Lielajā ģildē pirmatskaņos ASV komponista Bernarda Benoliela rekviēmu karā cietušiem māksliniekiem

20. maijā pulksten 19.00 Lielajā ģildē pirmatskaņojumu piedzīvos Bernarda Benoliela rekviēms (Bernard Benoliel) "Infinity – Edge. Transcendental Requiem", kas veltīts māksliniekiem, kuru dzīves izpostījis karš. Koncertā piedalīsies Latvijas Nacionālais simfoniskais orķestris, Valsts akadēmiskais koris "Latvija" un diriģents Renē Gulikers (René Gulikers) no Nīderlandes, informēja festivāla "Arēna" pārstāvji.

Pērnā gada rudenī jaunās mūzikas festivāls "Arēna" noritēja 20. jubilejas zīmē un uz koncertiem festivāls klausītājus aicināja oktobra nogalē, taču pandēmijas dēļ vairāki koncerti tika pārcelti, tostarp ieplānotais atskaņojums Bernarda Benoliela mūža darbam "Infinity – Edge. Transcendental Requiem" ("Bezgalība – Robežmala. Transcendentālais rekviēms").

"Tas ir rekviēms visiem māksliniekiem, kuru dzīves izpostījušas kara šausmas. Savu ceļu līdz klausītājiem gaidījis vairāk nekā trīsdesmit gadus, šis iespaidīgais skaņdarbs pirmoreiz izskanēs laikā, kad tā vēstījums ar katru no mums rezonē jo īpaši tieši un nepastarpināti. Monumentālo opusu, kas komponēts no 1982. līdz 1989. gadam un pēc ilgstošām redakcijām savu galējo veidolu ieguvis 2014. gadā, piektdien, 20. maijā, pulksten 19 vienā no pēdējiem koncertiem, kas Lielajā ģildē notiks pirms tās rekonstrukcijas, atskaņos Latvijas Nacionālais Simfoniskais orķestris un VAK "Latvija" diriģenta Renē Gulikersa (Nīderlande) vadībā," norādīja rīkotāji.

Detroitā dzimušais Bernards Benoliels (Bernard Benoliel, 1943-2017) jaunību aizvadījis ASV, 1970. gadu pirmajā pusē pārcēlies uz Angliju un mūža pēdējos trīsdesmit gadus dzīvojis un strādājis arī Amsterdamā, kur 2001. gadā ieguvis arīdzan Nīderlandes pilsonību. Viņa vārds vispirms saistās ar "R.V.W. Trust" – angļu komponista Ralfa Vogana Viljamsa dibinātā fonda, kas rūpējas par britu laikmetīgās mūzikas popularizēšanu un attīstību – vadību. Paralēli tam Benoliels aktīvi darbojies arī muzikoloģijas jomā un komponējis – lēni un rūpīgi, neskaitāmas reizes rediģējot savus darbus, un aiz sevis atstājot vien piecpadsmit līdz pēdējai detaļai noslīpētus opusus, tostarp Simfoniju, Stīgu kvartetu un klaviersonātes, kā arī iespaidīgo teju stundu garo vokālinstrumentālo partitūru "Infinity – Edge. Transcendental Requiem".

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt