Timrots: Kreisais pagrieziens liecina par autovadītāju iztēles trūkumu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 9 gadiem un 10 mēnešiem.

Pierasts, ka lielāko pilsētu centros ir aizliegts kreisais pagrieziens autotransporta satiksmes diennakts noslogotākajās stundās. Tomēr stresa situācijas rada arī mikrorajoni, kuros kreisais pagrieziens ir atļauts, taču autovadītājiem trūkst iztēles, lai izvairītos no sastrēgumiem.

 

Rīgā, Pļavnieku mikrorajonā, braucot no Dienvidu tilta un Slāvu rotācijas apļa, autovadītāji nonāk krustojumā, kur nervozi jāpārkārtojas labajā joslā, jo kreiso nobloķējuši tie, kas vēlas nogriezties A.Saharova ielā. Stress tiek radīts arī tiem, kuri jau atrodas pirmajā joslā, jo viņiem sev priekšā ir jāpalaiž automašīnas no blakus joslas. Veidojas avārijas situācijas un lieka neapmierinātība rindā transportlīdzekļu. Tikmēr kreiso pagriezienu gaida rinda vadītāju, kuri no malas izskatās gaužām nesteidzīgi.

Foto: LTV raidījums "Zebra"

Lai izvairītos no nevajadzīgas vides piesārņošanas, degvielas tērēšanas un laika izšķiešanas, nav pat jāaizliedz kreisais pagrieziens šajā krustojumā. Ja Rīgas centrā autovadītāji ir iemācījušies nogriezties trīsreiz pa labi, tad šajā gadījumā ir vēl vienkāršāk - var izmantot Krustpils un Katlkalna ielas vai otrajā variantā izmantot Dārzciema ielu, no kuras ērti nokļūt Pļavnieku apkaimē.

Liela pasta kompānija ASV saviem darbiniekiem vispār aizliegusi nogriezties pa kreisi, jo kopsummā ieguvumi ir ietaupīts laiks, mazāks degvielas patēriņš, retākas autoavārijas un samazināts stresa līmenis.

Autovadītājiem jābūt radošiem savu maršrutu plānošanā. Bet tiem, kuri ikdienā brauc mazāk par 30-50 kilometriem pilsētas satiksmē un nespēj aizdomāties par kreisā pagrieziena aizstāšanu ar trim labajiem, būtu ieteicams pārsēsties uz velosipēdu, tā mazāk noslogojot pilsētu satiksmi.

Foto: LTV raidījums "Zebra"

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti