Panorāma

Panorāma

Panorāma

Panorāma

Pilsētplānotājs Jans Gēls atkal sadarbosies ar Rīgu

Dāņu pilsētplānotājs Jans Gēls atkal sadarbosies ar Rīgu

Rīgā ieradies dāņu arhitekts un pilsētplānotājs Jans Gēls – vērā ņemama autoritāte pilsētplānotāju vidū visā pasaulē, pazīstams ar savu cilvēkiem draudzīgās pilsētas filozofiju. Paredzams, ka sadarbībā ar viņu tiks plānota arī turpmākā Latvijas galvaspilsētas attīstība. Piektdien, 24.augustā, par to parakstīts savstarpējs memorands. Šī gan nav pirmā sadarbības reize ar arhitektu – iepriekš viņa rekomendācijas daudzējādā ziņā palika neuzklausītas.

Pilsētai jābūt cilvēcīgai. Tā ir pazīstamā pilsētplānotāja Gēla pārliecība, ar kuru viņš atbraucis arī uz Rīgu. Daudzviet  pārvietošanās iespējas tiek pakārtotas automašīnām, tomēr prakse pierāda – tas nav pareizi.

"Ja mēs paskatīsimies uz dzīvei labvēlīgākajām pilsētām, tad jūs ieraudzīsit interesantu sakarību. Tās visas ir daudz darījušas cilvēkiem, riteņbraucējiem, gājējiem.

Un jūs redzat, ka šo pilsētu sarakstā ir trīs Skandināvijas pilsētas, trīs Austrālijas un Jaunzēlandes pilsētas. Un, es domāju, ka mēs varētu kādu apsteigt un Rīga varētu ieņemt tās vietu," teica arhitekts un pilsētplānotājs.

Plānots, ka Gēls turpmāko gadu laikā sadarbosies ar Rīgu, lai palīdzētu atrast labākos risinājumus, un Gēla padomi esot nepieciešams, lai nepieļautu kļūdas.

"Lai mēs sasteigti neizdomātu kādā ielā veloceliņu, tur kur tam nav jābūt, vai tieši otrādi, neuzbūvēt veloceliņu, tur kur viņam ir nepieciešams būt.

Jebkura kļūda pilsētvides attīstībai ir ļoti dārga," sacīja Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta direktora amata pienākumu izpildītājs Armands Krūze.

Tiesa, jau  2001.gadā Gēla vadītais konsultāciju birojs veica pētījumu par Rīgas centra pilsētvidi un publisko ārtelpu.

Taču daudzi viņa ieteikumi tā arī palika tikai uz papīra. Turklāt, kā norāda organizācijā "Pilsēta cilvēkiem", drīzāk ir lietas, kas notikušas pretēji Gēla idejām.

Atjaunoti un ierīkoti tuneļi, lai gan tie ir iedzīvotājiem neērtāki, kā, piemēram, pārejas. Tāpat pēc renovācijas Brīvības ielā četru joslu vietā tagad ir piecas, kas nozīmē intensīvāku autosatiksmi. Tā velosipēdistiem ir bīstamāka, tie pārceļas uz ietvēm, kas savukārt traucē gājējiem.

"Daudzas lietas, kas notiek pilsētā, tas jau ir stāsts par domāšanas maiņu. Ne jau tas, ka atbrauks Jans Gēls un viņš būs tas laimes lācis, kas mūsu vietā visu izdarīs. Joprojām Satiksmes departamentā tā domāšana ir ārkārtīgi autocentriska. Viņi joprojām pilsētu plāno automašīnām un nekas nav mainījies," uzskata arhitekts, organizācijas "Pilsēta cilvēkiem" pārstāvis Oto Ozols.

Kā būs turpmāk, lielāka skaidrība nākamā gada pavasarī, kad domes vadība sola pirmos pārmaiņu plānus.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Pilsētvide
Dzīve & Stils
Jaunākie
Interesanti