Vilcienu iepirkums: Iepriekšējais uzvarētājs «Talgo» sola apstrīdēt pārskatītos rezultātus

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 5 gadiem un 4 mēnešiem.

AS "Pasažieru vilciens" (PV) lēmumu pirkt jaunos elektrovilcienus no "Škoda Vagonka", kas pieņemts pēc atkārtotas iepirkuma rezultātu izvērtēšanas, sola pārsūdzēt iepriekš par iepirkuma uzvarētāju pasludinātais Spānijas uzņēmums "Patentes Talgo S.L." ("Talgo").

Paziņojumā medijiem “Talgo” pauž pārsteigumu par “Pasažieru vilciena” paziņojumu par “Škoda Vagonka” piedāvājuma pārvērtēšanu vilcienu iepirkumā pēc Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) atceltā lēmuma par iepirkuma iepriekšējo rezultātu. “Pasažieru vilcienam” tika uzdot atkārtoti izvērtēt piedāvājumus, kas darīts, ņemot vērā IUB iebildes, proti, ka ir jāņem vērā cita elektroenerģijas cena un patēriņš.

Savukārt “Talgo” uzsver, ka iepirkumā, kas bija noslēdzies pagājušā gada novembrī, tas uzvarēja ar vilcienu iegādes cenu, tehnoloģiju un enerģijas patēriņa piedāvājumu. ““Talgo” piedāvātā cena – 225 miljoni eiro ir ārpus konkurences un ir par 16 miljoniem eiro zemāka nekā “Škodas” piedāvājums. Izvēloties “Talgo”, Latvijas nodokļu maksātāji ietaupītu tikpat daudz, cik maksā trīs pilnībā aprīkoti jauni vilcieni, kā arī iegūtu vislabākās no pieejamajām dzelzceļu tehnoloģijām,” paziņojumā norāda uzņēmums.

Tagad Spānijas uzņēmums sola apstrīdēt piektdien, 15. februārī, paziņoto vērtēšanas rezultātu.

“Pasažieru vilciena” valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Zināms, ka pārskatītajos rezultātos kopējā līgumcena 32 jaunu elektrovilcienu ražošanai un uzturēšanai vajadzīgā aprīkojuma piegādei ir apmēram 242 miljoni eiro, kas ir dārgāk nekā „Talgo” piedāvājums. Tomēr kopējā vilcienu dzīves ciklā – 35 gados – „Škoda Vagonka” vilcienu uzturēšana izmaksās salīdzinoši lētāk, ņemot vērā vilcienu apkopes izmaksas un elektroenerģijas patēriņu.

KONTEKSTS:

Šis ir Latvijas trešais mēģinājums nopirkt jaunus vilcienus. Pirmajā iepirkumā piedalījās CAF un "Stadler", par uzvarētāju tika pasludināts CAF, taču "Stadler" ierosinātās tiesvedības rezultātā konkursa rezultāts tika atcelts.

Otrajā iepirkumā piedalījās "Hyundai Rotem" un "Stadler". Labākās cenas piedāvājumu iesniedza "Hyundai", taču tika izslēgts no konkursa tehnisku iemeslu dēļ, savukārt toreizējais satiksmes ministrs Anrijs Matīss paziņoja, ka vilcienu iegādei no "Stadler" nav finansējuma, un "Pasažieru vilciens" līgumu nenoslēdza.

PV ir izveidots 2001. gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no "Latvijas dzelzceļa" veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008. gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti