Nākamā Polijas valdība vēlas pārskatīt vērienīgos plānus par milzīgas lidostas būvniecību

Nākamā potenciālā Polijas valdība, kurā ietilps pašreiz opozīcijā esošie spēki, vēlas pārskatīt aizejošās valdošās partijas "Likums un taisnīgums" atbalstīto ieceri par milzīgas lidostas celtniecību valsts vidienē. Projekts izmaksātu 46 miljardus eiro, un tas paredz izveidot lidostu lauksaimniecības zemē apmēram 40 kilometrus uz dienvidrietumiem no Varšavas.

Lidostu apkalpotu 2000 kilometru garš ātrgaitas dzelzceļš, kas savienotu to ar lielāko daļu Polijas pilsētu. Ja to uzbūvētu, šī būtu viena no lielākajām lidostām Eiropā, pārspējot, piemēram, Londonas Hītrovas lidostu. 

Projekta atbalstītāji, tostarp valdošā partija "Likums un taisnīgums", prognozēja, ka lidosta būs rentabla un palīdzēs Polijai kļūt par vadošo pasažieru un kravu pārvadājumu centru. 

Pirmo būvniecības posmu plāno pabeigt 2028. gadā, un lidosta tad apkalpotu 40 miljonus pasažieru un miljonu tonnu kravu. 

Taču opozīcijas līderis Donalds Tusks, kurš, visticamāk, būs nākamais Polijas premjers, šo projektu nosaucis par "slimu ideju", un milzīgo izmaksu dēļ tikšot veikts audits un vērtēta lietderība. 

"Mēs noteikti veiksim šī projekta revīziju, jo tā izmaksas ir tik milzīgas, ka tām būs jūtama makroekonomiska ietekme. Mums ir jāveic neatkarīga pārbaude, vai šāda mēroga lidosta ir tas, kas Polijai patiešām ir vajadzīgs," intervijā tīmekļa medijam "Politico" sacīja Polijā jaunievēlētā politiskā spēka "Pilsoniskā platforma" deputāts Andžejs Domaņskis, kurš šobrīd esot ticamākais finanšu ministra amata kandidāts.

Aviācijas ekspertu domas dalās. Daļa uzskata, ka Polijas aviokompānijai "LOT" būtu grūti apkalpot tik lielu skaitu pasažieru, bet citi norāda, ka šāds projekts dos iespēju aviokompānijas tālākai attīstībai.

Pagaidām valstī lielākā ir Varšavas Šopēna lidosta. Vēl pirms Covid-19 pandēmijas tā apkalpoja aptuveni 18 miljonus pasažieru gadā. 

Polijas megaprojekta – jaunās lidostas – celtniecību varētu apgrūtināt Eiropas Savienības (ES) pieņemtais Eiropas zaļais kurss jeb stratēģija 2050. gada klimata mērķa sasniegšanai. 

Tā ietvaros plānots samazināt transporta radītās siltumnīcefekta gāzu emisijas un mudināt aviopārvadātājus atteikties no īsajiem lidojumiem.

Tomēr Polijā nav īsta kravu pārvadājumu centra, un lielie kurjeru uzņēmumi pagaidām dod priekšroku lidostām Vācijā, vērtēja "Politico".

Arī sabiedrības domas par jaunās lidostas jeb Centrālās sakaru ostas megaprojekta (CPK) celtniecību šķeļas – 51% projektu atbalsta, savukārt 40% ir pret.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti