OCTA modelis Latvijā ir pilnīgi ačgārns, pārliecināts Vilnītis, norādot: “Obligātu civiltiesisku atbildību var apdrošināt personai, nevis tehnikas vienībai vai kādam priekšmetam.”
Viņš norāda uz citu Eiropas valstu praksi apdrošināt cilvēka civiltiesisko atbildību, sēžoties pie transportlīdzekļa stūres. Viņaprāt, tas būtu optimāls modelis.
“Vai tik kardinālas izmaņas var izdarīt šajā brīdī mūsu valstī, stipri šaubos,” atzīst Vilnītis.
Ziņots, ka, ņemot vērā lauksaimnieku organizāciju iebildumus, valdība vienojās no 2018.gada budžeta likumprojektu paketes izslēgt OCTA likuma grozījumus, kas paredzēja, ka OCTA attiektos arī uz transportlīdzekļiem, kas netiek izmantoti uz koplietošanas ceļiem, piemēram, lauksaimniecības tehniku.
Ceturtdien, 19.oktobrī, izmaiņas OCTA likumā iecerēts apspriest Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas konsultatīvās padomes sēdē, uz kuru aicināti arī Lauksaimnieku organizāciju sadarbības padomes pārstāvji.