Autoražotāju pavasara viesizrādes Ženēvā veiksmīgi beigušās

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem.

Ja rudens lielā cāļu skaitīšna Parīzes vai Frankfurtes automobiļu izstādēs pārsteidz ar apjomu un platību, tad pavasara vērienīgākais auto industrijas notikums Ženēvā teju vai apber ar jaunumiem. Šis pavasaris nebija izņēmums.

No 3. līdz 13 martam desmit dienas Ženēvas izstāžu centrā Palexpo durvis bija vērtas auto faniem no visas plašās pasaules. Starp skatītājiem gan lielākoties bija sastopami "vietējie" - Francijas, Itālijas, Šveices, Vācijas un Čehijas interesenti. Preses dienās aina izstāžu paviljonos bija gluži cita. Pavisam izstādes apmeklējumam bija akreditējušies 12 tūkstoši auto nozares žurnālisti no 38 valstīm. Tajā skaitā no Latvijas!

Kā ierasts, izstādes jaunumi dalijās divās daļās - reāli automobiļi reāliem cilvēkiem un dizaineru fantāzijas lidojums ar nosaukumu koncepts. Tieši no šādiem konceptiem ik pa brīdim dzimst jauns modelis. Tiesa gan, ja dzimst, tad krietni vien piezemētākās formās un izskatā. Koncepti Ženēvā bijuši lielā cieņā kopš sākta gala. Gan sniegbaltais Citroen Mehari elektromobilis, kas varētu ar laiktu pārtapt nelielā atpūtas automobilī, Mitsubishi Ex elektromobilis, Opel GT, Subaru krosovera koncepts XV un neskaitāmi citi eksemplāri, kas pagaidām sastopami vien vienā eksemplārā. Te varam bruņoties ar pacietību un gaidīt gadiem ilgi, līdz avangardiskie koncepti vai nu pārvērtīsies presētā metāllūžņu klucī, vai nonāks ražotāja muzejā, vai arī noripos no konveijera lentes gluži citā izskatā.

Otrajā, grupā, kas varētu interesēt jebkuru autobraucēju jebkurā pasaules malā, ieskaitot Latviju, šogad ne mazums jau esošu modeļu jaunās paaudzes. Ja līdz Latvijai jau nonācis pilnīgi jaunais Renault modelis Talisman sedana versijā, tad Ženēvā varēja iepazīties ar Grand Tur jeb universāļa variāciju. Savikārt šā paša franču autobūves zīmola praktiskais modelis Scenic izstādē noņēma noslēpumainības plīvuru jaunajai paaudzei. Nevar noliegt, ka žurnālistu interese par šo auto bija ļoti liela. Gluži tā pat, kā par sen aizmirsto, bet nu no pelniem atdzimušo itāļu autoražotāja Fiat jauno modeli Tipo. Daudzi šo nosaukumu atceras no astoņdesmito gadu beigām un deviņdesmito sākuma, kad Tipo revolucionāri ieviesa elektronisko spidometru - nevis tradicionālās bultiņas, bet lieli zaļgani cipari!

Starp debesīm un zemi ierindojams vēl kāds itāļu garadarbs - Maserati Levante. jaunais Maserati apvidnieks, kura izmēri un aprises patiešām iespaido, bet cenas ziņā tas pilnīgi droši var konkurēt ar jebkuru lielo korosoveru, kāds vien šodien zināms. Bet Japānas autobūves lielmeistari izstādes apmeklētājus patiešām pārsteidza ar Lexus jaunajiem modeļiem, kas izvēlējušies virzīties pa glamūra ceļu, saglabājot gan pietiekami augstu cenu, gan ekskluzivitāti.

Jaunumi no Ženēvas Latvijas virzienā nāks daudz un dažādi. Gan "latviešiem praktiskajiem", gan tiem, kam auto iegādei atlikts prāvāks naudas žūksnis. Ne velti visu desmit dienu laikā izstādi kopumā apmeklēja 687 000 skatītāju, kas ir par 0,7 procentiem vairāk kā aizvadītā gada pavasarī.

Nu ko! Atliek vien izvēlēties sev piemērotāko braucamrīku un gaidīt to ierodamies pie Latvijas dīleriem. Ieteikums tiem, kam auto iegāde nav ierasta nodarbe - sen laiks atmest gadiem kultivētos stereotipus un auto izvēlēties atbilstoši savām vajadzībām un iespējām. Jebkurš jauns auto ienāk tirgū ar jaunām tehnoloģijām, kas ļoti lielā mērā balstītas tieši uz satiksmes un tās dalībnieku drošību!

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti