Sadaļas Sadaļas

Kultūras ziņas

Kultūras ziņas

Kultūras ziņas

Esplanādē atklāts «Globālās sasilšanas templis»

«Dzīvīte». Filmas arheoloģija TV pirmizrādi gaidot

Filma, kura bija mazliet par agru. Aivara Freimaņa «Dzīvītes» arheoloģija

“Šī ir filma, kura tolaik šķita pārāk sarežģīta, bet šobrīd tai ir īstais brīdis,” tā par režisora Aivara Freimaņa filmas “Dzīvīte” gaidāmo atgriešanos pie skatītājiem restaurētā veidolā saka filmas arheologu komanda. 24. jūnija vakarā LTV1 gaidāma “Filmas arheoloģijas” jaunākā sērija un pēc tās “Dzīvītes” atjaunotā versija.

Režisoram Aivaram Freimanim šogad būtu palikuši 85 gadi. Taču tas nebūt nav vienīgais iemesls, kāpēc viņa Atmodas laikā uzņemtā filma “Dzīvīte” nonākusi kino “arheologu” redzeslokā.

Kinokritiķe Daira Āboliņa atklāj: “Par filmas “Dzīvīte” restaurēšanu un arī arheoloģiju mēs runājām varbūt gadus piecus, bet vienmēr ir bijuši kaut kādi argumenti pret. Un viens no argumentiem pret, kas vienlaicīgi ir arī arguments par, – ir tas, ka, visticamāk, vairums cilvēku šo filmu nezina, un tas it kā ir pret to principu, kā mēs parasti ar Agitu Cāni (kinorežisore – red.) strādājam, ka mēs parasti ņemam filmas, kuras cilvēki ļoti labi zina un kurās viņi gribētu ieraudzīt vēl kaut ko un kurās viņi ir kā līdzdalībnieki mūsu procesam. Šis ir gadījums, kad mēs viņiem gribam pateikt, ka ir filma, kuru jūs, visticamāk, nezināt, bet tagad mēs jums viņu parādīsim tā, ka jūs viņu gribēsiet skatīties vismaz vienreiz gadā.

Tā ir tāda ļoti noslēpumaina, ļoti sarežģīta, vērienīga un izsmalcināta filma, kura, iespējams, bija mazliet par agru savam laikam.”

Filma ir veltīta Dainu tēva Krišjāņa Barona piemiņai un ir par latviešu pašapziņas atmošanos.

Filmas arheologi pārliecināti, ka šobrīd “Dzīvītei” ir īstais brīdis atkal atgriezties pie skatītājiem un sola, ka filmas arheoloģija atklās arī dažādus pārsteigumus. Arī atbildi uz jautājumu – kāpēc Valdemārs Zandbergs Barona lomā izkonkurēja Gunāru Cilinski?

“Viņi būtībā nevarēja izšķirties, par kuru no Baroniem. Leģenda ir tāda – ja tas būtu Gunārs Cilinskis, tā būs zvaigzne, kas spēlē Krišjāni Baronu, un šī iemesla dēļ cilvēki to skatīsies vairāk. Un jūs ne mirkli neaizmirstu, ka tas ir Gunārs Cilinskis. Aivars Freimanis pieņēma lēmumu – mēs neņemsim zvaigzni, lai zvaigzne nenovērš uzmanību no jēgas,” skaidro Āboliņa. Viņa teic:

“Šajā filmā Aivaram Freimanim ļoti patika izmantot slēptu erotiku, kas ir diezgan atklāta erotika, bet tā ir tieši tik tēlaina, ka pat aktrisei nav neērti…

Es uzdrošinos domāt, ka, pateicoties šiem kailskatiem… Tas varbūt novērsa drusku uzmanību no tā, ka filmā ir ļoti daudz politisku elementu, tam laikam ļoti drosmīgu. Piemēram, dedzina avīzes, bet pēkšņi vienā brīdī tur viens nomet avīzi “Atmoda”.”

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Ekrāns
Kultūra
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt