Rīta Panorāma

Neiespējamais grupas portrets. Direktora izvēle

Rīta Panorāma

Rīta Panorāma

Pasaules rallijkrosa čempionāts nedēļas nogalē Rīgā

Pasaules rallijkross Rīgā: iespēja iepazīt jauno realitāti pēc pārejas uz elektrisko piedziņu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Nedēļas nogalē Biķernieku trase Rīgā uzņems pasaules čempionāta rallijkrosā sacīkstes, kas pirmo sezonu risinās tikai elektroauto ieskaitē. Skatītājiem tā būs iespēja vērot dinamisku cīņu un ļaus izvērtēt, kāda ir jaunā realitāte rallijkrosā pēc pārejas uz elektrisko piedziņu, Latvijas Televīzijā pirmdien pastāstīja pasākuma organizators Raimonds Strokšs.

Biķernieku trasē rūks arī tradicionālie iekšdedzes dzinēji Eiropas čempionāta posma ieskaitē, kur startēs pašmāju pilots Jānis Baumanis.

Tikko radītās rallijkrosa mašīnas ar elektrisko piedziņu ir ļoti ātras, turklāt Biķernieku trase tām ir pateicīga labās saķeres ar segumu dēļ, paskaidroja Strokšs. Klusākās noskaņas rallijkrosa publicitātē Strokšs izskaidroja ar pauzi starp iekšdedzes auto sacīkstēm un tai sekojušo pāreju uz elektroauto. Jauno auto izstrādes dēļ sezonas startā sekoja nobīde, jo čempionāts sākās tikai pirms pāris nedēļām Norvēģijā.

Pasaules čempionāts ražotājiem jaunās ēras sākumā arvien ir ļoti interesants, bet pilnvērtīgai čempionāta satura nomaiņai ir vajadzīgs laiks, uzsvēra Strokšs. Pagaidām elektroauto rallijkrosā vēl pietrūkst masveidības komponenšu trūkuma un nelielā braucēju skaita dēļ, tomēr,

pieaugot pilotu vietu skaitam, arī Latvijas autosportistiem netrūks iespēju ieņemt kādu pilota vietu, piebilda Strokšs. 

Arī Baumanis uzsvēra, ka ar pāreju uz elektrisko piedziņu ir sākusies jauna ēra. Paātrinājums elektriskajiem spēkratiem ir vēl lielāks, un mašīnas trasē ir ļoti ātras. Pietrūkst iekšdedzes dzinējiem raksturīgās skaņas, bet dinamika ir lieliska un prasmīgi piloti gādā par augstākās klases šovu, sacīja Baumanis. Nav arī tā, ka sacīkstēs valdītu pilnīgs klusums, jo riepas čīkst, dzirdamas bremzes un transmisijas kustības, paskaidroja Latvijas pilots.

Baumanim bija piedāvājumi startēt arī elektroauto klasē, bet pagaidām jaunajā sistēmā ir daudz nezināmo, tādēļ viņš nolēma paskatīties no malas. Baumanis gan noteikti neatteiksies, ja būs kāds pievilcīgs piedāvājums nākamajai sezonai. Par nākamo sezonu Baumanis vēl nesteidz runāt un plāno Eiropas čempionātā braukt tik ilgi, kamēr saņems uzaicinājumu uz pasaules čempionātu.

Tikmēr rallijkrosā pilotiem arvien ir divas nometnes – lielākoties vecāka gadagājuma braucēji paliek lojāli iekšdedzes dzinējiem, bet jaunākie cerīgāk skatās uz elektro klasi, kur mašīnas arvien ir ļoti ātras, situāciju dinamiskajā autosporta disciplīnā raksturoja Baumanis. 

Pasaules čempionāta posmi Biķerniekos notiks 3. un 4. septembrī.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti