Centrāleiropas rallija vadību pārņem Nevils; Rovanpera pietuvojas pasaules čempiona titulam

Centrāleiropas rallija vadību pirms noslēdzošās sacensību dienas pārņēmis beļģu braucējs Tjerī Nevils ("Hyundai Shell Mobis"). Taču otrajā vietā atrodas Somijas pilots Kalle Rovanpera ("Toyota Gazoo Racing"), kura vienīgais konkurents cīņā par čempiontitulu sestdien piedzīvoja avāriju. Līdz ar to Rovanperam atlikuši vien 4 ātrumposmi, lai triumfētu otrajā pasaules rallija čempionāta (WRC) sezonā pēc kārtas.

Rovanpera pēc piektdienas bija iekrājis 36,4 sekunžu pārsvaru pār Nevilu, savukārt brits Elfins Evanss ("Toyota Gazoo Racing"), kurš vienīgais bez Rovanperas vēl šosezon varēja pretendēt uz čempiona titulu, tobrīd bija trešajā pozīcijā. Jau šāds rezultāts rallija finišā Rovanperam garantētu otro titulu pēc kārtas. 

Rallija priekšpēdējā dienā braucēji spēkojās sešos ātrumposmos 109,5 kilometru (km) garā distancē. Sestdienas otrajā "dopā" Rovanpera sagriezās, kas konkurentiem par vairāk nekā pusi ļāva sadeldēt viņa pārsvaru. Taču nākamajā ātrumposmā Evanss piedzīvoja avāriju. 

Evansa avārija 

Evanss ne tikai izstājās no tālākās cīņas sestdien, bet, visticamāk, pazaudēja izredzes vēl spēkoties par pasaules čempiona titulu.

Vienīgais variants, kā Evanss varēja paildzināt cīņu par pasaulē labākā rallista godu līdz pēdējam sezonas posmam Japānā, bija Centrāleiropas rallijā izcīnīt vairāk punktu nekā Rovanpera.

Evansa izstāšanās nozīmēja, ka Rovanpera varēja atļauties samazināt tempu un lieki neriskēt atlikušajos sestdienas ātrumposmos.

Rezultātā Nevils izvirzījās vadībā un pirms noslēdzošās rallija dienas ieguvis 26,2 sekunžu pārsvaru pār Rovanperu. Trešo vietu patlaban ieņem igauņu rallists Ots Tanaks ("M-Sport Ford"), kurš Nevilam zaudē jau teju minūti un 50 sekundes. 

Centrāleiropas rallija kopvērtējums pirms noslēdzošās dienas 

Svētdien ar pēdējiem četriem "dopiem" 67,24 km garumā, no kuriem divi notiks Vācijā un divi Austrijā, rallijs noslēgsies. 

Tas nozīmē, ka Rovanperam priekšā vēl četri ātrumposmi, lai jaunais somu rallists būtu veiksmīgi aizstāvējis pasaules čempiona titulu. 

Tādā gadījumā tas nozīmētu, ka pēdējos piecus gadus par čempioniem kronēti braucēji, kas pilotē "Toyota" rūpnīcas komandas sagatavotu spēkratu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti