Dienas ziņas

Kahovkas dambja sagraušana izraisa lielus plūdus

Dienas ziņas

(Zīmju valodā). Dienas ziņas

Jaunais gājēju tilts Rīgā – šķērslis māmiņām un cilvēkiem ratiņkrēslos

Jaunais gājēju tilts Rīgā – šķērslis māmiņām un cilvēkiem ratiņkrēslos

Uzņēmums "Latvijas dzelzceļš" 5. jūnijā Rīgā svinīgi atklāja jaunu dzelzceļa šķērsojumu – gājēju tiltu Ezera ielā. Taču jau pirmajā dienā tas ticis skarbi kritizēts, sociālajos tīklos izteiktas sūdzības, jo savas konstrukcijas dēļ šis tilts daļai lietotāju varētu būt grūti pieejams.

Kad tiek pārkrauti kravas vilcieni, Ezera ielas dzelzceļa pārbrauktuve var būt slēgta stundām ilgi. Gājēju tilts šeit jau sen bija nepieciešams. Tas beidzot ir izveidots, taču cilvēkiem ratiņkrēslos vai māmiņām ar bērniem ratiņos pa to ir grūti pārvietoties.

Par jaunatklāto tiltu sociālajos tīklos cilvēki pauž sašutumu, saucot objektu par diskriminējošu, jo lielai daļai sabiedrības tas nebūs pieejams.

Invalīdu un viņu draugu apvienības "Apeirons" pārstāvji saskatīja vairākas pazīmes, ka attīstītājs ir centies padarīt pārvadu pēc iespējas pieejamāku.

Piemēram, režģotie pakāpieni un laidumi daļēji noklāti ar metāla plāksnēm, lai nesprūstu spieķīši vai papēži.

Taču pa braucamajām sliedēm, kas uzstādītās uz stāvajām kāpnēm, cilvēkam ratiņkrēslā pārvietoties būtu bīstami, norādīja apvienības "Apeirons" vides pieejamības eksperts Jurģis Briedis.

"Nē, to nedrīkst darīt nekādos apstākļos. Arī ar bērnu ratiem es pa tādiem nebrauktu. Tas nav ne droši, ne iespējami. Šis nav variants nekādā gadījumā ar invalīdu ratiem!" sacīja eksperts.

Briedis norādīja, ka šādam tiltam kāpņu vietā vislabāk būtu ierīkot lēzenas nobrauktuves. Uzņēmumā "Latvijas dzelzceļš" skaidro – parasti saviem tiltiem un tuneļiem ieplāno uzbrauktuves, bet šajā vietā šāds risinājums neesot bijis iespējams.

"Ierobežojošais faktors bija šī nelielā vieta, kurā tilts jāievieto. Projekts tiek īstenots ar Eiropas Savienības struktūrfondu līdzfinansējumu, un šādās situācijās objekts drīkst atrasties tikai mūsu īpašuma daļā," skaidroja "Latvijas dzelzceļa" preses sekretāre Agnese Līcīte.

Celtniecībā ievērotas normatīvajos aktos noteiktās vides pieejamības prasības, uzsvēra Līcīte.

"Kā jūs redzat – šim tiltam izbūvēti divi tā saucamie vertikālie pacēlāji jeb lifti, kuri dod iespēju arī cilvēkiem ratiņkrēslos, vecākiem ar ratiņiem vai jebkuram, kuram ir grūtības pārvarēt kāpnes, šķērsot sliežu ceļus," norādīja Līcīte.

Pieredze liecina, ka biežāk šādi pacēlāji nedarbojas nekā darbojas. To apstiprina arī Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) pērn veikts pētījums, apsekojot vairākus šādus liftus.

"No mūsu pārbaudītajām 10 cēlējplatformām neviena neatbilda un nedarbojās atbilstoši to paredzētajam mērķim.

It kā formāli šī cēlējplatforma ir, it kā tiek izpildītas kaut kādas prasības, taču funkcionāli cilvēks ar pārvietošanās grūtībām to izmantot praktiski nevar," skaidroja PTAC pārstāve Sanita Gertmane.

Pie vainas šajos gadījumos bijušas gan tehniskas problēmas, gan vandalisms. Tādēļ "Latvijas dzelzceļš" sola savus liftus apsargāt un uzraudzīt, lai tie būtu lietošanas kārtībā. Pārbūvēt kāpnes gan pašlaik neesot plānots, jo Eiropas fondu līdzfinansētiem projektam šādas izmaiņas piecus gadus nedrīkstot veikt.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti