstu, koncertzāle un jaunais hīts - Zaķusalas apbūve - BEZ tiltiem, ar mūžīgiem korķiem Salu un Vanšu tiltu galos, par kuriem zināms jau 20 gadus, bet NEVIENAM NAV IDEJU. Toties ir idejas arhitektiem un nauda attīstītājiem, BEZ transporta shēmām un sasaistes ar dzīvi. Ušaks vienu brīdi izolētajā Zaķenē plānoja Park&Ride, kas ne tikai palielinās iebraucošo auto korķi, bet sniedz tikai 1 iespēju nokļūt pilsētā. Cik stulbam jābūt, lai kaut ko tādu prezentētu? Tendence uz "būvēsim jaunu, tur var vairāk nogrābt" jau sen pārmākusi saprātu - uzturēšana un sakopšana prasa vairāk darba, mazāk naudas un domāšanu, kas ne katram ir pa spēkam.
      Anonīms lietotājs 22483
      Un ko sist par sabrukušajiem ceļiem un nebūt ne labākā stāvoklī esošiem tiltiem citur Latvijā? Drīzāk jāsit tos, kas izdomāja, ka, neraugoties uz brūkošiem tiltiem un ceļiem, par 60 miljoniem jāpārbūvē Mežaparka estrāde un jāsāk būvēt kārtējo koncertzāli par kārtējiem simtiem mmiljoniem. Šoreiz Daugavā.
      Daiga Lc
      Tā var spriest, ja nedzīvo pie šī tilta un neizmanto šo tiltu ikdienā. Viņpus tiltam dzīvo 131 tūkstotis rīdzinieku. Tilta centra pusē dzīvo un strādā vēl vairāki tūkstoši cilvēku. Nokļūšanai uz darbu to izmanto arī Stopiņu, Ropažu, Saulkalnes, Inčukalna pagastu iedzīvotāji. Tas ir svarīgs taisnākais ceļš arī ugunsdzēsējiem, ātrās palīdzības mašīnām. Ja tiltu slēgs, no 4 trolejbusa un 8 autobusa maršrutiem, kas brauc manā rajonā, paliks tikai 2 mazāk populārie trolejbusa maršruti. Jau tagad Rīgā sūdzās par sastrēgumiem,- es nevaru iedomāties, kas notiks ar šiem 150 tūkstošiem cilvēku, ja tiltu 2 dienu laikā slēgs!
      Anonīms lietotājs 17949
      Bet kas notiks, ja tilts sabruks? Vai no maximas neko neesam mācījušies? Vai var likt pretī 150 K iedzīvotāju neertībām potenciāli vairākus desmitus upuru?
      Anonīms lietotājs 34847
      Ja ir kaut vismazakas aizdomas par nedrošumu labak slegt neka noželot.
      nigrais nigrais
      interesanti ar kādu transportu Daiga brauc uz tualeti, ja viņai tie 2,5 kilometri ir tik nepārvarams attālums, ka šī ir ar mieru riskēt ar to satiksmes dalībnieku dzīvībām, kuri ies bojā pie tilta sabrukšanas? un ja tiltu neslēgs, bet šis tāpat sabruks, ko tad Daiga darīs? gaidīs trolejbusu, cerot ka šis tos 2,5 kilometrus nolidos, jo tilta taču būs tikai sabrucis, nevis slēgts?
      Anonīms lietotājs 22614
      Divriteņu satiksme pilsētā ir gan ātrāka, gan veselīgāka, gan nemaitā gaisu. Iesaku!
      Daiga Lc
      Pie manām mājām paliks tikai divriteņu satiksme ;) Uz staciju un Centrāltirgu varēs skriet 2.5km kājām.
      Pievienot komentāru
      Komentēt vari ar kādu no saviem sociālo mediju profiliem
      Latvijā
      Ziņas
      Jaunākie
      Interesanti