Daugavpilī jauni autobusi, bet pieturvietas – vecas un nepiemērotas

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

1. septembrī Daugavpilī sāka kursēt jauni zemās grīdas autobusi, darbināmi ar saspiesto dabasgāzi. Autobusi ir moderni un piemēroti gados vecāku cilvēku, cilvēku ar kustību traucējumiem un vecāku ar ratiņiem ērtībām. Taču autobusu ērtību ir sarežģīti novērtēt, jo daudzviet pilsētā ir jaunajiem autobusiem nepiemērotas pieturvietas. Tās ir neatbilstoša augstuma, arī neērtas, lai autobusi pie tām varētu piestāt vai galapunktos apgriezties, rodas avārijas situācijas un šoferu un pasažieru neapmierinātība. Pašvaldībā sola triju gadu laikā šo problēmu risināt un jau sāk apzināt problemātiskās pieturvietas, pie kuru pārbūves jāķeras nekavējoties.

Daugavpilī jauni autobusi, bet pieturvietas – vecas un nepiemērotas
00:00 / 04:53
Lejuplādēt

AS "Daugavpils satiksme" autobusi brauc 32 maršrutos, attiecīgi pieturvietu skaits iespaidīgs, un to stāvoklis, kā stāstīja pasažieri, ir ļoti dažāds.

"Kaut kur nepieciešams atjaunot, kur tās pieturas ir ļoti vecas, citas vēl pavisam nesen pārbūvētas. Vēl daudz kas atkarīgs no transporta, ir augstāki un ir arī zemāki autobusi," tā sacīja kāds autobusa pasažieris.

Tieši autobusu piemērotība vai arī to pieturvietu atbilstība kļuvusi par problēmu, par ko jau labu laiku trauksmi ceļ "Daugavpils satiksmes" autobusu šoferi. Īpaši pēc tam, kad autoparks šovasar saņēma 20 jaunus zemās grīdas spēkratus gandrīz 12 miljonu eiro apmērā. 

"Šie autobusi ir biški par zemu vai arī mūsu pieturvietas, jo, ja tās pieturas apskatītos, tad viena ir augstāka, cita zemāka. Tā piebraukšana pie pieturām ir sarežģīta, apmales ir par augstu, nav pēc Eiropas standartiem, tāpat kā tie apļi. Jo autobusam ir 1,4 metri iznesums," pauda kāds šoferis.

Nav jau tā, ka Daugavpils pašvaldībā šī problēma nebūtu zināma, taču, lai realitātē un klātienē par to pārliecinātos, Daugavpils domes Pilsētas saimniecības un attīstības komiteja pat sarīkoja šim jautājumam pakārtotu ārkārtas izbraukuma sēdi, stāstīja komitejas vadītājs Igors Aleksejevs ("Latvijas attīstībai"). 

"Pieturu stāsts un jautājums pilsētā ir aktuāls jau vairākus gadus, un tas nerisinās. Mēs modernizējam pilsētu un iepērkam videi draudzīgu transportu, bet tā iekāpšana un izkāpšana ir absolūti nepiemērota. Tā vaina ir veidojusies vēsturiski, jo lielākā daļa gala pieturu pie mums atrodas tādā kā riņķī, kas nav īpaši atbilstošs Eiropas standartiem. Saprotam, ka sūdzību, ieteikumu un pārbūvējamo autobusu pieturu ir krietni vairāk," atzīmēja Aleksejevs.

Atbildīgajiem dienestiem, kā stāstīja Aleksejevs, dots konkrēts uzdevums: "Mēneša laikā visu apkopot, visu izbraukt, nākt ar risinājumu un sadalīt pieturas trijās kārtās – steidzami risināmās, sekundāri risināmās un ar mazāko pārbūves intensitāti laika ziņā, steidzamības ziņā."

Pārbūves prioritātes kārtā jau ieskicējušās triju autobusu maršrutu gala pieturas, pēc to apskates secinājis Daugavpils Komunālās saimniecības pārvaldes vadītājs Aivars Pudāns: "Secinājums ir tāds, ka mums šo triju autobusu maršrutu apgriešanās vietas ir daļēji jāpārtaisa. Tas būs ielikts nākamā gada budžetā, un attiecīgi būs izstrādāts plāns trim gadiem. Lai varētu visiem maršrutiem visas apgriešanās vietas pielāgot un uzlabot, lai būtu ērtāk iedzīvotajiem iekāpt, izkāpt, uzgaidīt un autobusu vadītajiem būtu ērtāka piebraukšana. Pirmkārt, platformu pagarināšana vai pazemināšana, katrā vietā ir savādāk, tāpat paviljonu pieremontēšana." 

Viena no specifiskākajām vietām, ko būs jāpārbūvē, ir gala pietura Judovkas apkaimē, kas faktiski atrodas jau kaimiņu pašvaldībā – Augšdaugavas novadā. 

"Nepietiek vietas autobusam apgriezties, lai varētu piestāt tieši pie pašas autobusu pieturas, sanāk, ka autobuss stāv mazliet uz ceļa un paliek tāds brīvāks attālums, kur nevar uzreiz cilvēki ērti iekāpt, ļoti neērti sanāk," atzīmēja Pudāns.

Te būs jāizstrādā tehniskais projekts, un novads par saviem līdzekļiem šo pieturvietu arī plāno sakārtot, apliecināja Augšdaugavas novada transporta tīklu inženieris Raimonds Užulis: "Vajadzētu to pieturu pārnest, lai autobusam būtu vieglāk piestāt un cilvēkiem iekāpt būtu brīvāk."

Cik izmaksās šīs gala pieturas pārbūve Augšdaugavas novadam un cik pašai Daugavpils pilsētai pārējo autobusu pieturu pārbūve vai pielāgošana, vēl jārēķina, taču Pilsētas saimniecības un attīstības komitejas vadītājs Aleksejevs prognozēja, ka tuvāko gadu laikā šī joma pilsētā tiks sakārtota. 

"Visas pieturas mēs, protams, viena un tāda krīzes budžeta gadā nevarēsim uztaisīt, bet ir mērķis steidzamās pārbūvēt un pielāgot nākamā gada laikā un pārējās – nākamo divu gadu laikā. Redzēsim, kas no tā sanāks, pēc mēneša atbildīgajiem dienestiem jāsanāk kopā, un šo stāstu mēs turpināsim," sacīja Aleksejevs.

Respektīvi trīs gadi ir nospraustais mērķis, ko viennozīmīgi stimulē uzsāktā AS "Daugavpils satiksme" autobusu parka modernizācija, jo šogad saņemto 20 autobusu klāstu jau tuvākā pusgada laikā papildinās 12 jauni, par ko jau noslēgti divi līgumi. Paralēli tam turpinās iepirkuma procedūra vēl 16 jaunu autobusu iegādei. Un ērtai pasažieru uzņemšanai tiem nepieciešamas atbilstošas pieturvietas.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti