Ņujorkā atklās cikla «Pārnēsājamās ainavas» noslēdzošo izstādi par «Elles ķēķi»

Latvijas Laikmetīgās mākslas centrs (LLMC) sadarbībā ar "James Gallery" 19. novembrī Ņujorkā atklās vairāku gadu pētniecības un izstāžu projekta “Pārnēsājamās ainavas” noslēdzošo izstādi “Portable Landscapes. Memories and Imaginaries of Refugee Modernism” (“Pārnēsājamās ainavas. Bēgļu modernisms, atmiņas un iztēle”), kuras centrā būs mākslinieku un literātu grupa “Elles ķēķis”, medijus informē LLMC pārstāvji.

Izstāde un tās publiskā programma pārskatīs mākslinieciskās un politiskās izteiksmes migrācijas mākslā, atklājot daudzveidīgos naratīvus gan nesenā pagātnē, gan mūsdienās. Izstāde, kas norisinās Latvijas valsts simtgades programmas ietvaros, Ņujorkā "James Gallery" būs skatāma līdz 15. februārim, savukārt portālā LSM.lv, izstādei tuvojoties, ar to sīkāk iepazīstinās tās veidotāji.

K. Saliņš, L. Tauns, I. Rumpēters, V. Dārznieks, S. Vīdzirkste, G. Saliņš, P. Hopkinsa Voldemāra Dārznieka izstādes atklāšanā. 1960. gads

Cikla “Pārnēsājamās ainavas” noslēdzošās izstādes centrā ir latviešu trimdas mākslinieku un literātu grupa “Elles ķēķis”. 

Grupas dažādās radošās izpausmes tās aktivitātes posmā no 20. gadsimta 50. līdz 70. gadiem atsedz paralēlu lappusi Latvijas mākslas un kultūras vēsturē,

kad Otrā pasaules kara notikumu iespaidā tūkstošiem cilvēku devās bēgļu gaitās.

Izstāde arī plašākā kontekstā pievēršas māksliniekiem un radošajam fenomenam, kas veidojies migrācijas iespaidā, priekšplānā izvirzot mazzināmāku stāstu tīklojumu. Izstādē apskatīti virzieni un individuāli mākslinieki, kas balstījuši, kā arī dažādojuši un izaicinājuši kopīgo mākslas vēstures naratīvu. Paralēli vēsturiskajiem stāstiem, kas atklāsies dažādos arhīvu materiālos, mākslas darbos un artefaktos, izstādē piedalās arī mūsdienu mākslinieki, kuri savos darbos pievēršas migrācijas tēmai vai ar savām interpretācijām papildina kādu no izstādes naratīviem.

Linards Tauns un Fridrihs Milts mākslinieka darbnīcā, apspriežot vāka zīmējumu Linarda Tauna grāmatas “Mūžīgais mākonis” pirmizdevumam. Ņujorka. 1957-1958

Izstādes mākslinieki: Daina Dagnija, Jonija Fains (Yonia Fain), Jevgeņijs Fiks (Yevgeniy Fix), grupa “Elles ķēķis”, Rolands Kaņeps, Boriss Lurijs (Boris Lurie), Džūdija Bluma-Redija (Judy Blum Reddy), Vladimirs Svetlovs & Aleksandrs Zapoļs (Orbita), Viktors Timofejevs, Sigurds Vīdzirkste, Artūrs Virtmanis. Kuratori: Katrīna Karla (Katherine Carl), Solvita Krese, Inga Lāce and Andra Silapētere.

Izstāde "James Gallery" ir daļa no plašākas izpētes un izstāžu cikla “Pārnēsājamās ainavas”, kas apzina Latvijas trimdas un emigrācijas mākslas izpausmes, sākot no 20. gadsimta sākuma līdz mūsdienām. Projekts tika sākts 2017. gadā, sarīkojot izstādes "Villa Vassilieff" Parīzē (2018), Latvijas Nacionālajā mākslas muzejā (2018), galerijā "Körsbärsgården Konsthall" Gotlandē (2018) un mākslas centrā District Berlīnē (2019).

Dainas Dagnijas darbnicā, fonā viņas glezna "Imigranti", 1967

“Pārnēsājamās ainavas. Bēgļu modernisms, atmiņas un iztēle” ir cikla noslēdzošā izstāde. 

Savukārt 2020. gada pavasarī kā projekta kulminācija tiks atvērta apjomīga antoloģija “Pārnēsājamās ainavas: Latvijas trimdas mākslas vēstures”.

"James Gallery" Galerija atrodas Manhetenas pilsētas centrā, CUNY Graduate Center, 365 Fifth Avenue.

Ieejas biļete Nr. 0133. Derīga vienreizējam Elles ķēka apmeklējumam. 1955-1963
Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Māksla
Kultūra
Jaunākie
Interesanti