Datoru tirgum piedzīvojot kritumu, ieguvējos ir viedierīču ražotāji

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem un 3 mēnešiem.

Pagājušajā gadā globālais personālo datoru tirgus ir piedzīvojis vērā ņemamu sarukumu – par aptuveni 8%. Šāda tendence liecina jau vērojama ilgāku laiku, un nozares eksperti lēš, ka lietotāji aizvien vairāk pāries no datoriem pie viedierīcēm “divi vienā”.

Pērnā gada pēdējā ceturksnī pasaulē piegādāti 71,9 miljoni personālo datoru, kas ir par aptuveni 10,6% mazāk nekā attiecīgajā laika periodā 2014.gadā, liecina tirgus izpētes kompānijas “International Data Corp” apkopotie dati.

Agrākos laikos datoru tirdzniecības apjoms tika vērtēts arī kā viens no makroekonomikas veselīguma rādītājiem. Taču, kā norāda analītiķi, šobrīd šāds sakarība vairs nav spēkā. Pirmkārt, datori jau sen vairs nav tik dārgs pirkums kā senāk un, otrkārt, tiem mūsdienās nākas izjust aizvien asāku konkurenci ar citām iekārtām, galvenokārt tādām mobilajām iekārtām kā plaukstdatori un viedtālruņi.

Tehnoloģiju žurnāliste Nikola Bogarta gan pievērš uzmanību apstāklim, ka datoru industrijas izaugsmes rādītāji tomēr nav gluži viendabīgi. Piemēram, ja pārējo datoru ražotāju darbības rādītāji piedzīvo kritumu, tad tehnoloģiju milzis “Apple” joprojām spēj saglabāt pārdošanas apjomu kāpumu. Kopumā gan kritums nozarē nav liels pārsteigums, jo tas turpinās jau četrus gadus.

“Jā, šķiet, ka “Apple” met izaicinājumu datoru industrijas kopējām tendencēm. Kamēr citu lielo datoru ražotāju pārdošanas apjomi visā pasaulē ir kritušies, “Apple” ir izdevies palielināt globālos pārdošanas apjomus. Saskaņā ar tirgus izpētes uzņēmumu datiem, “Apple” datoru pārdošanas apjomi pagājušajā gadā ir palielinājušies par 6%. Citi datoru ražotāju nav bijuši tik veiksmīgi, un kopējie datoru pārdošanas apjomi pagājušajā gadā salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu ir samazinājušies par 8%, un personālo datoru pārdošanas apjomi kopumā krītas jau ceturto gadu,” norāda žurnāliste Bogarta.

Viņa arī pievērš uzmanību tam, ka pagaidām datoru ražotāji šobrīd vērojamajām tendencēm vēl turpina pretoties. Tomēr prognozēt, cik ilgi šie mēģinājumi vēl turpināsies, ir visai grūti, jo ātrāk vai vēlāk datoru ražotāji aizvien plašāk pievērsīsies mobilāku viedierīču ražošanai.

“Un pagājušogad datoru ražotāji pat investēja 17 miljonus dolārus apjomīgās reklāmas kampaņās, lai veicinātu datoru pārdošanas apjomus. Un kopumā šīs kampaņas patērētājiem vēstīja – hei, datori vēl joprojām ir šeit, tie joprojām ir nepieciešami un iederīgi! Tomēr vienlaikus gan ir jāņem vērā, ka praktiski visi lielie datoru ražotāji, piemēram, “Lenovo” un “Apple”, ir iesaistīti arī plaukstdatoru un viedtālruņu tirgū. Tāpēc būs ļoti interesanti novērot, kā tirgus attīstīsies turpmākā gada laikā.

Jo ir pilnīgi viennozīmīgi skaidrs, ka tieši šīs „divi vienā” ierīces ir tas, pie kā lietotāji pāriet no datoriem,” skaidro žurnāliste.

Uz to, ka tieši mobilās ierīces nākamajos gados aizvien uzstājīgāk turpinās izspiest galda datorus un klēpjdatorus, skaidri apliecina arī sakaru nozares attīstības tendences un telekomunikāciju uzņēmumu attīstības plāni.

Arī mobilo sakaru nozarē jau šobrīd notiek aktīvs darbs pie tā sauktās piektās paaudzes sakaru ieviešanas, norāda valsts uzņēmuma “Elektroniskie sakari” Tehniskā departamenta direktors Māris Aleksandrovs. “Iezīmējas tendences piektās paaudzes mobilajiem sakariem kļūt citādākiem nekā pašlaik. Mobilo sakaru sistēmas kļūst ar aizvien lielākiem ātrumiem, kas varētu pārsniegt pat gigabita sekundē sakarus,” stāsta Aleksandrovs.

Tiesa, pēc atsevišķu ekspertu prognozēm, šogad personālo datoru pārdošanas apjoms vēl var nedaudz atgūties un pat palielināties, ņemot vērā uzņēmumu pāreju uz datoriem, kas aprīkoti ar jaunākās paaudzes operētājsistēmu “Windows 10”. Tomēr ilgākā laika periodā šādas norises tirgū kopējās tendences radikāli mainīt nespēs. Nozares eksperti norāda, ka arī patērētājiem vajadzētu būt motivētiem iegādāties jaunākus personālos datorus drošības un veiktspējas uzlabojumu dēļ.

Tirgus izpētes kompānijas IDC dati arī liecina, ka Ķīnas uzņēmums “Lenovo” iepriekšējā ceturksnī saglabājis savu statusu kā pasaulē lielākais datoru tirgotājs. Tas piegādājis gandrīz 15,4 miljonus personālo datoru, savukārt otro un trešo vietu ieņem uzņēmumi “Hewlett Packard” un “Dell”.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti