Rīgas Vagonbūves rūpnīca meklēs partnerus dalībai vilcienu piegādes konkursā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem un 9 mēnešiem.

Rīgas vagonbūves rūpnīca (RVR) cer atrast partnerus, lai varētu piedalīties jaunajā elektrovilcienu iepirkuma konkursā, ko ir izsludinājis AS "Pasažieru vilciens".

RVR valdes priekšsēdētājs Gatis Kamarūts Latvijas Radio raidījumā "Pēcpusdiena" apliecināja, ka uzņēmumu interesē jaunais iepirkuma konkurss. Tajā pat laikā viņš atzina – visticamāk, RVR nespēs izpildīt visus kvalifikācijas kritēriju, īpaši attiecībā uz apgrozījumu un saražoto skaitu.

Tāpēc uzņēmums meklēs kādus partnerus dalībai iepirkumā. Taujāts, vai ir kādi pretendenti sadarbībai, Kamarūts pauda – “vienmēr ir kandidāti”.

Viņš pieļāva iespēju vēlreiz atjaunot sadarbību ar CAF  ("Construcciones y Auxiliares de Ferrocarriles S.A." – red.), bet tikpat labi varētu darboties arī ar kādu citu pretendentu. “Tagad viss sākas no jauna,” piebilda Kamarūts.

Savukārt transporta nozares eksperts Tālis Linkaits norāda uz vairākām neskaidrībām attiecībā uz jauno iepirkumu. Viens no tiem ir finansējums, jo kredīta ņemšanu varot būt sarežģīta, ņemot vērā PV finansiālo situāciju. Otrkārt, pati iepirkuma procedūra - vai tā būs caurspīdīga un vienlīdz atvērta visiem pretendentiem. Un trešā lieta ir spēja piegādāt laikā vilcienus.

Viņš arī norāda, ka, ņemot vērā Latvijas finanšu iespējas, iespējams, nav vajadzīgi paši modernākie vilcieni. Tāpat ekspertu darīja uzmanīgu tas, ka iepirkuma specifikācijā paredzēts saglabāt tikai līdzstrāvas elektrifikāciju, bet vēlāk tik un tā būs vajadzīgi līdzekļi pārējai uz maiņstrāvu.

Linkaits paredz, ka jaunajā iepirkuma konkursā piedalīsies daudzi no pretendentiem, kas startējuši iepriekš un, iespējams, izskanēs arī jauni vārdi.

Ziņots, ka akciju sabiedrība "Pasažieru vilciens" izsludinājusi iepirkumu par 32 jaunu piepilsētas pasažieru elektrovilcienu un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegādi. Šī nav pirmā reize, kad “Pasažieru vilciens” mēģina atjaunot ritošo sastāvu.

Pirmais pasažieru vilciena iepirkuma līgums ar Spānijas vilcienu ražotāju CAF tika parakstīts 2012.gadā. Vēlāk izrādījās, ka toreizējā “Pasažieru vilciena” vadītāja Nila Freivalda parakstītais līgums neatbilst iepirkuma sākotnējiem noteikumiem, līdz ar to tika apdraudēta Eiropas Savienības fondu līdzfinansējuma saņemšana.

Vēlāk tika izsludināts jauns konkurss – par vilcienu nomu uz 15 gadiem. Pagājušā gada jūlijā tajā uzvarēja Šveices vilcienu ražotājs “Stadler”, taču tā paša mēneša beigās tika nolemts iepirkumu neturpināt, jo tas izrādījās pārāk dārgs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti