Eiropas Parlaments apstiprina drošības tehnoloģiju prasības jaunajos automobiļos

No 2022. gada maija jaunās automašīnas būs obligāti jāaprīko ar tādām drošības tehnoloģijām kā avārijas bremzēšanas sistēma un “gudrā” ātruma pielāgošana, paredz Eiropas Parlamenta (EP) apstiprinātās drošības tehnoloģiju prasības jaunajiem auto, informēja EP pārstāvniecība.

“Šie noteikumi nākamajos gados ļaus izglābt tūkstošiem dzīvību. Mūsu uzmanības centrā vienmēr bijusi satiksmes dalībnieku, īpaši mazāk aizsargāto, drošība,” sacīja EP ziņotāja Roža Tuna (Eiropas Tautas partija, Polija). Par noteikumiem jau panākta neformāla vienošanās ar Eiropas Savienības (ES) valstu ministriem.

Aprīkojums negadījumu novēršanai

Šīs tehnoloģijas būs jāuzstāda visos jaunajos transportlīdzekļos: “ātruma pielāgošana” (ISA), alkometriskas autobloķēšanas uzstādīšanas atvieglošana, uzlabota brīdināšanas sistēma par novērstu vadītāja uzmanību, avārijas bremzēšanas signāls, atpakaļgaitas kontrolsistēma un datu reģistrators (“melnā kaste”).

ISA varētu par 20% samazināt ceļu satiksmes negadījumos bojāgājušo skaitu. Šī sistēma, iegūstot informāciju no ceļazīmēm un kartēm, brīdinās autovadītāju par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu. Šī sistēma automātiski neierobežos ātrumu, un autovadītājs to varēs izslēgt.  

Vieglajās automašīnās un mikroautobusos būs jāuzstāda arī avārijas bremzēšanas sistēma (tā jau ir obligāta kravas auto un autobusiem), kā arī joslas saglabāšanas sistēma.

Lielākā daļa šo tehnoloģiju jaunajos auto modeļos būs jāievieš no 2022. gada maija, bet jau esošajos modeļos - no 2024. gada maija.

Riteņbraucējiem un kājāmgājējiem drošāki kravas auto un autobusi

Kravas automašīnu un autobusu dizains būs jāveido tā, lai to vadītāji labāk pamanītu neaizsargātos ceļu satiksmes dalībniekus - kājāmgājējus un riteņbraucējos. Šie transportlīdzekļi būs jāaprīko ar tehnoloģijām pēc iespējas pilnīgākai aklo zonu novēršanai vadītāja un blakussēdētāja pusē.

Tehnoloģijas “tiešās redzamības” uzlabošanai visos jaunajos modeļos būs jāievieš no 2025. gada novembra, bet jau esošajos modeļos - no 2028. gada novembra.

Uzlaboti sadursmes testi un vējstikli

Jaunie noteikumi arī uzlabos pasīvās drošības prasības, tostarp sadursmes testus (priekšas un sānu) un vējstiklus, lai mazāk apdraudētu kājāmgājējus un riteņbraucējus. Tāpat paredzēts uzlabot riepu tipa apstiprināšanas pārbaudes, pārbaudot lietotas riepas.

Nākamie soļi

Regula tika apstiprināta ar 578 balsīm pret 30, atturoties 25 deputātiem. Tagad tā jāapstiprina ES valstu ministriem.

Motori
Dzīve & Stils
Jaunākie
Interesanti