Rīta Panorāma

Intervija ar Gintu Amoliņu

Rīta Panorāma

Intervija ar Ilzi Viņķeli

Tokijas lidostā ieviesti autonomie ratiņkrēsli

Tokijas lidostā ieviesti robota vadīti ratiņkrēsli

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Lai pārvietotos Tokijas lidostā, pasažieriem tagad ir iespēja palīgos saukt autonomu robotu. Tā dēvētais mobilitātes robots jeb autonomais ratiņkrēsls palīdz cilvēkiem ar pārvietošanās grūtībām nokļūt līdz iekāpšanas vārtiem, vienlaikus ievērojot Covid-19 pandēmijas laikā nepieciešamo distancēšanos.

Tas darbojas kā ratiņkrēsls, taču nav jāstumj. Tokijas Hanedas starptautiskajā lidostā tas pārvietojas autonomi. Lidostu mobilitātes robots izstrādāts, lai tās varētu turpināt palīdzēt pārvietoties pasažieriem, kuriem ar to ir grūtības, vienlaikus ievērojot sociālo distancēšos koronavīrusa pandēmijas laikā.

 “Līdz ar Covid-19 ārkārtas situāciju ātri sapratām vajadzību pēc pilnīgi autonomas sistēmas. Ratiņkrēsla stumšana nozīmē tuvu kontaktu ar personālu. Bet šis palīdz ieturēt distanci,” pauda mobilitātes robota ražotāja “WHILL” direktors Satoši Sugie.

Mobilitātes robots ir pilnībā autonoms. Lai droši pārvietotos, tas izmanto sensorus un kameras. Maksimālais ātrums ir 3,5km stundā. Brauciens parasti ilgst dažas minūtes – no drošības pārbaudes līdz iekāpšanas vārtiem.

Autonomais ratiņkrēsls izmēģināts vairākās lidostās, arī Džona Kenedija starptautiskajā lidostā Ņujorkā.  Uzņēmums cer, ka tehnoloģija izrādīsies noderīga arī citās vietās,  piemēram, slimnīcās un iepirkšanās centros.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti