Viņš norādīja, ka problēmas ar pārāk augstajām cenām nav visā valstī, bet gan atsevišķās vietās – lidostā, arī pie Rīgas dzelzceļa stacijas, ostas, tur, kur notiek starptautiskie pasažieru pārvadājumi un notiek pasažieru apmaiņa.
Ministrijas darba grupa secināja, ka nav nepieciešams mainīt visu sistēmu, bet vietās, kur problēmas ir aktuālas, jānosaka valdībai tiesības ierobežot vai sašaurināt vispārējo kārtību, stāstīja Merirands.
Valdība varētu noteikt speciālās prasības, izsniedzamo licenču skaitu, noteikt pakalpojumu sniegšanas nosacījumu, brauciena maksas ierobežojumus, prasības, kādam jāatbilst taksometra vadītājiem, lai varētu sniegt pakalpojumu šajās vietās, skaidroja Merirands.
Priekšlikumus grozījumiem Autopārvadājumu likumā, kas ļautu valdībai noteikt šīs prasības, ministrija iesniegs izskatīšanai Ministru kabinetā tuvāko nedēļu laikā, un Merirands pieļāva, ka likuma grozījumus varētu pieņemt līdz šīs Saeimas pilnvaru beigām.
Savukārt Rīgas lidostas pārstāve Laura Karnīte pastāstīja, ka pēc mediju pastiprinātās uzmanības un arī lidostas sniegtās informācijas pasažieriem lidosta saņem mazāk sūdzību par taksometriem, bet atsevišķām firmām cenas aizvien ir ļoti augstas.
Galvenās sūdzības aizvien saistītas ar cenu un arī pakalpojuma kvalitāti, bet lidostai nav tiesību ietekmēt šos pakalpojumus.
KONTEKSTS:
Pērn septembra sākumā spēkā stājās spriedums, kurš lidostas "Rīga" taksometru joslu pie ielidošanas termināļiem lika atvērt jebkuram šī pakalpojuma sniedzējam. Vairākus mēnešus pēc tam lidosta "Rīga" atzina, ka nav apmierināta ar jauno kārtību, norādot gan uz iespējamiem drošības riskiem, gan kvalitātes kritumu.
Savukārt no 1.jūnija pašvaldības vairs nevar noteikt maksimālus taksometru tarifu griestus un katrs uzņēmums cenas var noteikt brīvi pēc pašu ieskatiem.
Ar jauno kārtību neapmierināti pasažieri - gan ārvalstnieki, kuriem pieprasa nesamērīgu maksu par braucienu, gan vietējie, kuri piefiksējuši taksometru šoferu negodprātīgu rīcību.