Spānijas uzņēmums apstrīd Ķekavas apvedceļa iepirkuma rezultātus

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Spānijas uzņēmums “Cointer Concesiones” Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB) apstrīdējis Ķekavas apvedceļa projekta iepirkuma rezultātus, informēja uzņēmuma pārstāvji.

ĪSUMĀ:

  • Spāņu uzņēmums “Cointer Concesiones”  IUB apstrīd Ķekavas apvedceļa iepirkumu.
  • “Cointer Concesiones” sūdzība pēc būtības iedalāma trīs galvenajos blokos.
  • Pirmais – bažas par uzņēmuma un konsultantu interešu konfliktu.
  • Otrais – vai uzvarētāja cena nav lētāka, jo dažādi interpretētas kvalitātes prasības.
  • Trešais -  vai ievērotas prasības, jo KPMG konsultēja gan pasūtītāju, gan uzvarētāju.
  • “Cointer Concesiones” norāda arī uz vairākiem citiem iespējamiem pārkāpumiem.

Sūdzības iesniedzēji norādīja, ka iepirkuma procedūrā ir vairāki aspekti, kas liek secināt, ka  procedūra ir notikusi neatbilstoši Latvijas un Eiropas Savienības normatīvo aktu prasībām publisko iepirkumu un publiskās un privātās partnerības procedūrām un attiecīgi iepirkuma rezultāti ir kļūdaini un atceļami.

“Cointer Concesiones” sūdzība pēc būtības iedalāma trīs galvenajos blokos.

Pirmais, ko uzņēmums lūdz pārbaudīt IUB, ir uzvarētājs “Kekava ABT” un tā pieaicinātie profesionālie konsultanti, kuri piedalījušies šī pretendenta piedāvājuma sagatavošanā, jo “Cointer Concesiones” ir bažas par iespējamiem interešu konfliktiem, konkurences tiesību un citu tiesību normu pārkāpumiem.

Piemēram, lūgts pārbaudīt valsts kapitālsabiedrības dalību “Kekava ABT” sastāvā un iespējamas problēmas Ķekavas apvedceļa projektam nodrošināt ārpusbilances uzskaites statusu, kas ir viens no priekšnoteikumiem projekta realizācijai. Lai projektu definētu kā ārpusbilances uzskaites principam atbilstošu, ir jānodrošina, ka būtiskāko daļu risku, kas saistīta ar projekta īstenošanu, tas ir, projektēšanu, būvniecību, uzturēšanu un finansēšanu, uzņemas privātais partneris.

Otrkārt, uzņēmums vēlas būt drošs, ka “Latvijas Valsts ceļu” (LVC) minētā cenu starpība abu pretendentu piedāvājumos neveidojas, dažādi interpretējot LVC izvirzītās prasības, īpaši tās, kuras attiecas uz ceļa lietotāju drošību, būvniecības kvalitāti, apvedceļa tuvumā dzīvojošo cilvēku dzīves kvalitāti un aprēķiniem.

Līdz ar to Spānijas uzņēmums lūgs IUB pārbaudīt “Kekava ABT” piedāvājumā iekļautos risinājumus, lai nodrošinātu to, ka abi piedāvājumi ir salīdzināmi un cenu starpība neveidojas, pieļaujot atkāpes no spēkā esošajiem iepirkuma dokumentiem, būvniecības standartiem un normatīvajiem aktiem.

Treškārt, “Cointer Concesiones” lūgs izvērtēt, vai tikušas ievērotas prasības par iepirkuma procedūras izvēli un personām, kuras piedalījušās iepirkuma dokumentācijas sagatavošanā un vērtēšanā.

Piemēram, “KPMG Latvia” dalību finanšu un ekonomisko aprēķinu sagatavošanā LVC interesēs un pēc tam “KPMG” dalību “Kekava ABT” aprēķinu sagatavošanā un nodokļu konsultācijās.

Spānijas uzņēmums uzskata, ka šie ir daži no iemesliem, kāpēc būtu izskatāma “Kekava ABT” piedāvājuma atbilstība normatīvajiem aktiem, tai skaitā iepirkuma dokumentācijai, un neatbilstību gadījumā minētā apvienība būtu izslēdzama no dalības iepirkumā.

Iesniegumā IUB “Cointer Concesiones” norāda arī uz vairākiem citiem iespējamiem pārkāpumiem.

KONTEKSTS:

Ministru kabinets atbalstīja Ķekavas apvedceļa būvniecību kā pirmo nozīmīgo industriālo  publiskās un privātās partnerības (PPP) projektu Baltijā, kas tiks īstenots pēc “projektē-būvē-uzturi-finansē” modeļa. PPP iepirkums uzsākts 2018. gada decembrī, procedūra ietvēra kvalifikācijas un atlases kārtu. Atlases kārta noritēja trīs daļās: sākotnējo finanšu un tehnisko piedāvājumu iesniegšana, sarunas un labāko un galīgo piedāvājumu sagatavošana un iesniegšana.

Kopējais partnerības līguma termiņš ir līdz 23 gadiem. No tiem būvniecības periods ir ne vairāk kā trīs gadi (projektēšana un būvniecība). Savukārt pieejamības periods, kura laikā privātais partneris pilnā apmērā nodrošina izbūvētā ceļa ikdienas uzturēšanu un ceļa seguma atjaunošanu, ir ne vairāk kā 20 gadi.

LVC skaidroja, ka projektēšanas un būvniecības laikā valsts nemaksās neko. Visus ieguldījumus veiks privātais partneris. Kad būvniecība pilnā apmērā tiks pabeigta, tās kvalitāte būs atzīta par atbilstošu normatīvo aktu prasībām un infrastruktūra būs pieejama sabiedrībai lietošanai, valsts sāks maksāt privātajam partnerim pieejamības maksājumus, pakāpeniski 20 gadu garumā pilnībā norēķinoties par paveikto. Tas nozīmē, ka autobraucējiem Ķekavas apvedceļš būs pieejams bez maksas.

Pieejamības maksājums ir PPP līguma summa, par kuru puses vienojas, noslēdzot partnerības līgumu. PPP līgums paredz maksimālo iespējamo summu pieejamības maksājumu segšanai 13,32 miljonus (bez PVN).

Ilgtermiņā apvedceļš valstij varētu izmaksāt līdz 270 miljoniem eiro. Ar šādu piedāvājumu konkursā uzvarēja personu apvienība “Kekava ABT”. To kontrolē Luksemburgā reģistrēts fonds, taču kā vietējie partneri piesaistīti “A.C.B.” un “Binders”.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti