4. studija

Kaļiņingradas «atklāšana»: kā darbojas jaunais bezvīzu režīms?

4. studija

Mežos kā sēnes pēc lietus aug nevis sēnes, bet - atkritumi!

«Teroristi» uz moča: kad Latvija sāks cīņu ar motociklu rēkoņu?

Latvijā ar pārāk skaļiem motocikliem neviens necīnās

Lai arī noteikumi paredz motocikla izpūtēja pieļaujamā trokšņa līmeni, nepietiekamās kontroles dēļ to nereti pārsniedz, traucējot apkārtējo mieru. Taču pašlaik neviena institūcija to nevar apkarot, un motociklisti var netraucēti trokšņot, secināja LTV raidījums “4. studija”.

Motociklu trokšņu iemesls ir gaužām vienkāršs - nereti no oriģinālā izpūtēja ir palikusi vien caurule, bet tas, kam jābūt iekšā, ir vai nu izņemts ārā, vai arī - nomainīts viss izpūtējs, ko braucējs patvaļīgi izdara pēc tam, kad izgājis tehnisko apskati.

Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) tehniskās apskates eksperts Ģirts Ulpe raidījumam stāstīja, ka dzīvo pie Dienvidu tilta uzbrauktuves, “un vasarā, kad man stāv vaļā logi, es diezgan bieži dzirdu, ka ļoti daudziem skaņa ievērojami pārsniedz normu”.

Tas nozīmē tikai to, ka motociklu īpašnieki atbrauc uz tehnisko apskati ar normālu izpūtēju un pēc tam mājās to nomaina.

Ulpe atzina, ka tehniskā apskate “reizi divos gados motociklam nevar atrisināt problēmu”.

Noteikta norma, ko skaņa no izpūtēja nedrīkst pārsniegt, ir 85 decibeli, kuriem pieskaita vēl 5% aparāta kļūdas,  vai arī ņem vērā ražotāja noteikto skaļuma slieksni.

Kontrolēt motociklu trokšņus profilaktiskajos reidos, ko rīkotu CSDD un policija,  diez vai izdotos, jo skaļie braucēji, visticamāk, savlaicīgi uzzinājuši par reidu, aizbrauktu pa citu ceļu.

Savukārt apstādināt un pārbaudīt motociklistus uz ielām nav ceļu policijas kompetencē. Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis stāstīja, ka likums nosaka, ka policijai ir jākontrolē arī transporta līdzekļu tehniskais stāvoklis, bet šeit runa vairāk ir par tehnisko stāvokli, kurš ir attiecināms uz satiksmes drošību.

“Ja mēs runājam par troksni, tad tas nav tik tieši attiecināms uz šo lietu,” norādīja Krapsis.

Inženieris, M.Sc.Ing., Valsts tiesu ekspertīžu biroja eksperts Oskars Irbītis norādīja, turklāt troksnis būtu jāmēra laboratorijas apstākļos, “jābūt speciāli aprīkotai vietai, ar speciāli novietotiem mikrofoniem, kur motocikls ar noteiktiem apgriezieniem brauc cauri šai zonai”.

Tehniskajā apskatē troksni var mērīt, jo pirms tam aparāti nokalibrēti tieši tajā vietā.  

Irbītis stāstīja, ka Vācijas federālajās zemēs, Austrijā daudzās vietās oficiāli ir aizliegta motociklu kustību naktīs vai arī atļauta kustība ar izslēgtu dzinēju.

Šobrīd nāksies vien apelēt pie motobraucēju sirdsapziņas, aicinot tomēr aizdomāties par apkārtējo labsajūtu un to, ka ilgstoša pārvietošanās ar rumaku, kurš rēc pilnā jaudā, arī pašam braucējam ar laiku var radīt veselības problēmas.

Motori
Dzīve & Stils
Jaunākie
Interesanti