“„airBaltic” ir dzīvi. Mēs esam pārstrukturējušies, bet mēs organizējam lidojumus katru dienu. (..) Mēs savienojam Baltiju ar pasauli. Mēs esam dzīvi, bet mūsu darbība ir ierobežota,” atzina Gauss.
Lielākā problēma pašlaik ir tā, ka nav pārliecības, kad un kur drīkstēs lidot. “Jautājums ir, kad mēs atkal varēsim atsākt izaugsmi. (..) Bet katrai krīzei pienāk gals, un “airBaltic” ir sagatavojusies,” sacīja uzņēmuma vadītājs.
Latvijas valsts piešķīrusi “airBaltic” atbalstu 250 miljonu eiro apmērā. “Šodien mēs sakām – mēs neiesim pie valdības un neprasīsim vairāk naudas, jo esam to saņēmuši. Bet – jā, mēs esam ļoti smagi ietekmēti.
Un, ja situācija turpināsies tā, kā šodien, tad kādudien mums būs nepieciešami papildu līdzekļi. Bet tagad mēs sakām, ka neprasīsim papildu naudu,” sacīja Gauss.
Viņš gan konkrētus termiņus neminēja. Vienlaikus zināms, ka 5–7 gadu laikā Latvijas valdība vēlas atgūt minētās investīcijas. Gauss apliecināja, ka pašlaik plāns paredz iekļauties šajā termiņā.
KONTEKSTS:
Šī gada pavasarī Covid-19 pandēmija paralizēja aviosatiksmi, un starptautiskie lidojumi atsākās tikai 18. maijā. Krīzes laikā "airBaltic" ziņoja par 700 darbinieku kolektīvo atlaišanu, solot gada laikā darbiniekus atkal atjaunot amatā.
Vēlāk valdība lēma atļaut avioceļojumus uz valstīm, kurās divkārtīgi pārsniegts vidējais 14 dienu kumulatīvās saslimstības rādītājs Eiropas Savienībā, vienlaikus nosakot, ka pēc atgriešanās no šīm valstīm būs obligāti jāievēro 14 dienu pašizolācija. Katru nedēļu tiks publicēts saraksts ar valstīm, uz kurām atļauti lidojumi.