Rīgā atjaunota satiksme Dzirnavu ielā

Pirmdien, 11. septembrī, atjaunota transportlīdzekļu un gājēju satiksme Dzirnavu ielas posmā no Satekles līdz Turgeņeva ielai, kas bija slēgta vērienīgo "RailBaltica" būvdarbu dēļ. Daļēji tiks atjaunota arī vairāku autobusu un trolejbusu maršrutu kustība Dzirnavu ielā.

Sākotnēji posmu bija paredzēts atvērt satiksmei 31. augustā, taču intensīvo augusta lietavu dēļ nebija iespējams pabeigt darbus nepieciešamajā kvalitātē. Tagad ir izbūvētas visas galvenās nesošās konstrukcijas "Rail Baltica" dzelzceļa pārvadam pār Dzirnavu ielu, un turpmākajiem darbiem satiksmi pilnībā slēgt nevajadzēs.

"Pilnais ielas profils ar ietvēm un veloceliņiem paredzēts tikai gala rezultātā, tā kā mums vēl pāris gadus nāksies dzīvot tādā pagaidu situācijā," atzina uzņēmuma "BeReRix" iesaistīto pušu attiecību vadītājs Andis Linde.

Kopš būvniecības darbu uzsākšanas jūlija beigās sešu nedēļu laikā "Rail Baltica" Rīgas Centrālā mezgla būvnieks "BeReRix" ir izbūvējis jaunā dzelzceļa pārvada nesošās konstrukcijas, tai skaitā pabeigta veco pārvada pamatu un palīgkonstrukciju (rievsienu u.c.) demontāža, dzelzceļa pārvada 39 siju montāža, inženierkomunikāciju rekonstrukcija un ierīkošana abās ielas pusēs, paliekošo veidņu montāža, daļēji izbūvēts ceļa segums un paveikti citi darbi, paziņojumā medijiem informēja uzņēmums.

KONTEKSTS:

Rīgā Centrālās dzelzceļa stacijas un Centrāltirgus apkārtnē vērienīgos būvdarbus paredzēja pabeigt līdz septembra vidum. Galvaspilsētas centrā vairākās vietās pārveido krustojumus un ietves un izbūvē veloinfrastuktūru, tādējādi pielāgo vidi topošajam dzelzceļa projektam "Rail Baltica".   Rīgas domes mājaslapā ir publicēta informācija par aktuālākajiem satiksmes ierobežojumiem projekta laikā.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Dzelzceļa līniju "Rail Baltica" plānots atklāt secīgi pa posmiem laikā no 2026. gada līdz 2030. gadam.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti