Zebra: Autosporta sponsorēšanas aizkulises

Sporta veidi ir dažādi, taču tos vieno jaunatne, kas vēlas rādīt tādu pašu sniegumu kā profesionāļi un pārspēt viņus. Lai pierādītu sevi sportā, bieži vien ir nepieciešams ievērojams finansējums, tāpēc ir jāpārliecina sponsori par atbalstu. Latvijas Televīzijas raidījums "Zebra" pētīja šo jautājumu motoru sporta pasaulē.

Lielajā sportā uzvarētājiem ir jāstaigā noteiktās cepurītēs, jānēsā konkrētas brilles, jāvalkā pareizais pulkstenis un jādzer speciāls dzēriens. Tas viss, lai atstrādātu sponsoru atbalstu sportiskajā karjerā. Pēc preses konferencēm sportisti iekāpj atbalstītāju sarūpētajās automašīnās.

Sponsorēšana darbojas kā ekstrēmajos un masu sporta veidos, tā arī olimpiskajos, motoru un izturības sportā.

Jaunajiem talantiem mūsdienās ir vieglāk kļūt pamanāmiem, uzskata raidījuma "Zebra" aptaujātie eksperti. Atbalstītāji vieglāk pamanīs jauniešus, ja viņi būs aktīvi interneta sociālajā vidē, kur būs piesaistījuši sev sekotājus un līdzjutējus. Tāpat tiek novērtēts jaunais sportists, kurš spēj izteikt savu viedokli un ir mediju pieprasīts.

Novērots, ka Latvijas mazajā tirgū sponsorēšana vairāk atgādina mecenātismu vai raisa aizdomas par politisku ieinteresētību, taču pasaule nav nemaz tik liela, un daži, piemēram, Pauls Jonass no Kurzemes, ir pierādījuši sevi plašākai auditorijai un noslēguši līgumus pat 17 gadu vecumā.

Tiesa, bieži dūša trasē ir lielāka nekā sponsoru meklēšanā. Šodien tā vairs nav ubagošana, bet gan kvalitatīva produkta pārdošanas māksla.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Motori
Dzīve & Stils
Jaunākie
Interesanti