4. studija

Kāpēc, dodoties pie psihologa, var nonākt bāriņtiesā, sociālajā dienestā un policijā?

4. studija

(Zīmju valodā). 4. studija

Kā panākt, lai simtiem automašīnu neizmanto iekšpagalmu kā pilnvērtīgu ielu?

«Šoferu visatļautība dzen izmisumā.» Pagalmu Rīgā jau gadiem izmanto sastrēgumu apbraukšanai

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Viens no intensīvāk noslogotajiem pagalmiem Rīgā atrodas Dzirciema ielā 24. Te ceļazīmes netiek ievērotas un autovadītāji traucas tam cauri, jo šādi atraduši veidu, kā apbraukt satiksmes sastrēgumus. "Šoferu visatļautība dzen izmisumā," saka vietējie iedzīvotāji. Viņi saskaitījuši, ka saspringtākajās rīta un vakara stundās cauri pagalmam izbrauc vidēji 200 līdz 300 automašīnu. Gan apsaimniekotājs, gan policija atzīst, ka situācija patiesi nav pieņemama. Lai gan piecus gadus nav risinājuma, kas dotu rezultātu, tomēr atbildīgajās iestādēs solīts meklēt veidus, kā atturēt autovadītājus no traukšanās cauri šim pagalmam, vēstīja Latvijas Televīzijas raidījums "4. studija".

Ar problēmu cīnās gadiem

Vietējais iedzīvotājs Edmunds Grozs sacīja: "Kā jūs redzat, tikko cauri brauca mašīna, un rīta stundās tas ir ļoti bieži, vairāk nekā 100 mašīnas, jo šis ir īsākais ceļš uz skolu, darbu un lai apbrauktu sastrēgumus, kas ir Dzirciema ielā. Apkārtnē šogad uzcelts liels rotaļu laukums, vasarā tas būs pilns, te netālu ir bērnudārzs, vēl skola."

Vietējie uzsver, ka šī problēma ir jau kopš 2018. gada, tātad – piecu gadu laikā komunicējot ar apsaimniekotāju, risinājums tā arī nav rasts un ļaudis vairs pat nezina, kā cīnīties ar šoferu visatļautību.

Arī apkaimes iedzīvotāja Sarmīte sacīja: "Automašīnas apdraud mājas iedzīvotājus. Atbildīgās iestādes – ceļu policija un apsaimniekotājs "Rīgas pilsētbūvnieks" – neizrāda interesi vai arī atrunājas. Vēlamies, lai tiktu nodrošināta satiksmes drošība šajā iekšpagalmā, kur tiek pārkāpti vairāki Ceļu satiksmes noteikumi, turklāt zemes kadastrā nav norādīts, ka nama pagalmā ir caurbraucams ceļš."

Nevar arī teikt, ka apsaimniekotājs nekā nav reaģējis, – ir uzstādītas aizliedzošās ceļazīmes, kas neļauj caurbraukt iekšpagalmu, kā arī pagalmā uzlikts tā dēvētais "guļošais policists", bet jāsaka gan, ka tas ir tik gluds, ka jēgas no tā īsti nav.

SIA "Rīgas pilsētbūvnieks" sabiedrisko attiecību vadītājs Ivo Kiršblats sacīja: "Ja mēs paskatāmies uz zīmi, tad tas ir tas, ko "Rīgas nami" kā apsaimniekotājs uzlika kā "ķieģeli". Ja vienā teikumā raksturotu situāciju, tad tā ir nekaunība un neizdarība, kas te iet cauri. Nekaunība ir tā, ka autovadītāji vienkārši brutāli ignorē "ķieģeli" un neizdarība ir no tiesībsargājošo puses, jo mēs esam uzrakstījuši iesniegumu gan Valsts policijai, gan ceļu, gan pašvaldības policijai – lūdzu, risiniet šo situāciju. "Rīgas namiem" nav nekāda tiesiska pamata ķert tos šoferus un sodīt."

Policija par problēmu zina un esot arī rīkojusies, lai fiksētu pārkāpumus, taču norāda, ka nav viņu spēkos šo situāciju atrisināt.

Valsts policijas Rīgas reģiona pārvaldes Ceļu policijas bataljona komandieris Jānis Parādnieks norādīja: "Mums jau ir saņemti iepriekš signāli par šo adresi. Tas bija pagājušajā gadā, un mēs esam bijuši tajā vietā, iespēju robežās norīkojam ekipāžu, lai aizbrauktu un nokontrolētu, bet diemžēl tās ir tās rīta stundas vai tas laiks, kad arī ir ceļu satiksmes negadījumi visvairāk."

Proti, laikā, kad šeit ir vislielākais pārkāpumu skaits – no pulksten 7 līdz 9 un no pulksten 17 līdz 18, arī policijai ir gana daudz darbu ar ceļu satiksmes negadījumiem, turklāt arī citos iekšpagalmos ir līdzīgas problēmas un fiziski neesot iespējams regulāri šajā adresē patrulēt.

Policijas pārstāvis arī skaidroja, ka Dzirciema ielas 24 iekšpagalma šķērsošanas gadījumā sanāktu pat divi administratīvie pārkāpumi, jo nav izpildīta ceļazīmes "Nogriezties pa kreisi aizliegts" prasība, kā arī nav  ievērota "Iebraukt aizliegts" prasība.

Par abiem pārkāpumiem autovadītājiem var piemērot 85 eiro lielu naudas sodu un trīs soda punktus, tomēr arī tas autovadītājus neattur, bet iedzīvotājiem ir bažas, ka nekas nemainīsies.

Grib, lai pagalmu slēdz, bet...

Apkaimes iedzīvotājs Edmunds Grozs norādīja: "Mēs gribam panākt, lai šo "ielu" – iekšpagalmu – slēgtu, un tas atrisinātu visas problēmas. "Pilsētbūvnieks" pirmajā reizē atbildēja, kāpēc to nevar izdarīt – problēma, ka miskastes mašīna netiks pie miskastēm klāt un operatīvais transports arī netiks klāt."

Runājot par citiem risinājumiem, piemēram, puķupodiem, kas liegtu pagalma šķērsošanu, "Rīgas pilsētbūvnieks" skaidroja – tas apgrūtinātu iekļūšanu operatīvajiem dienestiem un atkritumu izvedējiem. Tikmēr policijā ierosināja veidot automātisko barjeru ar čipu, kas būtu to cilvēku rīcībā, kas pagalmā iebraukt drīkst.

Tikmēr apsaimniekotājs atzina, ka automātiskās barjeras uzstādīšanai uzreiz mājai uzkrājumu fondā nav tik daudz līdzekļu. Esot arī ideja par "guļošo policistu", bet arī tas neatrisinātu iebraukšanu pagalmā.

Apsaimniekotājs šonedēļ atkal nosūtījis vēstuli policijai ar lūgumu pievērst šai problēmai uzmanību. Policija bija ieplānojusi nosūtīt ekipāžu, bet ceļu satiksmes negadījumu dēļ to neesot bijis iespējams izdarīt, turklāt policijas klātbūtne situācija atrisina tikai uz dažām dienām, bet pēc tam atkal autovadītāji šeit brauc un noteikumus neievēro.

"Mēs darīsim visu, lai tur nosūtītu kontrolei, prevencijai. Lai tiešām tie vadītāji redzētu un beigtu pārkāpt šos noteikumus. No drošības viedokļa es ļoti labi saprotu šos iedzīvotājus, kas tur ir, arī strādājošos," atzina policijā.

Arī apsaimniekotājs pauda cerību, ka pavasarī izdosies rast kādu risinājumu, jo situācija patiesi nav normāla, ja rīta stundās cauri pagalmam iet autotrase, kuru izmanto tie, kam tik svarīgi ietaupīt minūti.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti