Pasaulslavens datorspēļu ražotājs savā autobraukšanas spēlē iekļāvis Biķernieku trasi

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Liels britu datorspēļu ražošanas uzņēmums "Codemasters" savā jaunākajā, visā pasaulē populārajā datorspēlē "Dirt rally 2.0." iekļāvis arī Rīgā esošo Biķernieku trasi. Biķernieku sporta kompleksā norāda, ka tā ir liela atzinība - tikt iekļautam tik lielā un nozīmīgā spēlē.

Pasaulslavens datorspēļu ražotājs savā autobraukšanas spēlē iekļāvis Biķernieku trasi
00:00 / 05:14
Lejuplādēt
Biķernieku trases autobraukšanas simulatorā sēž Mārtiņš Lagzdiņš. Viņš nupat virtuāli izbraucis Biķernieku trasi. Viņš ir simulatora projekta vadītājs un palīdzējis uzņēmumam "Codemasters" izveidot atzītas un visā pasaulē slavenas datorspēles "Dirt rally 2.0." Biķernieku trases posmu. Tagad tas būs iekļauts spēlē. Sporta kompleksā uzskata, ka tas ir liels panākums un atzinība, ka Latvijas posms ir iekļauts tik nozīmīgā spēlē. Mārtiņš Lagzdiņš ir gandarīts, ka projekta augļi nu ir baudāmi dzīvē.

 

"Nu sajūtas ir ļoti foršas, ka beidzot var pabraukt. Liekas – kur nu vēl tuvāk, kur nu vēl tuvāk. Šeit pat – 500 metru attālumā trase arī atrodas. Sajūtas ir foršas," atzīst Mārtiņš Lagzdiņš.

Sadarbība klātienē bijusi pavisam neliela daļa no procesa. Daudz bijis jākomunicē elektroniski.

Lai skatītu šo resursu, mums ir nepieciešama jūsu piekrišana sīkdatnēm.

"Bija ļoti, ļoti daudz e-pastu. Šīs nianses, pieslīpēšana, ēku pieslīpēšana, maksimāli mēģinot to dabūt reālu. Tribīnes mēs paši negājām un nemērījām, bet mēģinājām tās vizuāli, pēc bildēm, saliekot bildes un manus komentārus, mēģinājām to panākt. Un es domāju, ka tas rezultāts ir iznācis ļoti labs," saka Mārtiņš Lagzdiņš.

Tā, protams, ir datorspēle, un pilnīgu realitāti sasniegt ir grūti. Mārtiņš Lagzdiņš norāda, ka trases pazinējiem varētu būt dažas iebildes.

"Grants sekcija ir mazlietiņ slidena. Es domāju, ka ar laiku varētu turpināt sadarbību un panākt, lai tā grants sekcija būtu tieši tāda, slīdētu tieši tikpat daudz kā reālajā dzīvē. Bet, es domāju, ka pie tā mēs varam arī turpmāk strādāt. Mūsu segums, tieši Biķerniekos, ir ļoti īpašs, tieši šīs grants sekcijas. Līdz ar to tamdēļ varbūt ir ļoti grūti to simulēt arī spēlē, datorspēlē. Bet kopumā ļoti labi, un es skatos pēc apļa laikiem – tie ir praktiski tādi paši kā pasaules čempionātā," spriež Mārtiņš Lagzdiņš.

Biķernieku trases vadītājs Normunds Lagzdiņš stāsta, kā sadarbība iesākusies. "Sadarbība sākās pagājušā gada sākumā. Kompānija mums deva ziņu, ka viņi vēlas digitalizēt arī Biķernieku rallijkrosa trasi. Tā kā divus gadus pēc kārtas Biķernieku ralijkrosa trase tika atzīta par labāko visā čempionātā, arī viņu mērķis bija salikt vienkopus visas pasaules čempionāta trases vienā blokā kopā."

Rezultātā ir iegūta pilnībā digitalizēta Biķernieku rallijkrosa trase. Normunds Lagzdiņš stāsta -

lai šādu trasi iegūtu, spēles izstrādātāji uz Biķerniekiem braukuši ar ļoti apjomīgu un modernu tehniku, kas spēj nolasīt katru bedri, katru nelīdzenumu un citas sīkas nianses.

"Attiecīgi viņi atbrauca jau ar tādu "smago bruņojumu" – ar šīm visām elektroniskajām iekārtām, kamerām. Ierakstīja visu trasi iekšā un tālāk jau smagākais darbs viņu pusē bija šo visu salikt kopā vienā simulācijā, un tas ir ilgi. Tas, manā skatījumā, gāja gadu," atzīst Normunds Lagzdiņš.

Bijušais autobraucējs un dažādu autosacensību organizators Raimonds Strokšs ir izmēģinājis jauno spēli. Viņš norāda, ka tā ir ļoti nozīmīga, jo ar šīs spēles palīdzību daudz vairāk autobraukšanas entuziasti uzzinās par Latviju, par Rīgu un par Biķernieku trasi. Viņš atzīst arī – spēlē Biķernieku trase ir nokopēta gandrīz nevainojami.

"Ieraugot Latvijas trasi šajā spēlē, ir ļoti liels lepnums, jo es zinu, ka ļoti daudzi cilvēki visā pasaulē šobrīd to spēlē. Papildus uzzina par Latviju, par Rīgu un par mūsu trasi. Tā kā man tās ir tādas lielākas emocijas ap to visu. Bet pats pirmo reizi pamēģināju simulatorā – jāsaka tā, ka es biju ļoti, ļoti pārsteigts. Es neesmu īpaši kompjūterspēļu cienītājs un spēlētājs. Bet, vakar iekāpjot simulatorā un pamēģinot "supercar" automašīnu, - tur var izvēlēties arī Latvijas pilotu mašīnas – gan Reiņa [Nitiša], gan Jāņa Baumaņa -,

vakar izbraucu un biju pārsteigts par to, cik trase ir tuva realitātei, jo es trasē esmu pavadījis kopš brīža, kad tā tika plānota, testēta un būvēta.

Es esmu bijis visiem procesiem klāt, un es zinu visus tramplīnus un betona sienas, un visu. Un tajā spēlē tas viss ir iekšā. Diezgan... ļoti tuvu realitātei. Man tikai viens līkums liekas, ka mūsu trasē ir mazliet citādāks," atklāj Raimonds Strokšs.

Sporta kompleksa vadītājs Normunds Lagzdiņš stāsta, ka gaidāms pasākums, kurā kopā sanāks Latvijas vadošie rallijkrosa braucēji, lai izmēģinātu simulatoru.

"Nākampirmdien pie mums ir visi Latvijas vadošie rallijkrosisti un mēģinās to trasi, kuru viņi ir braukuši dabā, šeit Rīgā, izbraukt arī virtuāli uz simulatora. Manā skatījumā tas ir ļoti svarīgi, emocionāla lieta, ka arī mūsu trase, mūsu braucējiem ir pieejama uz simulatora," piebilst Normunds Lagzdiņš.

Jauno spēli, iepriekš piesakoties, iespējams izmēģināt Biķernieku trases autosporta simulatorā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti