LDz: Uzkarstot sliedēm, varētu ierobežot vilcienu ātrumu

Karstos laikapstākļos ir iespējama vilciena sliežu izlocīšanās vai deformācija, tāpēc drošības apsvērumu dēļ atsevišķos dzelzceļa posmos karstā laikā varētu noteikt vilcienu kustības ātruma ierobežojumus, informēja uzņēmumā "Latvijas dzelzceļš" (LDz).

LDz skaidroja, ka Latvijā gaisa temperatūras amplitūda ir ļoti plaša: no -30 grādiem līdz +30 grādiem un pat vairāk. Liekot un nostiprinot dzelzceļa sliedes, tas tiek ņemts vērā, tomēr sliedēm piemīt savas fizikālās un ķīmiskās īpašības – aukstumā sliedes saraujas, bet karstumā – izplešas.

"Ja savienojuma vietās starp tām ievēro pārāk lielu atstarpi, ziemā tās kļūs nedrošas. Ja novieto pārāk tuvu vienu otrai, vasarā tās sāks spiesties viena otrai virsū un spriedzes jeb iekšējās pārslodzes rezultātā var veidoties tā dēvētais sliežu ceļa izmetums – izlocīšanās vai deformācija.

Sliktākajā scenārijā tas var izraisīt pat satiksmes negadījumu ar vilciena nobraukšanu no sliedēm," skaidroja LDz.

Lai to nepieļautu, ir iespēja samazināt dinamisko slodzi jeb tiešo ritošā sastāva iedarbību uz sliežu ceļu brauciena laikā.

"Braucot lēnāk, vilciena iedarbība uz sliežu ceļu ir vienmērīgāka, bez straujām dinamiskās slodzes izmaiņām – tātad ar mazāku varbūtību kritiski iedarboties uz uzkarsušajām sliedēm," norādīja LDz, skaidrojot, ka gadījumā, ja gaisa temperatūra sasniedz +30 grādus, sliedes var uzkarst pat līdz +50 grādiem.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti